OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Motoršport / Masaryk podržal Žáčeka

Masaryk podržal Žáčeka

Vybehni si na Babu. Len tak, pre zábavu. A najlepšie vo štvrtok. Nemyslím akýkoľvek. Je jeden konkrétny, lepší štvrtok. RoadLife štvrtok na Pezinskej Babe. Kopec rovnako trafených a veľmi zaujímavých ľudí, krásna plejáda ešte zaujímavejších áut. Nájde sa tu všetko. Od funky ázijských Z-tiek a MX-5 po nemeckých zástupcov RWD s Mkom, GT3 RS, či Black Series. AWD zastupujú väčšinou Eviny, STIčka a RSká, ktorým na krk dýchajú ikonické GTRká. FWD sa väčšinou nesie v znamení kvantitatívnych súbojov medzi Fordom a Hondou. K nim sa pripájajú mnohé ďalšie chuťovečky, ktorých je na ceste vídať menej a o to radšej si ich obzriem a „ošahám“ práve tam, na Babe.
 
Neprehliadnuteľná je však jedna dvojica. Modrá M3 E92 s označením M500 a jej pán, asi šesť metrov vysoký Peťo Žáček. Dobre, preháňam, nemá šesť metrov. Nikdy mu však nehovor o debate z očí do očí. Po krátkom čase ťa z toho pozerania k oblohe bude bolieť krk. Na druhej strane, debatu s ním vyhľadávaj. Odhliadnuc od toho, že je to veľmi milý, vtipný a charizmatický človek, dá sa od neho veľa naučiť. Prečo? Je to úspešný okruhový pretekár. A že je to nespochybniteľný fakt, to dokázal aj na predposlednom podujatí Slovenského okruhového pohára Digmia Day na okruhu v Brne 21. septembra.

Po sklamaní, odstúpení z pretekov a obrovskej strate bodov z Pannoniaringu sa na Masaryka vybral tím nazbierať body a skúsiť zabojovať o celkové prvenstvo. Na naplnenie tohto plánu nebolo prijateľné nič iné, ako P1 a P1, teda plný počet bodov z oboch pretekov. A že to bol dobrý plán, to Peter ukázal hneď na začiatku. Kvalifikáciu na prvý pretek ukončil s najrýchlejším časom, s takmer 2,5 sekundovým náskokom a priemernou rýchlosťou viac ako 138 km/h. Všetko fungovalo ako malo. Ďalší postup jasný – držať sa plánu – vyhrať. Výborný štart a konštantný, koncentrovaný výkon počas celého preteku doviedli M3-CSR E36 do cieľa systémom štart - cieľ. Baworák v Peťových rukách videl šachovnicovú vlajku ako prvý, čo znamenalo maximálny bodový zisk.



Po kvalifikácii na druhý pretek sa prišlo na chybu. Mariánovi Polónyimu na BMW 130i GTR, najväčšiemu konkurentovi a zároveň celkovému lídrovi triedy nikto neoznámil plán Petersport racing teamu. Marián sa neuveriteľne zrýchlil a Peťovi ostala druhá pozícia na štarte. Počas prípravy na pretek sa to ale napravilo. Od štartu Marián začal ako tak spolupracovať a Peter prevzal úlohu prvého vozidla. A že nebolo jednoduché udržať si ju, o tom svedčia aj časy. Nebol najrýchlejší, ale 130i GTR naučil ďalšiu cennú lekciu. Na okruhu nemusí vyhrať najrýchlejší. Vyhráva ten, kto si dokáže postrážiť prvé miesto. A tak sa aj stalo. Peter prešiel cieľom ako prvý, naplnil plán a s veľkou vďakou odchádzal z Masaryka s plným bodovým ziskom. “Aj keď sme v 2. závode nedosahovali najrýchlejšie časy, podarilo sa mi udržať súperov za mnou, čo nebolo vôbec jednoduché. Som veľmi rád, že sa mi podarili obidva štarty a zvíťaziť spôsobom štart – cieľ.” – dodal po závodoch Peter Žáček


A teraz trochu matematiky. Marián Polónyi – 232 bodov. Peter Žáček – 205 bodov. Pri maximálnom bodovom zisku 56 bodov z preteku ešte stále existuje možnosť, že piť šumivé a cvakať selfíčka budeme s celkovým víťazom SOP 2017 Petrom Žáčekom. Chce to teraz trochu šťastia a plán. Minimálne rovnaký, aký bol na Brno. Všetko sa ukáže 12. 10. na Slovakiaringu. Tak sa tam určite vidíme.


Autor: Peter Baran, Foto: Petersport 
Advertisement