Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost – Karkulka žije...

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost – Karkulka žije...

....svoj aktívny život! A robí (to) dobre. Časy, keď Ford Fiesta bolo autíčko pre slečinky sú už preč. Už mala dosť tých veľkomestských šuhajkov, ktorí sa jej posmievali, že je malé, milé autíčko. Vyrástla! Nie veľkostne, ale osobnostne. Má schopnosti, ktoré jej mestskí pseudovlci v maskách SUV môžu závidieť. Karkulka im lezie do revíra, a to sa im veľmi nepozdáva.... asi tušia, že to malé, milé stvorenie ich s prepáčením preciká.

 

Svet už dlhšiu dobu trápi akýsi nešvár, menom SUV. Mnohým z nás to lezie už poriadne na nervy, kam pozrieme tam SUV. Húfy mestských ľudí kupujúcich si SUV vysvetľujú svoje rozhodnutie: „Čo ak sa raz za rok celá rodina vydá na lyžovačku?“ Nuž čo ak....? V podstate na takúto otázku je jednou z možných odpovedí: Kašli na SUV, kúp si Ford Fiesta Active


Táto malá a vrtká slečinka má dosť silnú vrtuľu v zadku, aby sa odvážila aj na cesty, kde asfalt už dávno nie je a ani nebude. Respektíve inak: aj vám sa stáva, že si prechod zo zahraničných ciest na slovenské najprv všimnú vaše časti tela (chrbtica a pľúca), keď vám vyráža dych kvôli nespočetným výmoľom? Práve tu tkvie čaro Fiesty Active. Jej podvozok je prevenciou zdravotných ťažkostí spôsobených stavom našich vozoviek. Aktívny podvozok je jej devízou, či na vyasfaltovaných cestách, či na nespevnenom teréne a o radosti z jazdy asi ani nemusím písať. To je predsa samozrejmosť. Napriek svojej pozitivite k terénu, na 4x4 zabudnite. Celé čaro tkvie v jej podvozku, ktorý je o 18 mm vyšší oproti bežným – neActive Fiestam. Konštruktéri Karkulke do košíčka pribalili okrem Normal a Eco jazdného režimu aj režim - mokrý povrch, ktorý sa postará o bezpečnejší pocit z jazdy. Fiesta Active je stále slečna, ale vďaka rozšíreným blatníkom, štýlovým  prvkom, matnému čiernemu lemu v okolí tabuľky ŠPZ vyzerá o čosi dospelejšie.... až kým sa nezahľadíte na 17 palcové disky, ktoré vyzerajú ako keby si bola obula o číslo menšie topánky. Pre nevedomú laickú verejnosť je tento fakt cieľom malých posmešných poznámok.



 

V zadku má vrtuľu, pod kapotou 3 valce. Ďalší nešvár? Asi áno... Ale pre auto veľkosti Ford Fiesta je takýto motor s objemom 1.0 EcoBoost (125 koní), krútiacim momentom 170 Nm od 1400 otáčok dostačujúci. Na žiadnom ringu nebude trhať rekord, to je nám jasné, ale do veľkomestskej džungle je skvelá. Hlučnosť, hm... ten zvuk 3-valca ma v časoch podráždenosti prameniacej z ešte viac podráždeného šéfa vedel iritovať, ale to sú dni, keď by ma naserinkal aj súkromný koncert Erosa. Takže, ak je človek ok alebo užil farmaká na ukľudnenie, ten zvuk 3 valca nevníma, pretože do interiéru, vďaka slušnému odhlučneniu nepreniká. Ak by ste hľadali zásadné zmeny interiéru, tak nehľadajte. V podstate žiadne nie sú - je to klasická Fiesta. V testovanom exemplári bola vo výbave aj sada WINTER 2 za príplatok (455 EUR), ktorá obsahuje vyhrievaný kožený volant, elektrické vyhrievanie čelného skla, elektricky vyhrievané predné sedadlá.  Pri zamyslení sa nad cieľovou skupinou kupujúcich, ktorými sú podľa môjho skromného názoru viac ženy, som si istá, že akékoľvek vyhrievanie čohokoľvek vždy uvítajú. Tak isto uvítajú, že na 6,5 palcovom farebnom dotykovom displeji si celkom jednoducho ponachádzajú, čo zrovna potrebujú. Nie je to systém, na ktorý potrebujete vysokú školu a doktorát. Jednoduché, prehľadné, účelové. 




Rýchlo sme zabudli na staré dobré časy bez jazdných asistentov, keď asistentmi boli jedine spolucestujúci (pamätám si ako som musela otcovi stále utierať sklá, keď sa zahmlievali :-)) a zvykli sme si na siahodlhý  zoznam asistentov jazdy. Asistentov našej Karkulky nájdete tu.... Dobrého veľa nebýva, aspoň sa to tak hovorí. Nuž áno, Fiesta Active je toho dôkazom... i keď predsa len niečoho mohlo byť o čosi viac. Konkrétne sa mi zdá byť 292 litrový batožinový priestor malý (som matka 2 detí – moje potreby pre množstvo batožiny sú skreslené). Oveľa závažnejším problémom považujem pravdepodobnú nepresnosť ukazovateľa dojazdu km. Pri pohľade na 20 km dojazd bol fakt, že auto neštartuje, lebo je vysmädnuté po benzíne, nepríjemným prekvapením. No čo už...vďaka Fieste Active som si vyskúšala tankovanie do kanistra... Keď sme pri benzíne, spotreba na konci testovacieho týždňa bola 6,6 l/ 100 km. Cena, za ktorú si môžete zadovážiť skvelé auto s výborným podvozkom je od 17 290 už aj s DPH. Naša obdarenejšia Karkulka je za 20 095 Eur aj s DPH. 




Podľa môjho názoru si toto auto môže dovoliť vlastniť každý, okrem rodičov s náročnými deťmi. Rodina sťahovavých vtákov by sa mohla asi skôr obzrieť po Focus Active, ideálne vo verzii kombi. Tam už nie sú obmedzenia a prekážky v balení nezmyselných a zbytočných vecí. 



Autor: Amy Zaťková, foto: Filip Damé

Advertisement