OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Motoršport / Liedl ide do Španielska

Liedl ide do Španielska

Ak by ste si mysleli, že som spravil chybu a jedná sa o hoax, mýlili by ste sa. Určite to nebude text o obchodnom reťazci. „Ak nie si na Facebooku, neexistuješ.“ Toto som počul často hovoriť ľudí s úsmevom na tvári. Rovnako by sa dalo tvrdiť, že ak si autičkársky nadšenec z Bratislavy a nepoznáš Marcela, tak nadšencom jednoducho nie si. Kto je vlastne Marcel Liedl? 

Večne usmiaty a energiou prekypujúci mladý muž, ktorý ak sa nachádza vo vašej spoločnosti, určite to budete vedieť. Ale hlavne je to telom aj dušou milovník áut a pretekania. Svoju kariéru začal až v 17tich rokoch a od toho času v podstate ostal u okruhového jazdenia. Fabia Cup a Leon Cup boli prvé pohárové súťaže, ktoré absolvoval. 10tka takmer rovnakých áut a relatívne nenáročné financovanie bolo presne to, čo ho lákalo. A podľa jeho slov je veľká škoda, že postupne upadli. Rovnako smutný príbeh má aj Lotus cup, na ktorý potom presedlal. Ale ak je človek v srdci pretekár, nebude lamentovať. Bude hľadať cesty, ako sa dostať na trať. 

SOOP Racing, teda Marcelov tým, sa rozhodol investovať čas a nadšenie do jednej z najdostupnejších disciplín, do cartingu. A to aj preto, že práve tu začínajú mladý jazdci, tu sa rodia talenty, ktorým sa snaží pomôcť, poradiť a v podstate si ich zobrať pod svoj patronát. „Veľké“ okruhy bokom neostali a stále sa zúčastňuje pretekov, teraz hlavne vytrvalostných, s Lotusom v triede 1600. Motoršport je hlavne o zážitkoch. A tak som sa ho opýtal na tie najkrajšie a samozrejme aj na druhú stranu, tie menej pekné. Fascinovalo ma počúvať 31 ročného skúseného jazdca, s akým oduševnením dokáže rozprávať o tom, ako si prvý krát sadol do okruhovej Fábie. Dnes je často ľuďom, bez akýkoľvek skúseností málo 200 – 300 koní. Nájdite si prosím chvíľu čas a ja vám ho nájdem u Marcela. Rozprávajte sa s ním a ak si z toho nezoberiete úctu a skromnosť smerom k motoršportu, nebude to pre vás nikdy tým pravým. Samozrejme nezabudol spomenúť aj svoj motoristický vrchol, testovanie Audi TT DTM. Z toho opačného súdka v ňom najhlbšiu ranu nechala búračka z Čierneho Balogu, kde Fabia šla na odpis a časť Marcelových spomienok sa v mozgu odmietla zapísať. Nepamätal si.

 

A prečo vlastne Marcela spomínam? Ako jeden zo štyroch Slovákov nás bude reprezentovať na Majstrovstvách sveta Kart World Championship (KWC) na trati Kart Rivas v španielskom Madride. Merať sily si bude s vyše 200 jazdcami z celého sveta. Ako to funguje? Na etapy. Etáp je 10, každý deň čakajú jazdcov 2 – 3 jazdy 20 min preteky s jedným povinným 15 sekundovým pit stopom. V každom preteku je 20 jazdcov, takže na 980 metrov dlhej trati nebude o súboje núdza. Zmeny oproti predchádzajúcej sezóne nastali hlavne v motokárach. 50 koňové (25 sa reálne využívalo) motokáry s radením nahradili 17 koňové, poháňané 4-taktným motorom s obsahom 400 cm3 od Subaru na podvozku DynoCart. Dovažujú sa do 90 kg a systém prideľovania motokár je losovaním, takže žiadny jazdec nedostane jednu káru 2 krát. Ak by sme sa bavili o nejakej spravodlivosti, je takmer zaručená. Až na prípady ako som ja, kde kilá nad hranicou 90tky mi nikto nechce vziať. Ostáva len veriť a držať päste. Aj pre samotného Marcela je to nová skúsenosť, keďže na tomto type motokár ešte nemal možnosť jazdiť. Aj keď mu veľmi prajem, aby sa domov vrátil s pohárom, sám mi povedal: „Peťo, 40 miesto z MS z 200 jazdcov je pre mňa cennejšie ako výhra v triede, kde je nás 5.“ Veľa to vo mne nechalo. Ako sa naháňame za selfičkami s pohármi a pritom často zabúdame na to najpodstatnejšie. Zmerať si sily a zabaviť sa. 

A na záver? Môj malý Liedláčik, verím že sa ti bude v Španielsku dariť lepšie ako si praješ. Za celý RoadLife ti to ozaj prajem. Lebo si to zaslúžiš. A za teba ďakujem SOOP, Max60, DQS, Alcohol Killeru a všetkým ostatným, ktorí ti v tom pomáhajú. DRŽ SA Marcel.


Autor: Peter Baran
Advertisement