Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / BMW M235i xDrive Gran Coupé – Diablova advokátka

BMW M235i xDrive Gran Coupé – Diablova advokátka

Upozornenie: V tomto teste sa vzhľadom na charakter a dizajn BMW M235i xDrive Gran Coupé  vyskytuje  väčší počet pracovných, či opisných názvov a pomenovaní.

V minúte, kedy mi pred domom zaparkoval čierno biely koktejl od BMW, zo šoférovej tváre som vyčítala jasný pohľad samuraja, ktorý cíti povinnosť ochrániť princeznú, ale žiaľ, jeho panovník mu prikázal ju dobrovoľne odovzdať do rúk cudzinky. Aj keď pohľad a pocity vyjadrujú možné odmietnutie, samotný akt „dobrovoľného“ odovzdania BMW s 306 koňmi pod kapotou je hodné rádu. Poznamenávam, že spomínaný samuraj si už k tejto princeznej vybudoval vzťah a napísal, ako sa jej prvýkrát dotýkal

Princezná alias diablova advokátka oblečená pod taktovkou písmena M, bez toho, že by zo seba vydala čo i len hlások si jasne a jednoducho vytvára svoj obrubníkový funclub. Úradujúca pani vo farbe Alpine White je učebnicovým príkladom tvorivosti otvorenej ľudskej mysle. 

Na otázku, prečo dynamické línie dvojkového Gran Coupé pôsobia bipolárne mám dve teórie: 1. dizajnér bol narodený v znamení blíženca alebo 2. dizajnér bol lenivý, preto časť jeho práce musela dokončiť jeho žena.

Morfologické disproporcie spôsobujúce rôznorodosť v mechanickej estetike medzi dvomi pólmi auta sú netypicky zaujímavé. Pre konzervatívnych nadšencov tejto prémiovej značky, poprípade pre všeobecných neprajníkov čohokoľvek, môže byť mierne kontroverzný dizajn témou na dlhšiu večernú diskusiu. O čosi dynamickejšie, s dôrazom na fluidum prameniace z rodokmeňa, vyzerá predná polovička auta, ktorá je (aj vďaka dizajnu mriežky chladiča) nabitá agresiou. 



Zadok auta je po dlhej a dôkladnej vizuálnej analýze pre mňa príliš maskulínny. Môže to byť spôsobené dizajnom M špecifického výfukového systému, alebo len samotnou mohutnosťou. Dvojkové Gran Coupé vnímam ako sviežu vlnu pre náročných, no tolerantných estétov. Niečo... ako obraz vzniknutý po vytrhnutí strany z dejín umenia, čoho dôsledkom sa na Da Vinciho Poslednej večeri objaví aj Whistlerova matka. 



Temný interiér ponúka pocit príjemne osviežujúceho luxusu v rámci politiky BMW. Odkazuje na dizajn a spracovanie kvalitných materiálov s dôrazom na detaily, ale zároveň môžeme vnímať netypický punc minimalizmu, kedy prepych nepôsobí vulgárne. Stačí sa usadiť  do M športových kožených sedadiel, dotknúť sa výborne tvarovaného koženého trojramenného volantu a diabolský plán pani advokátky, dostať sa Vám do mysle a pokúšať Vás, práve začal. To však neznamená, že si cez Harman/Kardon Surround Sound audio systém musíte nutne púšťať prednášky vyháňača diabla. Na exorcizmus stačia krásne bezrámové dvere. 



Batožinový priestor je dôkazom toho, že nie všetko pekné musí byť automaticky nepraktické..., i keď slušných 430 l mierne obmedzuje vstupný otvor. Digitálny prístrojový štít, head – up displej, či špičkový infotainment nechýba ani v tomto bavoráku, tak isto ako gesture control, ktorý z Vás nespustí oči (na začiatku testovacieho týždňa som úplne zabudla na to, že veľký brat ma sleduje a moja prehnaná neverbálna komunikácia môže byť zle vyhodnotená). Svoju prítomnosť jasne signalizujú aj užitoční asistenti bezpečnosti a komfortu pri jazde, bez ktorých by ani najlepšia diablova advokátka nemohla existovať.  



Každou minútou strávenou počas jazdy s advokátkou a jej diabolským plánom som bola viac a viac presvedčená, že toto BMW M235i xDrive Gran Coupé má na to, aby oslovilo široké spektrum rôznorodých fanúšikov. Pod 24. písmenom v našej abecede sa ukrýva balík M, ktorého súčasťou je zadný spojler, M brzdy, 18“ M disky, štýlové M bezpečnostné pásy s trikolórou, M športové sedadlá. Mimoriadne milé „maličkosti“, ktoré nielen osviežia čierno – bielu kombináciu farieb, ale vylepšujú aj jazdné vlastnosti. V rámci rôznorodej ponuky jazdných režimov Comfort, Eco a Sport s individuálnymi nastaveniami a adaptívnym podvozkom, si každý nájde ten svoj komfort. 



Pod kapotou sa tentokrát ukrýva 2 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 225 kW (306 koní) pri 5000 – 6250 ot./min a max. krútiacim momentom 450 Nm pri 1750 – 4500 ot./min. Šéfom radenia je športová 8 stupňová automatická prevodovka. K zážitku z dynamickej jazdy má čo to povedať aj inteligentný pohon všetkých kolies xDrive. Nestáva sa mi často, že moja úplne prvá cesta rovno po prevzatí auta vedie na neďaleký kopec medzi Pezinkom a Pernekom, ale tentokrát som musela. Tá diabolská advokátka ma podvedome donútila ísť si vyskúšať, čo dokáže. Nie, neskúšala som maximálnu rýchlosť, ktorá by mala byť 250 km/h, ani zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 4,8 sekúnd. 



Vyskúšala som si dynamickú jazdu, kedy sa mi chcelo kričať slová piesne od Queen: Don´t Stop Me Now. Under Pressure sa vôbec nemusíte cítiť kvôli vysokej spotrebe, pretože napriek avizovanej dynamike je auto schopné jazdiť so spotrebou 8,3 l/100 km. Nebudem Vás presviedčať o tom, že toto auto by malo byť  nirvánou v rámci rodiny BMW. Na team diablových advokátov, ktorí počas jazdy netolerujú žiadny prešľap zo strany vodiča, žiadne zaváhanie pri vysokých rýchlostiach (na nemeckých diaľniciach) si táto “koncipientka” zatiaľ netrúfa. Capo di tutti Capi je vždy len jeden a väčšinou je to surovo agresívny vodca. Aj keby som veľmi rada napísala, že by to mohla byť táto dvojka, ale nie... z objektívnych dôvodov sa tak zatiaľ nestane.    



Uznávam však krivdu, ktorú poctivo pracujúci ľud cíti pri pohľade na vesmírnu galaxiu zo sumy 64.155,00 Eur aj s DPH, ktorá patrí testovanému modelu. Pravdou je, že BMW M235i xDrive Gran Coupé v základnej výbave stojí „len“ 50.350,00 Eur aj s DPH. Služby elitnej advokátky sú drahšie ako ponúka bežný právnik. Vynára sa teda otázka, pre ktorú časť populácie je toto auto reálne splniteľným snom? Sú to študenti po úspešnom získaní titulov na súkromných vzdelávacích inštitúciách (ideálne mimo našej republiky) alebo skutočné paničky z predmestia, či mladí dedičia obrovských impérií? Snažím sa uveriť odkazu samotného auta, že aj zdanlivo nepravdepodobné svety sa môžu spojiť. Takže chcem veriť tomu, že aj človek vychovávajúci novú generáciu osvietencov 21. storočia, si za jeho úsilie bude môcť dovoliť takúto satisfakciu. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Roman Zaťko

Advertisement