Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Motorky / Yamaha Tracer 900 GT

Yamaha Tracer 900 GT

Cestná turistika. Okrem cestovného endura mám tento typ motoriek naozaj veľmi rád. Yamaha zobrala jeden zo svojich najlepších motorov (trojvalec 850 ccm) a šmarila ho do vyššej cestnej motorky. Vo výbave GT má asi všetko, čo môžete na kratšie, aj dlhé výlety potrebovať. Ale pekne od začiatku. 

 

Ono je to taký veľmi pekný, polokapotovaný naháč s fešáckym predným štítom a zdvihnutým predkom. Mne osobne sa tiež veľmi páči táto farebná kombinácia - šedá s červenou. Keď sa bližšie pozriete na tvar 18 litrovej nádrže, môžete vidieť veľmi dobrú ochranu kolien jazdca pred vetrom a dokonca aj pred dažďom. V kombinácii s prepracovaným tvarom predného štítu je to celok na jednotku. K tomu sa ešte dostaneme nižšie v texte.

 

Posed je tak trochu jemne dopredu sa šúchajuci jazdec alebo ako to nazvať. Stupačky sú totiž viac vzadu, ako by mi bolo pohodlné. To však môže byť spôsobené mojim vyšším vzrastom. Spolujazdec má stupačky zase dosť vysoko, ale vraj sa tam sedí dobre (povedala žienka 175 cm vysoká). Spolujazdec (-kyňa) sa môže, okrem vodiča, držať aj masívnych držadiel vzadu. V GT výbave tu máme tiež fešácke tvrdé kufre, ktoré sa veľmi ľahko dávajú dolu z motorky a tiež sa ľahko otvárajú – samozrejme jedným a tým istým kľúčom. Predtým, než sa povenujem samotnej jazde, spomeniem ešte ďalšie skvelé prvky výbavy: quickshifter pre radenie nahor, vyhrievané rukoväte, krásny farebný TFT displejtempomat.

 

Tak prvý deň jazdy štandardne – mesto. Bočné kufre síce motorku rozširujú, ale nie viac ako je šírka riadidiel. To je skvelé, pretože kam sa zmestíte predkom, zmestíte sa aj zadkom. Dalo sa teda bez väčších problémov kľučkovať medzi autami, aj keď je to samozrejme trošku zložitejšie ako na motorke s užšími riadidlami a bez kufrov. Nuž, niečo za niečo. Toto je veľmi príjemný kompromis. Tracer sa ovláda s veľkou pohodou a ľahkosťou. Akoby to ani nebola motorka s vyšším objemom motora a hmotnosťou 220 kg. Mimochodom, na 900ku (resp. 850ku) to vôbec nie je vysoká hmotnosť. Ako som už spomínal u inej Yamahy s týmto motorom, deväťkilo trojvalec je parádny motor, ktorý si zobral to najlepšie z dvojvalca a najlepšie zo štvorvalca. Z toho prvého maximum krútiaku v nižších otáčkach a z toho druhého hladký a tichý chod takmer bez vibrácií.



 

Poďme teda na okresky, kopce a zákrutky. A to rovno vo dvojici. Uvidíme, kde má babenka hranicu pišťania. Prvé škrabnutie stupačkou ju síce vydesilo (pre predstavu - je to zvuk ako keby ste na idúcom aute otvorili dvere a opreli celou silou klinec dvestovku o asfalt, povedzme tak v 80 km/h), ale keď som ozrejmil, že je to normálka, už to bolo v pohode. Ono je to totiž úplne normálny indikátor maximálneho náklonu, ktorý tá-ktorá motorka zvláda v pohodičke. Tak si tak dávame zákrutky jednu za druhou, motorku prehadzujem zľava doprava ako palacinku na panvici a zrazu sme na kopci. Pohoda, pohodička. Veľmi príjemnú jazdu spestrujeme zastavením v dobre známom bufete na Babe, avšak za okienkom nie je môj obľúbený teplý bufetár, hmm. Čo už, kávu nám urobila aj čajočka bufetárka.

 

Znovu nasadáme a ešte pár pekných zákrut smerom dolu. Tam si prvýkrát (no áno, najskôr sa jazdí, až potom čumí na prístroje) všímam ten skvelý farebný TFT displej, ktorý mení farby paličiek otáčok z čiernych na zelené vtedy, keď máte k dispozícii quickshift – od 4500 otáčok. Výborná vec, je to vidieť aj periférne, čiže netreba na to vyslovene čumieť. Keby to však niekomu nestačilo, vpravo vtedy zasvieti tiež biela led-ka. Super. Radiť nahor na Traceri pod plynom je jedna radosť. Brzdy sú v pohode, nástup pomalší, žiadne extra zaseknutie. Po poriadnom zatlačení na páčku sa predok značne potápa, ale to na každej motorke s vyšším zdvihom vpredu. Za ten komfort to rozhodne stojí. Priemerná spotreba počas testu sa mi dostala na 6,2 litra, ale priznám sa, že som jej robil dosť zle a väčšiu časť testu som jazdil vo dvojici. Čiže verím, že samému a upokojenému majiteľovi Tracera sa bude dať bez problémov dostať na výrobcom udávaných 5,5 l.



 

A teraz ešte spomeniem dva príjemné zážitky s Tracerom, ten druhý v poradí som naznačil v úvode. Prvý je taký, že o pár dní sme zhodou okolností mali opäť cestu do Pezinka (áno Amy, Teba sme išli kuknúť) a tak som volil rovnú cestu na koniec Rače, Svätý Jur atď. a keď sme odchádzali, dostal som som rozkaz od priateľky: „Poďme naspäť cez Babu, mňa to po rovine na motorke nebaví“ No nezamilujte sa do takej ženy! 


Druhý zážitok je trošku nepríjemnejší, ale o to viac sa dá pochváliť Tracer. Tesne pred tunelom Sitina sme chytili dážď. Jasné, že nepremoky zostali doma, tak nezostávalo nič iné, len to nejako rýchlo prefrčať. Čuduj sa svete, v rýchlosti okolo 90 km/h ani jeden z nás extra nepremokol. Pár kvapiek na stehnách, pár na predkoleniach. Inak nič. Horná časť tela u oboch suchá. Tracer má teda skvelú aerodynamiku, výborne tvarovanú nádrž a teda vodu doslova odpudzuje na strany, preč od pasažierov. Veľký palec hore!



 

Jedno drobné mínusko predsa len dám. Kľúč v zapaľovaní je tak utopený medzi zvýšenými riadidlami a displejom, že v rukaviciach je normálne problém ním otočiť. Drobný detail, ktorý málinko pokazil dojem z inak skvelej motorky. Nie každý však má také veľké grabne ako ja a tým pádom veľké rukavice s veľkými chráničmi.

 

Dávam jej 4 a štvrť obrubníka (z možných 5) za všestranné využitie, výborný motor, výbavu a skvelo navrhnutý farebný displej. V tejto výbavičke môžete mať Tracera za 11990 eurošekelov.

 

 

Autor: Hamlet, Foto: Jakub Čajko

Advertisement