AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 4WD Executive - The Sound of Silence

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 4WD Executive - The Sound of Silence

Verte či nie, ťažko hľadám slová, ktorými by som čo najautentickejšie, nie príliš zaujato popísala pohodu, ktorú evokuje táto novinka z radu SUV. Priznám sa, CR-V piatej generácie ma očarilo a pripadám si ako pubertiačka, ktorá sa zabuchla do svojho profesora fyziky - volajme ho pán Atkinson. V podstate mu vôbec nerozumiem, ale kto áno? Som študentka, ktorá je natoľko zaláskovaná, že jej je úplne jedno, keď si o pánovi Atkinsonovi iní myslia, že vyzerá ako obluda, zviera a že má reči ako vegetariánsky steak! Nech si myslí kto chce, čo chce, ja viem svoje. Chcem sa pozrieť na môjho fyzikára bez ružových okuliarov a zistiť, prečo sa ostatným nepáči..., ale nedokážem to! Mne sa páči presne taký, aký je. Možno hnusne veľký, možno príliš biely (s metalízou o 600 EUR hodnotnejší), možno má pretiahnutú spodnú peru a rovný hranatý zadok ako neforemné Američanky, ktorý po tme žiari ako jagavá slečna vo výklade v Červenej štvrti v Amsterdame, ale nech! Pre mňa je dokonalý, aj keď je tichý a hanblivý. Pri pohľade do jeho LED svetlometov mám už-už pocit, že začínam rozumieť jeho reči plnej vzorcov a mechanizmov, ale nie, bolo to len chvíľkové poblúznenie, stále mu nerozumiem. Jediné, čo viem ešte naisto, teda aj to skôr len vidím, že má obuté pekné 18 palcové disky, ktoré vkusne zladil s bielym smokingom.  

Duša (básnický názov pre interiér) pána Atkinsona je veľmi príjemné prekvapenie... pre neHonďákov. Pre tých, ktorí už rodinke úžasných z Japonska podľahli, to nie nič neočakávané. Pre mňa bol interiér, ako keby šitý na mieru. Zväčša sa nepoteším, keď si v aute musím na niečo zvykať (vtedy to  už nie je na 5 obrubníkov). Ale toto nie je prípad nášho CR-V Hybrid. Dizajn interiéru je uhladený, očiam lahodiaci komfort. Rozmaznáva, ale len tak, akurát. Na Hondách mám rada tú ich logickosť a funkčnosť. Upresňujem myšlienku, ergonómiu a rozumné umiestnenie funkcií. Prečo by malo byť vyhrievanie volantu umiestnené niekde v stredovom paneli? Neviem, ale viem, že v CR-V je to tlačidlo pekne pod rukou, na volante. Nastavenie adaptívneho tempomatu, ktorý má obdivuhodné reakcie, je hádajte... tiež na volante. Žiadne ukryté páčky, poschovávané funkcie a nezmyselné prepínanie som v tomto aute nenašla, je to predsa Honda! Aj elektronicky otvárateľná panoramatická strecha má plnohodnotné tienenie, žiadne záclony a závesy, ani roletky. Rozumná funkcionalita - jednoducho, komfortne a komplexne. V prípade, že potrebujete menný zoznam všetkých profesorových asistentov, nájdete ich presne TU



Pri otvorení zadných dverí (ale v podstate to platí pre celý interiér), ohúri priestrannosť a podlahová plocha, ktorá by sa mohla blížiť tanečnému parketu pre 4 škôlkárov tancujúcich kačičkový tanec. Na margo malých škôlkárov – deň čo deň sa presviedčam o tom, že detský pohľad na svet je úprimný a hlavne spontánny. Počas testovacích dní mi môj 6 ročný syn povedal: „Mami, toto je zatiaľ najlepšie čo si testovala“. A viete predsa, že deti (malé deti) ešte neklamú! Ja s ním súhlasím, ale zase úplne nezištné to asi nebolo... On v podstate tušil, že do veľkého batožinového priestoru (s objemom 497 l) nabalíme veľa hračiek, veľmi veľa hračiek. 

Teraz ale úplne vážne: ak sa na nové hybridné CR-V pozrieme trošku technicky, má pod kapotou benzínový motor 2,0 i-VTEC pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý už Honda použila v 1,8 litrových benzínových Civicoch 8. a 9. generácie. Benzínový motor (slúži na pohon generátora)  má výkon 145 koní pri 6200 otáčkach za minútu, krútiaci moment 175 Nm pri 4000 otáčkach/min. Je pravdou, že toto by bolo nič moc na také veľké auto, ale to nie je všetko. Sú tu ešte elektromotory s výkonom 184 koní s maximálnym krútiacim momentom 315 Nm. Hybridný systém, nazvaný i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive) je kombináciou EV Drive (elektrinu ťahá len z akumulátora), Hybrid Drive (elektromotor ťahá energiu z generátora poháňaného benzínovým motorom) a Engine Drive, ktorý nabieha pri vyšších rýchlostiach so zapojením benzínového motoru napriamo cez spojku a pevný prevod. Prechody medzi týmito režimami nepociťujete, sú bez akéhokoľvek nepríjemného trhania, sú absolútne plynulé. Neviem, či v prípade hybridu bude niekto skúšať, či zrýchlenie z 0-100 km/h udávané výrobcom (9,2 s) a maximálna rýchlosť 180 km/hod. je reálne číslo, ale ak áno, dajte nám vedieť. 



Jazda v meste je maximálne uhladená, ľahká a nonšalantná. Ja som mala pocit, ako keby som sedela na veľkom bielom obláčiku. Už pri prvej jazde som bola z neho na mäkko. Na diaľnici sa správa ako pohodové / pohodlné rodinné auto, ale význam hybridu pri spotrebe sa tu stráca, keďže dominanciu prevezme benzínový motor. Na okruh nepatrí, jedine ako sprievodné vozidlo, v ktorom sa vezú fanúšičky, pretože ich kostnaté zadky musia mať svoj luxus a pohodlie. Takýto komfort dopraje toto CR-V nielen  fiktívnym osobám v tomto príbehu, ale aj skutočným, živým bytostiam, ktoré sa v nej zvezú. A to aj vďaka mäkkému podvozku. 

Od fyzikára k El Bundovi, ženatému predajcovi topánok so záväzkami, ehm, k môjmu mužovi. V každodenných ranných dopravných situáciách, ktoré žiaľ nie sú sci –fi film, ale čisto reálno – katastrofická dráma, je tento hybrid od Hondy to najlepšie, čo si môžete želať. Je minimálne 3v1.  Tichý spoločník, lekár aj psychológ. Takže, na rovinu, počas tých pár dní, čo som mala tú česť sa hrať na matku poHo(n)ďáčku, neviedli moje cesty najkratšou cestou a čo najrýchlejšie domov, za deťmi. Mojím cieľom bolo vyhľadávať najdlhšie „skratky“. A musím natrieť aj muža, ktorý zavelil, že ideme kúpiť rybičky (doma zriadil akvárko, tvrdí, že to má pozitívne účinky na nervy). Tak sme naštartovali toto krásne biele auto a išli po rybičky, nie, nie do miestnej akvaristiky, ale tej v Kútnikoch, vzdialenej 67 km. Muž chcel Hondičke v podstate len ulahodiť, pretože majiteľ akvaristiky v Kútnikoch má aj Koi kapre, veľa-veľa koi kraprov, priamo z Japonska. Mne to vôbec nevadilo, pretože keď som sedela v tomto hybride, mala som pocit, že sa svet zastavil a ja si vychutnávam ten vzácny moment ticha (technická vsuvka - úroveň vnútorného hluku by mala byť 68 dB a to aj vďaka technológii rušenia hluku).  



Nuž, ale život nie je perie ... a my sa zrazu vďaka čudnému zvuku ocitneme myšlienkami doma. Keď sa totiž k elektromotoru (ktorý má čistý dojazd 2 km) zapojí ten, ktorý benzín cucká, spomeniete si, že Vás doma čaká upratovanie. Ten zvuk  pripomína nelichotivý hluk zapnutého vysávača ultrasilencer. Ale keďže pohoda vyžarujúca z tohto auta nás jednoducho ukľudní, zatiaľ nie je dôvod na stres, ten sa aktivuje až po vypnutí motora a welcome home mami momente.  

Ak sa auto využíva vo svojich prirodzených vodných tokoch, okreskách spájajúce naše mestá, verím tomu, že sa spotreba reálne bude veľmi približovať k výrobcom udávaným číslam: 5,1 mesto / 5,7 mimo mesto / 5,5 kombi.  U mňa to skončilo na 6,6 litra na 100 km, ale testovací model bol ešte len v zábehu. Nanešťastie sa do času testu roztopil všetok sneh, takže prepracovaný Real Time 4WD, schopný preniesť viac výkonu na zadné kolesá som nemohla dostatočne využiť. A viete čo, ja Vám to na nich poviem, nech som aj žalobaba: chlapci z redakcie mi ho vzali, to preto som ho poriadne nemohla vyskúšať a išli sa s ním zabávať.. na Babu... Pezinskú, samozrejme. Zostáva nám prízemná téma - financie. Honda CR-V Hybrid začína na sume 29.900,- EUR. Toho môjho pán Atkinsona (v plnke) môžete mať aj Vy, a to za 43.059,- EUR. Nuž, je to na zamyslenie, keď vieme, že rozdiel medzi CR-V a CR-V Hybridom je necelých 3000 EUR. 



Verím, že máte nad čim rozmýšľať, pretože je to ideálne rodinné auto, a keď už chceme byť eco, bio, racio a dať stopku emisiám, toto je veľmi rozumná cesta. V tom najideálnejšom prípade, kedy máte v garáži už aj malého zurvalca s 320 koňmi od Hondy, niet nad čím rozmýšľať, jedine ak nad tým, kto je na rade doma s vysávaním. 

Hodnotenie z Venuše: Hondy CR-V Hybrid dostáva odo mňa 4 a 3/4 obrubníka (z 5 možných) za funkcionalitu, skvelé jazdné vlastnosti, príjemný nevtieravý luxus interiéru, priestrannosť, rodinný charakter a spotrebu. Plný počet nedostal z dôvodu zvuku pripomínajúceho vysávač.  

Autor: Amy Zaťková, foto: Pavol Gemeiner 

P.S. Odkaz môjmu mužovi: Nie akvárko s rybičkami, ale toto hybridné CR-V si mi mal kúpiť na nervy. 
Advertisement