OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Motoršport / Ďakujem Škode

Ďakujem Škode

Ak vo vás názov evokuje PR článok pre Škodu, verte mi, nie je to tak. Naozaj som úprimne vďačný najúspešnejšiemu predajcovi vozidiel na Slovensku, že sa rozhodol pre podporu odvetvia športu, ktorý ho priamo „predáva“. Je fajn, že tu v rámci marketingových aktivít existovala spolupráca s hokejom či cyklistikou, ale pre nás, motoristických fanúšikov, to význam nemalo. 

ŠKODA Slovakia Motorsport je už z iného súdka. Keď už, tak poriadne. Tak som vnímal správu ŠKODY o dohodnutej spolupráci s tímom Styllex motorsport. Znamenala, že na najúspešnejšom vozidle svojej triedy, Škode Fabia R5, bude štartovať aktuálne najväčší talent a jeden z najúspešnejších mladých jazdcov, Martin Kočí

Plány a ambície sú samozrejme iba tie najvyššie. S podporou ŠKODA Motorsport z Mladej Boleslavi sa Martin predstaví v seriáli Majstrovstiev Slovenskej republiky a rovnako tak na vybraných podujatiach juniorských Majstrovstiev Európy U28. Ing. Marek Ružička, konateľ ŠKODA AUTO Slovensko, vyjadril presvedčenie, že koniec sezóny bude v znamení osláv titulu absolútneho majstra Slovenska. Ambiciózne, sebavedomé, ale určite nie nereálne. Práve naopak. Silná konkurencia R5-tiek a výborných jazdcov, ako napríklad Grzegorz Grzyb, či Pavel Valoušek je neklamným znamením toho, že to nebude iba “zvezenie”, ale môžeme sa tešiť na súboje o desatinky sekúnd. 

Zaujímavý je fakt, že Martin bude mať na podujatia rôznych spolujazdcov. S Radovanom Moznerom mladším sa predstavia v bojoch o body v slovenskom majstráku. Filip Schovánek sa zhostí úlohy navigátora v európskych súťažiach. 



A aké má technické parametre Fabia R5? 1230 kilogramov, turbo prepĺňa štvorvalec s objemom 1620 cm3, ktorý vyprodukuje 205 kW a 420 Nm. To všetko je prenášané na všetky kolesá cez mechanické diferenciály vpredu aj vzadu. A samozrejme 5-stupňová sekvenčná prevodovka. O dokonalé pruženie sa stará zavesenie typu McPherson a pri brzdení sa jazdec spolieha na 355 mm predný a 300 mm zadný kotúč s hrúbkou 32 mm. Aj keď vaše auto môže mať podobné parametre, neskúšajte rally. S najväčšou pravdepodobnosťou vám bude chýbať majstrovstvo za volantom.

Na záver ešte raz. VEĽKÉ ĎAKUJEM ŠKODA. VEĽKÉ ĎAKUJEM patrí aj Michalovi Kočimu za neutíchajúce nadšenie, prácu a podporu Martina. A posádkam prajem čo najviac zábavy na rýchlostných skúškach a toho povestného šťastia, ktoré je neodmysliteľnou súčasťou úspechu. Verím, že sa po sezóne 2018 stretneme na tlačovke k oslave úspechov. A verím, že tieto slová sú za všetkých členov RoadLife komunity.


Autor: Peter Baran, Foto: autor
Advertisement