OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Motoršport / Maťo Homola - Sezóna 2016

Maťo Homola - Sezóna 2016

Po ukončení každého cyklu by malo prísť jeho vyhodnotenie. Sezóna 2016 v TCR International Series sa skončila posledným pretekom na CIRCUITO DA GUIA v Macau. A Maťo Homola, spolu s otcom Jarom, sa na tlačovke s obrovským záujmom médií podelili o skúsenosti, zážitky, ale aj plány a vízie do budúcnosti. A mali sme tú česť byť medzi pozvanými hosťami.
 
Už z úvodného videa, plného emotívnych a akčných záberov, bolo viac ako jasné, že v TCR sa nie vždy jazdí v „bielych rukavičkách“. A neskôr to potvrdil aj Maťo.
 
Hodnotenie sezóny pod krídlami B3racingu, v týme so skúsenejším Srbom Dušanom Borkovičom a mladučkým Maďarom Attilom Tassim, s číslom 70 na kapote svojho Seatu Leon Cup Racer sa začalo ako inak, so širokým úsmevom. Vlastne inak sa začať ani nemohlo. Fenomenálne celkové piate miesto. Víťaz medzi jazdcami bez fabrickej podpory. Výsledky nad očakávania. Maťo si však sám pre seba rozdelil sezónu na dve časti. Tú prvú, ktorú viedol až do preteku v Nemecku, charakterizoval ako bodovo veľmi úspešnú. Prezradila, že aj ako nováčik v sérii, je schopný jazdiť na špičke, bojovať „o bedňu“. Podľa jeho slov, ukázala mu aj to, že TCR je iné ako ETCC či WTCC. Je tvrdšie, kontaktnejšie, súboje sú vzhľadom na takmer rovnakú techniku vyrovnanejšie. Ak v pretekoch rozhodujú detaily, tak tu ich môžeme vynásobiť dvoma. Druhá, „ázijská“ časť, nepriniesla toľko víťazstiev na trati. Vyhrávalo sa skôr vo vnútri mladého tímu. Neúspechmi na okruhoch sa podľa Maťa ešte viac zomkli, jazdi si začali odovzdávať aj tie najmenšie poznatky a skúsenosti, komunikácia s mechanikmi ohľadom nastavenia áut bola výborná. „Ak bola prvá časť strednou školou, tá druhá bola určite vysokou.“ Maťove slová.


 
Každé preteky sprevádzajú aj emócie, preto sme boli zvedaví, ktoré pozitívne či negatívne Maťovi ostali po jedenástich víkendoch. Samozrejme víťazstvá. A hlavne to prvé, v nemeckom Oscherslebene. Risk s obutím slickov na ešte relatívne mokrú trať vyšiel na výbornú. A to, že pozitívne emócie nevyvoláva iba vyhrávanie, potvrdil Singapur. Prvý pretek v atmosfére a technickej náročnosti mestského okruhu, závod popri F1, k tomu druhé miesto v kvalifikácii. Toľko k najvýraznejším pozitívam sezóny. Opak bol zase Salzburgringu. Voda na trati, hustý dážď, akvaplaning na počkanie a k tomu takmer nulová viditeľnosť. V F1 sa preteky prerušujú už pri polovične tak zlých podmienkach.
  
Mimo kamier a mikrofónov som sa Maťa opýtal na vzťahy medzi jazdcami. Teda či sa vytvorili priateľstvá, poprípade väčšia rivalita medzi jednotlivcami. Priateľstvá v tíme. To áno. Ale „medzitímové“ vzťahy moc nefungujú. Na otázku ohľadom rivala som dostal nad slnko jasnú odpoveď. „Oriola. Ten ****** ******** španielsky *****.“ Viac sme ich srdečný vzťah nerozoberali.


 
A čo čaká Maťa v najbližších dňoch či týždňoch? Dokončenie školy, rodina a popri tom príprava na budúcu sezónu. V tej najhlbšej podstate sa sezóna nikdy nekončí. Plynule prechádza do novej. Snahou je zúčastniť sa aj takzvanej „zimnej“ časti TCR na blízkom východe. V pláne je určite pokračovanie v tejto veľmi perspektívnej sérii. V akom tíme, to sa mi zistiť nepodarilo. Vraj je všetko otvorené. Dúfam a verím, že sa takto o rok, na vyhodnotení, budem môcť dotknúť trofeje pre absolútneho víťaza TRC International Series.
  
Maťo, gratulujem a za RoadLife prajem ďalšiu úspešnú sezónu 2017. 


 
Na záver mi nedá nespomenúť Jara Homolu. Okrem hodnotenia sezóny, v ktorej sa prvý krát v živote nezúčastnil ani jediného Maťovho preteku, mu skladám obrovskú poklonu za všetko, čo robí pre motošport. Okrem projektu hľadania, podpory a výchovy mladých talentov, cez nadľudské obetovanie sa pre Maťa až po snahu dotiahnuť TCR na Slovakia Ring. ĎAKUJEME PÁN HOMOLA.

Autor: Peter Baran, Fotozdroj: www.matohomola.sk

 
Advertisement