OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Motoršport / Prach a blato – RL s BMT motosport

Prach a blato – RL s BMT motosport

Autokros sa na Slovensku teší stále väčšej popularite. Aj vďaka tomu, že máme svoje želiezka v ohni vo FIA CEZ Autocross, teda v súťaži Central European Zone. Jedným z nich je BMT motosport, ich šestková Evina a Zrno (Braňo Adamík – ale tak ho ani rodičia nevolajú) s tímom. A kde je cítiť benzín, tam RoadLife nebude ďaleko.
 
Na v poradí už šieste podujatie CEZ do rakúskeho Hollabrunnu sme teda cestovali spolu. V silnej búrke sa s nami takmer rozlúčil stierač, nebyť zaradenej rýchlosti, Evina by asi vyskočila z ťahaného vozíka (a to sa jej upevnenie kontrolovalo ešte v Bratislave), Šaňko (Zrnov brat a zároveň riešič aj nemožného) zabudol pálenô na dlhé večery. Proste piatok bol presne taký, aký mal byť celý víkend. Nie však jeho koniec.
 
Tréningové jazdy nám vyšli na jednotku, technika fungovala, Zrno s Evinou sa zoznamovali s traťou, na ktorej štartovali prvý krát. Hlavne však s povrchom, ktorý sa nedal zadefinovať. Necelých 800 metrov úzkej trate dávalo predpoklad, že sa preteky budú jazdiť systémom štart – cieľ. Už prvé merané rozjazdy nás rýchlo vyviedli s omylu. Úzke to bolo, ale autocros je kontaktný šport, o kontakty a zmeny v poradí nebola núdza.

  
V prvej rozjazde sa Zrno postavil do druhej rady. Štart je jedna z jeho silných stránok. Po zelených štartovacích lampách Evina zakoktala a všetci sme vedeli, že je na svete problém. Po sekunde sa prebrala k životu, to už ale hlavné pole zmizlo ako punčový koláč na sedení alkoholikov. Začala sa naháňačka. Dotiahli sme to na deviaty najlepší čas z dvanástich. Bolo by to určite lepšie, ale v treťom kole začal Zrno jazdiť s vypnutým ALS. To sme sa už so Šaňom a Šulom (McGiver pre mechanikov) chytali za hlavu. Vjazd do stanu a Zrno jasne identifikoval problém. „Hreje sa to ako k...a“. Toto nás trápilo počas celého víkendu.


 
Druhá rozjazda bola v znamení nežných aj menej nežných kontaktov. Hneď v prvej nám to dal pocítiť Marcel Dlesk so svojím Evom, keď Zrna po vydarenom štarte vytlačil na vyvýšeninu vedľa trate. Spiatočka, jednotka a scénar z prvej rozjazdy. Chladič zahlásil steakovú teplotu vo štvrtom kole, jazda bez ALS a ôsme miesto. To sme ani len netušili, že Zrno v sebe našiel zápal pre boj, o ktorom možno ani sám netušil. Posledné tri kolá jazdil bez serva. Opraviť to na mieste je ťažšie ako poškriabať sa lakťom za uchom (koľkí z vás to teraz skúsili? :D ). Začali sme hrať na istotu. Dostať sa teda medzi desiatku postupujúcich do finále.


  
Tretia rozjazda, na ktorú sa nastupovalo bez víťazov prvých dvoch, šetriacich techniku, neostala tým predchádzajúcim nič dlžná. Pred jej koncom sa zlomilo riadenie, aj tak sa Zrno zlepšoval. Šieste miesto bolo zárukou účasti vo finále. Zlomené riadenie však predstavovalo väčší problém ako kňaz na koncerte pre deti. Ležalo sa pod autom aj na aute. Ale podarilo sa. Auto, síce bez serva a s problémom prehrievanie, bolo pripravené na štart veľkého finále.


 
A to si Zrno užíval ako poslednú noc s nymfomankou pred popravou. Názorná ukážka toho, že aj keď sú kone, treba mať správny kus medzi sedačkou a volantom. Prvú zákrutu vypustil, zobral vonkajškom. A spravil to najlepšie, čo mohol. Mela vo vnútri otrhala pár áut ako psy v rumunskej dedine. Vyšiel z nej síce na deviatom mieste, ale celý a pripravený bojovať so všetkým. V konkurencii silnejších závodiek, napriek všetkým problémom víkendu, s nefungujúcim servom, prehrievajúcim sa motorom a na úzkej trati s veľmi ťažkým predbiehaním, si vyjazdil neskutočné finálové piate miesto. Vo svojej triede, teda vozidiel D5, skončil lepšie, ako ktokoľvek predpoklada. STRIEBORNÝ.


 
Celý víkend bol problémový, cesta domov však ubiehala s obrovským úsmevom. A to aj vďaka tomu, že sa znova stretla skvelá parta suprových ľudí milujúcich motošport. Výsledok bol krásnou čerešničkou na torte. Ak nás chcete podporiť, radi Vás uvidíme v Dargove 24. a 25. septembra. 
Viac informácií nájdete na webe, prípadne FB stránke BMT.

Autor: Peter Baran. Foto: Danny Ralf Krieg

Advertisement