Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Motorky / Kawasaki W800 CAFE – Stará škola

Kawasaki W800 CAFE – Stará škola

Ešte ako začínajúcemu koncipientovi mi môj kolega, advokát s desiatkami rokov skúseností z praxe, rozprával príbeh o inom kolegovi. Bol to advokát zo „starej školy“, ktorý sa vždy vedel vynájsť. Jeho silnou stránkou bola judikatúra – svoju argumentáciu dokázal vždy podporiť rozhodnutiami súdov, ktorých spisové značky sypal ako z rukáva. Až raz, na jednom pojednávaní, po ukončení prednesu a označení rozhodnutia, ktoré jeho závery malo podporovať, sa slova ujal zástupca druhej strany a uviedol: „Prepáčte pán kolega, ale taký judikát neexistuje.“ „Ale mal by existovať“, duchaprítomne zareagoval pán advokát.


Samozrejme, v tých časoch bolo mnoho vecí inak. Podania sa písali na stroji, odborná literatúra a judikatúra boli dostupné len v knižniciach a všetko bolo takpovediac pomalšie, no zároveň akési trvácnejšie. Technologický pokrok prispel k rozvoju a častokrát k zjednodušeniu prakticky všetkých profesií, advokáciu nevynímajúc. Elektronická komunikácia a podania, spisy dostupné on-line, informácie vzdialené vždy len niekoľko kliknutí myšou. Rýchle a pohodlné, šetriace čas i náklady. Jedna vec sa však nezmenila a verím, že sa ani nezmení – osobný kontakt s klientom. Podať niekomu ruku, pozrieť sa mu do očí a oznámiť mu správu, dobrú či zlú, je podľa mňa nevyhnutnou súčasťou budovania vzájomnej dôvery, ktorá je zas základom dobrej spolupráce.


Keď však s niekým chcete budovať osobný kontakt, musíte sa s ním prirodzene stretnúť. V tomto bode sa však situácia môže občas trochu komplikovať, najmä ak pôsobíte v hlavnom, či inom väčšom meste. Snahu o efektívne manažovanie času často rýchlo porážajú všadeprítomné dopravné zápchy, obmedzenia a komplikácie s parkovaním. A meškanie či dokonca nedostavenie sa na stretnutie pri budovaní vzájomnej dôvery žiaľ príliš nepomáha. Samozrejme sa ponúka riešenie v podobe motorky, no prísť na takýto typ stretnutia v koženej kombinéze a čižmách je nielen minimálne nevhodné, no aj mimoriadne nepohodlné. Našťastie je tu aj iná možnosť.




Predstavte si motorku zo 60-tych rokov. Motorku s polstoročnou tradíciou. Poctivý vzduchom chladený motor s tradičným rebrovaním, dlhé chrómové výfukyvypletané 18 palcové kolesá. Okrúhly rýchlomer oddelený od okrúhleho otáčkomeru, okrúhle spätné zrkadlá a okrúhly predný svetlomet vkusne doplnený „bikiny“ kapotážou. K tomu športové rajdy, vykrojené sedlo a výkon, ktorý umožní pohodové zvezenie a zároveň nevystraší ani menej skúsených jazdcov – držiteľov vodičského oprávnenia skupiny A2.




Možno si poviete „Jasné, ďalšia moderná motorka, ktorá sa len snaží tváriť retro“, nie je to však celkom tak. Iste, niektorým veciam sa vyhnúť nedá, a preto aj W800 CAFE spĺňa normu Euro 4 a má ABS. Okrem toho zadnú bubnovú brzdu nahradila brzda kotúčová, prednú žiarovku LED osvetlenie a do rýchlomeru bol osadený malý LCD panel so základnými informáciami.  Aj v tomto prípade si však vašu dôveru získa práve osobný kontakt. 




Už po prvých dotykoch sa vás zmocní pocit, že pred sebou máte kus poctivého železa. Po naštartovaní sa na ňu chvíľu len tak dívate a kocháte sa čistými líniami a zvukovou kulisou. Máte totiž ešte čas - údaj „XY minút na miesto práca“, ktorý sa Vám možno podobne ako mne každé ráno zobrazí na telefóne, môžete s úsmevom ignorovať. Dojmy zo samotnej jazdy sa aj vďaka kombinácii dvojitého kolískového rámu, podvozku a užších pneumatík odlišujú od iných súčasných motoriek. Navyše ak nie ste zvyknutí na športovejší posed a váhu viac na rukách, W800 pri dlhších presunoch preverí vaše zápästia. Je to však len vec preferencií a zvyku – u mňa v tomto smere dizajn a štýl verzie CAFE vyhráva nad pohodlím a ergonómiou verzie STREET. Správnosť mojej voľby potvrdzujú nielen uznanlivé pohľady okoloidúcich, ale aj reakcie vodičov v autách, ktorí mi akosi ochotnejšie nechávajú priestor, aby som popri nich mohol prejsť. 




V meste je W800 pomerne obratná a ľahko sa prešmykne popri ostatných účastníkoch cestnej premávky. Na stretnutie s klientom tak neprídete neskoro, vystresovaní zo všadeprítomných kolón a nahnevaní kvôli disku, ktorý ste si práve úspešne oškreli pri pozdĺžnom parkovaní, no v dobrej nálade s rozumným predstihom, vďaka ktorému ešte stihnete požiadať asistentku na sekretariáte, aby vám niekde odložila prilbu a dať si rýchlu kávu.



  

A na záver dňa, keďže ste si našetrili trochu času, to domov môžete zobrať skratkou cez kopec. Motor síce umožňuje jazdiť v pomerne nízkych otáčkach a nie je potrebné ho vytáčať, no údaje výrobcu, podľa ktorých maximálny krútiaci moment dosahuje pri 4800 a maximálny výkon pri 6000 otáčkach nasvedčujú, že tam „hore“ ešte niečo bude. W800 samozrejme nie je žiadna závodná mašina, no aj na nej si môžete užiť v zákrutách trochu zábavy; treba však počítať s tým, že pri snahe o športovejší prejazd sa však môže mierne vlniť. Je to skrátka viac „cafe“ ako „racer“. Pokiaľ na ňu však zbytočne netlačíte, zvláda aj svižnú jazdu a vy nechávate mesto a pracovné starosti rýchlo niekde za sebou.




Kawasaki W800 CAFE je pre mňa motorka zo starej školy. Motorka, ktorá by v dnešnom svete akoby už nemala existovať. Ale ona existuje a tak je to správne.



Autor: JUDr. Matej Sedláček, Foto: Filip Damé

Advertisement