E-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéBaby RaptorCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...Ceed GTFocus ST
Úvod / Auto/Moto / Motorky / Honda Rebel S 2020 – Regulovaná anarchia

Honda Rebel S 2020 – Regulovaná anarchia

Domo Arigato pán Keita Mikura. Ďakujeme pekne za to, že ste si vzali na starosť projekt Rebel, a že ste aj značke Honda pomohli poslať na trh motorku, s ktorou nebudeme iba štandardne spokojní, ale aj tak trochu, ...  sprostí. 

 

Onou sprostosťou však vôbec nemyslím výšku inteligencie, vzdelania ani životného rácia, ale formu prejavu, ktorá sa na cruiser-i menom Rebel, skôr či neskôr dostaví. Toto je Honda, ktorá jednoducho pôsobí a vyzerá inak a sem tam z vás spraví ... vhodne regulovaného anarchistu.

 

Keita dostal zadanie, postaviť motorku podľa americkej predlohy frajerských bobberov, ale tak, aby si zachovala vernosť značke Honda, jej pravidlá, protokol a zároveň pôsobila ako utrhnutý grázel s koženou bundou, tetovaním, páchnuci rock‘n rollom, pivom a ľahkými ženami. No takto, ja by som osobne skončil pri slovese „pôsobila“ a možno pridal, naozaj malé tetovanie a tú koženú bundu. Všetko ostatné je z kategórie – nehodiace sa! Rebel má síce skvelé a drzé meno, ale v skutočnosti je to jedna pekná, uhladená motorka s prívetivým dvojvalcovým srdcom. Proste dobráčisko od rámu!

 

Chcel som napísať, že som dostal medzi nohy eSko, ale už vidím, keď raz budem slávny, ako to niekto vyťahuje z textu a použije ako autentický výrok v spojení s konfekčnou veľkosťou mojich boxeriek. Takže píšem, že do testu som dostal najnovšiu, fejslifnutú verziu S, ktorá je oproti predchodcovi obohatená ako armádny urán a to nasledovne:

 

1. Upravené odpruženie – tlmiče Showa v reáli odvádzajú dobrú prácu, Rebel je ale oveľa viac ladený do komfortu ako do športu. Čo v princípe bude vyhovovať všetkým, ktorý chcú cruiser a nie vytrepanú kostrč. Pravdou je, že priveľké „hupy“ odovzdávali vrelé pozdravy krížovej chrbtici.




2. Kompletné LED osvetlenie – predné svetlo opisuje Honda ako sugestívne, ja vidím 4 oči v šošovke s priemerom 175 mm a považujem ho za inovatívne. Kruhové smerovky sú ultra cool (priemer 55 mm) a veľmi pekne spájajú klasiku a súčasnosť. No a to zadné svetlo, vyzerajúce ako ústna harmonika, ... no povedzme, že je fajn, že svieti.





3. Nový ukazovateľ zaradeného prevodového stupňa – áno, je tam, v digitálnom budíku naľavo od ukazovateľa rýchlosti a pán Neutrál má aj svoju vlastnú zelenú kontrolku, čo je fajn pre pokoj v duši pokročilého jazdca, aj začiatočníka. Budík má priemer 100 mm a tvorí ho inverzný LCD displej s bielym podsvietením, ktorého čitateľnosť na priamom Slnku označujem ako ... ospravedlniteľnú.




4. Trecia spojka – zabezpečuje hladšie radenie a znižuje silu na ovládanie páčky až o 30%. Takže rebeli s prstíkmi ošetrovanými s Aloe vera, ako pre vás! Bez srandy, v skutočnosti je to naozaj príjemné a páčku spojky, bez problémov zvládnete dvoma prstami.




5. Pohodlnejšie sedadlo – neviem ako to bolo predtým, ale dnes je to naozaj v poriadku, pokiaľ korzujete mestom alebo vymetáte zmrzliny v okolí. Cestovať s Rebelom 1000 kilometrov si viem predstaviť iba ako scenár s dobrou partiou a častými a dlhými prestávkami. Denné jazdenie po meste a okolitých kopcoch bolo však z pohľadu komfortu môjho zadku, chrbta a iných častí tela absolútne bez problémov.




6. Nový výfuk – Honda tvrdí, že je stvárnený v štýle brokovnice a samozrejme, čo je najdôležitejšie, vďaka novému LAF senzoru vo vnútri, spĺňa emisnú normu Euro 5 – všetci sa veľmi tešíme!




7. Nová modrá metalická farba Matte Jeans Blue Metallic

8. Verzia S pre modelový rok 2020 – pokiaľ si chcete Rebela kúpiť a chcete ako skutočný rebel aj vyzerať, berte S. Základ je fajn, ale veľa čiernej a sivá matná Matte Axis Grey Metallic, čierna krytka svetlometu, čierne kryty a manžety vidlice plus sedadlo s prešívaným vzorom, pochopiteľne čierne, ...sú proste lepšou voľbou.



 

Motor má objem 471 cm334 kW (46 k) a silu 43,3 Nm od 6000 ot./min. To je, povedzme si, porcia pre držiteľa vodičáku skupiny A2 ako uliata. Na zadné ťa to nepostaví, spod riti ti to neutečie, ak priveľmi zatočíš, aj sa nohou odrazíš bez toho, aby si si vyhodil koleno. S váhou 191 kg to síce nie je ako riadiť bicykel, ale ovláda sa príjemne. Pozor na plyn, reaguje oneskorene, hlavne v malých rýchlostiach, kde s vami dvojvalec môže chcieť hrať hru na uskákanú kozu. Vzhľadom na výkon a určenie to však nie je fatálne, treba si len zvyknúť a naučiť sa plyn regulovať plynule.

 

Pri jazde mestom je to špica. Posed je vzpriamenejší, teda pohodlnejší, nohy nemáš vyhodené takmer pri predom kolese, a riadidlá sú bližšie, takže vo výsledku to zas nie je úplne frajersky na bobbera, ale konzervatívci ťa zas nevidia sedieť ako zlomený bumerang. 46 koní potiahne v prípade, že to bude nutné, ale najlepšie sa mu jazdí v rýchlostiach od 50-90 km/h. Obiehať na rýchlych okreskách si už vyžaduje rozsiahlejšie výpočty a dobrý odhad, pretože tu nestačí iba otvoriť naplno plyn. 



 

Na kopci v serpentínach, pokiaľ trafíš medzeru medzi autami, to možné je. Vďaka akurátnej sile Rebel umožní, v dostatočnej časovej rezerve, využiť celý svoj potenciál aj menej skúsenému jazdcovi. Proste veci sa dejú pomalšie, máš čas si pofrajeriť a cítiť sa naduto. Teda do chvíle, pokým ťa v nelogickom náklone opáli nejaký nadopovaný naháč alebo v šmyku retardovaný motardovanec (toto je pochvala jazdného šťýlu a dokonale zvládnutého ovládania motorky). Neskôr skúšaš podobné náklony, ale v momente keď sa ti motorka pod zadkom mierne zavlní pochopíš, že tvoj svet nie je z nosa striekajúci adrenalín, obrúsené kolená, lakte, líca, ale svižná, uvoľňujúca jazda, plná slobody a prísneho protokolu značky Honda. 

 

Honda Rebel S je dobrá motorka. Na to ako je postavená sa vzťahujú dve slová, ktoré robili sprievod jej/jeho vývoju – mal byť „jednoduchý“ a „surový“. S tou jednoduchosťou absolútne súhlasím, je to výborne spracovaná, dobre vyzerajúca a cenovo dostupná motorka (od 6150 EUR). So surovosťou nie. Surové je iba jeho meno, Rebel, ale zvyšok je izolovaný balíkom regulovanej anarchie. Tvári sa ako rebel, ale má charakter zodpovedného otca. Vie byť svižný, ale nechce sa obmedzovať pretekmi na čas. Vyzerá dobre, jazdí zodpovedne a nikomu nespôsobí ekonomickú depresiu (priemer spotreby v teste 3,8 l na 100 km). Kto máte radi tento druh motorky a nepotrebujete nejakú prekoňovanú mašinu, berte ho!

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: autor

Advertisement