Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Indian Scout Bobber – Po chlapsky (18+)

Indian Scout Bobber – Po chlapsky (18+)

Vieš, ja som si mnoho rokov myslel, že správať sa slušne a nevytvárať konflikty je dobrá životná cesta. Komunikované v tejto nerozvitej forme, to znie naozaj korektne a hodí sa chlapcom z Bhutánu, ktorí si ráno oblečú zásteru a v meditácii idú siať ryžu na úbočie Himalájí. Ale čo keby som to napísal takto: ... že správať sa submisívne, až prehnane slušne, s pokrivenou predstavou, že ono slušné je nechať sa ponižovať a obviňovať pre zmätky druhých, že je v poriadku žiť s výčitkou, že si niekomu niečo dlžný len preto, že dotyčný sám nedokáže pochopiť tvoj rozvoj, lebo na ten vlastný nemá gule, že nevytvárať konflikty znamená nechať si srať na hlavu, nevyjadriť nahlas svoj názor, nechať sa manipulovať, dokonca platiť druhým za to, že ťa okrádajú? Je toto tá správna cesta životom? Hovno! 

 

Indian Scout Bobber je pre mňa motorka, ktorej bez váhania dávam prívlastok – najchlapskejšia. Viem, existujú väčšie, drahšie, rýchlejšie, ale v prípade tohoto stroja naozaj nejde o to, kto má väčší, ale kto má viac v p**i! V tom najlepšom zmysle slova. Tento stroj mi pomohol odkryť časť chlapského sveta, o ktorej som si myslel, že je spoločensky nevhodná, že toto chlapi nerobia, že by to mohlo niekomu vadiť. A na konci testu som nechápavo krútil hlavou, prečo som si doteraz myslel také sprostosti? Nikde nie je napísané, že chlapi sa majú správať ako j*bnutí. Stále preferujem slušnosť, úctu, pokoru a neposlednom rade vlastné uvedomenia si toho, čo naozaj chcem. Myslím si, že rodičia ma vychovali dobre, ale až sám život ma naučil, že už nikdy a nikomu nedovolím, aby ho riešil za mňa. Pretože len keď my sami budeme šťastní, budú šťastní všetci, ktorých milujeme. A šťastie sa kurva nekupuje vo fresh markete, šťastie si treba vyskladať vlastným pričinením. A jednou z častí tejto skladačky, jedným fragmentom tejto chlapskej mozaiky, by mohol byť práve ... Indian Scout Bobber.



 

Scout je ten typ motorky, ktorá si ide vlastnú cestu odkedy ju vyrobili. Na nič sa nehrá, má svoj absolútny štýl, povahu a vo mne vyvolával veľmi príjemný pocit životnej ľahkosti. Prísť a zastaviť kdekoľvek, frajersky tam kopnúť bočný stojan a absolútne nenútene vysadnúť z extra nízko položeného sedadla (649 mm), je ako prísť domov zvaliť sa na gauč v obývačke a zhodiť ponožky, len tak vedľa na zem. Nikdy som to nerobil, ... až doteraz. Prečo? To neviem, ale je to také primitívne príjemné, priamočiare a zároveň absolútne čisté v zmysle úkonu samotného. Pocit – čin! To je najčistejšia definícia skutočného chcenia. 

 

Vo verzii Bobber je nádherná. Skutočne krásna motorka. Na pohľad z diaľky pôsobí vcelku dôstojne, je to kus vynikajúco spracovaného stroja s naozaj premakanými detailami. Samotný Scout je klasicky pekný, ale nemá v sebe toľko rebélie ako Bobber vyhotovený v matnej  farbe Thunder Black Smoke. To je mašina, ktorá ťa, hneď potom ako sa priblížiš, vymrdá len svojím zjavom a ty sa pritom ešte budeš cítiť blažene. Toto je stroj/klenot, ktorý si pokojne zazimuješ do obývačky, aby si sa mohol pol roka iba pozerať a dotýkať efektne spraveného motora, chladiča, výfukov, riadidiel, či sedadla. A keď ju na jar opäť vytiahneš, štatisti sa zas poserú, pretože 9 z 10 chlapov si každý deň bude chcieť honiť s tebou popri tom, ako budete ochkať nad dokonalým umením Indiánov. A bolo úplne jedno kde, či som si vyberal peniaze v bankomate a týpek mi už nazeral na PIN s netrpezlivou otázkou alebo len tak stál na svetlách a vedľa sa preštrikoval cyklista, ktorý nezavrel hubu celú červenú. Za 4 dni testu som sa snáď nikdy viac v tak krátkom čase nerozprával s toľkými cudzími ľuďmi. A bolo to výborné, priame, ľudské, chlapské – žiadne drbnuté trilkovanie okolo s neurčitými slovnými výronmi. Kurva keď sa chceš niečo opýtať, tak polož priamo otázku a vyj*b sa na tú vatu okolo! Myslím si, že práve tá jednoduchá priamosť, ktorá z Bobbera vyžaruje bola dôvodom, prečo sa chlapi zastavovali. Že cítili to skutočné, také indiánske ... rovno zvnútra! Skvelá práca Apači, fakt skvelá práca!



 

Moja úplne prvá cesta, prvé metre od showroomu Indian smerovali ... ku krajčírovi. Bobber mi dal tak silnú predstavu o chlapskosti, že som vypol hruď a roztrhol si zips na motorkárskej bunde!(?) Iste, trepaniny, ... jednoducho mám už starú bundu a neohrabané prsty, tak som si to rozj*bal od dola až hore. Ďakujem pani krajčírke za príplatkovú možnosť pokračovať v jazde ešte v ten deň. Lenže v ten istý deň aj zapršalo. A nie, že som si pokvapkal Wiener Schnitzel citrónom, ale niekto na Bratislavu vydrbal pol mora za 10 minút. Neskôr mi Slnko dalo nádej, ktorú som o polhodku považoval za sprostú provokáciu, pretože jazdiť s Bobberom po naozaj mokrej ceste a sem tam sa s ním doslova brodiť 10+ centimetrovými kalužami, je ako nechať si šťať koňom na chrbát. Od krížov až po krk, kde mi to stekalo z prilby, som vyfasoval jeden hrubý, mokrý pás, ktorý každému za mnou musel potvrdiť, že obnažená  zadná pneumatika s turistickým dezénom (150/80/16, vpredu 130/90/16) si ma dokonale vychutnala. Podotýkam, že som nemal bundu, pretože som si po ňu práve šiel k pani krajčírke – proste pohľad pre bohov.

 

Príplatkové, nastaviteľné zadné tlmiče od FOX-u fungovali perfektne. V 24 stupňoch manuálneho nastavenia tuhosti si môžeš, buď nechať vybúchať riť demolačným kladivom alebo na opačnej strane sa nechať húpať cestou mestom. Všeobecne je podvozok tvrdý a vďaka povrchu v Bratislave som si párkrát skúsil, čo to približne znamená, keď ťa trtká nosorožec. Predná vidla je klasický teleskop so zdvihom 120 mm, vpredu pod ňou je jeden brzdový kotúč s priemerom 298 mm, vďaka ktorému som skoro vylízal prvý Renault, ktorý nadržane skočil na brzdy, kvôli sexi ôsmačkám na prechode. Bobber proste len na prednú brzdu skoro nefunguje. Lenže potom pozrieš dozadu, vypočuješ radu skúseného bikera o sústredení hmotnosti pri motorke tejto konštrukcie (sedíš takmer na zadnom kolese) a zistíš, že aj tam sa krúti 298 mm kotúč a stupačka zadnej brzdy je výborne umiestnená. Po tomto zistení začal Bobber brzdiť ako pán s častým klikaním ABS.



 

Riadne potiahnuť za plyn a prebudiť 1133 cm3, so silou 98 Nm a výkonom 94 k, znamená riadne sa držať, inak vás motorka vyzuje zo šmykľavého sedadla. Záťah motora je radikálny hlavne vo vyšších otáčkach (vo svete cruiserov rozumej pri 5900 ot./min.) a aj s váhou 255 kg (plná nádrž) vie Bobber predvádzať neuveriteľne drzé divadlo. Vďaka spôsobu akým na ňom sedíš, sa nevieš riadne zaprieť nohami, takže frajerinu si musíš podržať telom a svalmi na rukách. Inak budeš vyzerať ako čistý k***t, vejúci za Scoutom ako zhulená zástava. Nízke ťažisko však skvelo pomáha ovládateľnosti v náklonoch a manévrovateľnosti v nízkych rýchlostiach. Bobber bol jedinou motorkou, s ktorou som vždy, opakujem vždy, šiel v kolónach dopredu, nech to bolo kadekoľvek. Istota plynúca z prdele takmer sa dotýkajúcej zadnej gumy, umožňovala vnikať so Scoutom do každej štrbiny ľahko ako do pornoherečky. 

 

Ďalším z typických znakov podporujúcich voľnosť mysle je fakt, že nikdy presne nevieš, koľko máš paliva. Teda v prípade, že čakáš oznámenia od palubného počítača. Ono sa zdá, že je komfortné vidieť výšku hladiny paliva na displeji alebo dokonca presný dojazd v kilometroch na palivo v nádrži. A vieš, čo ti tieto údaje reálne dávajú? Sračky! Stres do hlavy, pochybnosti, domnienky. „Čo keď nebude dosť? Stačí mi to ešte? Dôjdem?“A nie je to kurva jedno? Nemusíš to vidieť on time, boha veď keď bude málo, zasvieti oranžové svetlo. A výrobca nie je škodoradostný čurák, on tam nechal rezervu! Takže nerieš a keď blikne oranžová, máš ešte 30 km, tak v pokoji choď natankovať plnú. Alebo keď už musíš, jednoducho otvor nádrž a pomykaj motorkou, nech vidíš, či je malinovky ešte dosť. Že si sa vydal na miesto kde 200 km nie je žiadna pumpa s takouto motorkou? Nevadí, s tým že si kretén si ži sám!



 

Keď som prvýkrát na kopci škrtol stupačku, cítil som sa doslova šťastne. Viem, Bobber má náklon iba 29 stupňov a nie je to žiaden okruhový pilčík, ale ten pocit keď pod plynom vcelku svižne prechádzaš zákrutou a sem tam hodíš iskričku, je fantastický. Jednak si hrdý, jednak cítiš tú kontrolu pod riťou a k tomu všetkému jasne počuješ hrmot V-Twin dvojvalca a vnímaš záťah tisícstovky na výjazde. Spod plexi mi často vyletoval iba hlasný smiech a sem tam primitívne, pudové „čo ti j*be?“. Jazdenie po diaľnici v snahe analógovou ručičkou atakovať čísla na pravej strane klasického budíka je možné, ale zbytočné. Diaľničné povolené maximum, 130 km/h, zvláda Bobber aj jazdec bez zásadných problémov s protivetrom. Nad 150 už je to o technikách kitingu, kedy ťa chce vietor vykopnúť zo sedačky a vyšmariť vedľa na roľu. Vo výsledku je však s Bobberom možné cestovať aj na dlhšie ako mestské vzdialenosti, ale netreba to preháňať.

 

A potom večer, keď počas dňa minieš celú nádrž, keď pozbieraš všetky tie obdivné pohľady samičiek, buzerantsky sa vyobjímaš s kamarátmi a na rozlúčku dáš tie raperské gestá a kožu na kožu, keď sa ešte posledný krát prevezieš nočným mestom a keď už si v garáži sám a v absolútnom tichu počúvaš ako krásne chladne výfuk, vtedy príde ten pocit dokonalého uvoľnenia – vtedy otvoríš srdce a môžeš ísť domov ...za rodinou ... rozdávať šťastie.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner

Advertisement