Top zábavaKia XCeed 1,6 T-GDIQueen of DustRozhodnutieSandokanTaké normálne autoElektrický rytierŠťastné a Mercedes!Ceed GTNáčelníkFocus STToto nečítajte!2,0 TSI DSGElektroMechanikSky-G vs. Sky-DRečnícka otázkaMs. MercedesOsem
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Hyundai Tucson 2,0 CRDi N Line Plus – Sandokan slovenských ciest

Hyundai Tucson 2,0 CRDi N Line Plus – Sandokan slovenských ciest

Moje testy, ktoré pokojne pomenujme ako príbehy áut, často píše samotný život. Preto radšej upozorňujem, že osoby v tomto teste môžu byť skutočné a ako to už na Slovensku býva, príbeh sa stal... asi takto: zazvonil mi telefón a na linke sa ozval zvedavý kamarát. Komunikačné prepisy sú dnes populárnejšie ako seriál o novodobých tatinoch, takže ja nebudem čakať, kým bulvár zverejní náš rozhovor s osobou, ktorú vy nepoznáte, ale volajme ho B ako basketbalista. 

B: Nazdar, nebudeš mať konečne ten nový Tucson v teste? Chcel by som mojej pani vymeniť tú ix35, lebo sa jej už nepozdáva. A: A vieš že ho budem mať? Nech si pani obuje lodičky a príďte si ho pozrieť. 

Zvyšok telefonátu je už nepodstatný, ale toto mi stačilo na odštartovanie kola otázok a odpovedí: Prečo chcú zase Hyundai? A prečo chcú opäť SUV? V podstate ich reakcia (kľudne ju volajme túžba) bola pri pohľade na rozšírenosť Tucsona na našich cestách viac ako očakávaná. O to viac, že je to vysoký manželský pár, patriaci k dnes už vymierajúcej strednej triede s racionálnym zmýšľaním a dobrými skúsenosťami so značkou Hyundai.  Miestami to vyzerá, že na Slovensku nastala invázia z Južnej Kórei (no dobre, v tomto prípade z Českej republiky). 

 
Hyundai Tucson sa ako novodobý Sandokan medzi autami sa dokonale infiltroval a asimiloval s prostredím a náturou slovenského klienta. Prečo Hyundai Tucson? A prečo N Line? A pre tých, ktorým meno Sandokan nič nehovorí, tak vedzte, že to bol filmový hrdina nášho detstva s mačetou v ruke a dlhými vlasmi, malajský tiger, pirát, ktorého fotku nosili ženy v peňaženke miesto fotky manžela, bol na tričkách a kto nevedel pesničku o Sandokanovi, tak ten nebol in. 



Hyundai Tucson je SUV. Ďalšie veľké auto s rodným listom zo skupiny Sports Utility Vehicle, ktoré v prípade N Line ale neklame. Či bol otec Santa Fe a matka eNko alebo skôr naopak je v dnešnej zvláštnej dobe úplne jedno. Hlavne, že sa potomstvo za svojich rodičov nehanbí a veľmi vkusne priznáva svoju veľkosť a DNA N Line na viac či menej okatých miestach. N Line u Tucsona tvorí vizuál pretavený do karosérie ako čierna farba doplnkov v kombinácii s jednou z 9 farebných možností karosérie. 

Čierna farba ako nositeľ dynamiky sa nachádza na prednej maske chladiča, v pozadí predných svetlometov, avšak najkrajšie ukáže na 19 palcových diskoch kolies. Čiernu nájdete aj na zrkadlách, rámoch okien a zadnom difúzore. Testovaný Sandokan bol odetý do jedného z 3 odtieňov sivej (Shadow Grey, Olivine Grey a Micron Grey). 

V interiéri sa N Line výbava vyníma na pohodlných elektricky nastaviteľných sedadlách s červeným prešívaním, na hlavičke riadiacej páky, ako aj na hliníkových pedáloch. Sú to detaily, ktoré k dobrej jazde nie sú nevyhnutné, ale u detailistov okamžite zasvieti kontrolka: Toto tam musím mať, toto je dôležité. Napriek tmavému interiéru sa priestrannosť auta vizuálne nestráca. Miestami to vyzerá, že Tucson má neobmedzené priestorové možnosti pre svojich pasažierov, ako horizontálne tak aj vertikálne. Osoby menšieho vzrastu sa môžu v tom veľkom priestore, ktoré ešte zdôrazní panoramatické strešné okno cítiť ako Troll v ríši Bergenov. Pozitívne na tom je, že sa kľudne môžete napiť z 1,5 litrovej fľašky tak, že nebudete šúchať tapacír strechy. 

Po usadení sa do veliteľského sedadla je okamžite všetkým kapitánom jasné, že auto je veľmi dobre ergonomicky riešené, je poddajné a výborne spolupracuje s osobou, ktorá mu na prvý pohľad velí. Či bude v konečnom dôsledku kapitánske slovo na aute samotnom alebo na vás, záleží od toho, ktorého asistenta využijete ako hlavného kouča vašej cesty do cieľa. Zoznam možných asistentov je už v dnešnej dobe v každom automobile dostatočne dlhý. U Tucsona by som ale chcela poukázať na výborne fungujúci systém udržiavania auta v strede jazdného pruhu a výborne reagujúci systém automatického prepínania diaľkových svetiel. Samozrejme, nielen pre ženy, vždy sa hodí pomocník pri parkovaní, či už vo forme kamerového systému alebo zvukovej signalizácie. Škoda, že obraz z kamery pri parkovaní, ktorý sa zobrazuje na 8 palcovej dotykovej obrazovke je ako okno príliš zaneprázdnenej ženy na dome (skrátka ich nestíha umyť).  



V Sandokanovom srdci bol (je) osadený výborne pracujúci štvorvalcový motor  2,0 CRDi VGT, žilami mu prúdila nafta, jeho výkon je 185 koní pri 4000 ot./min. a max. krútiaci moment 400 Nm je dostupný v rozsahu 1750 – 2750 ot./min.Tento malajský tiger s pohonom 4x4 mal 8 stupňovú automatickú prevodovku. Pravdou je, že náklonnosť k automatickej prevodovke sa v tomto prípade vyčísli na plus 2000 EUR. Jazda s dvojlitrom a automatom je príjemná. Aj napriek tomu, že v Tucsone nájdete aj jazdný režim Sport, jazdu ako dynamicky športovú nebudem nazývať. Nie je to pretekárske auto, preto je to úplne v poriadku. Spotrebu ale výbornou nazvať môžem. Pri medzimestskej jazde bola spotreba 4,9 litra na 100 km, mestská (kolónová) sa pohybuje okolo 8 litrov na 100 km. Podvozok pekne zvláda presuny našimi cestami. 

Aktívnych dovolenkárov poteší veľkosť batožinového priestoru, ktorý má objem 513 litrov a bezdetných dovolenkárov ešte viac poteší objem 1503 litrov po sklopení zadných sedadiel. Toto sú tie príjemnejšie čísla, teraz cena. Hyundai Tucson N Line môžete mať už za 26.740 Eur. N Line + s motorom 2.0 CRDi začína na sume 33.840 EUR. Za automat sa pripláca 2000 EUR, takže v podstate sa cena s extra detailmi môže vyšplhať až na sumu 37.340 EUR. 



Moje vysvetlenie a hodnotenie z Venuše, prečo Hyundai Tucson N Line je taký obľúbený: Pretože je to dobré SUV, ktoré svojimi jazdnými vlastnosťami, komfortom, spotrebou, veľkosťou interiéru a batožinového priestoru výborne poslúži zákazníkom. Jeho vizuál vo výbave N Line poskytne pôžitok aj náročnejším, na detaily zameraným nadšencom našej spoločnosti. Ak viacero chlapov, ktorých výška presahuje 185 cm rozmýšľa ako môj známy, basketbalista na dôchodku, ktorý kupuje auto pre manželku, pretože jej chce uľahčiť život, dopriať komfort a vizuálny zážitok z auta, tak chápem rozšírenie Tucsona na Slovensku. To, že pri ich výške pohodlne nasadajú a vysadajú z auta je normálne. Pri mojej výške a vštepovaní deťom, že na prahy sa nesmie stúpať, bolo  vystupovanie z auta náročnejšie. Tento malý diskomfort vyrieši stúpačka (napríklad aj športová, aby sa k N Line pekne hodila) z katalógu príslušenstva. 

Takže za rozšírenie modelu Tucson na Slovensku si 1. môže Hyundai sám a 2. môžeme za to aj my, konzumná spoločnosť. Ale to je úplne v poriadku, Tucson je jednoducho veľmi dobré auto.

Autor: Amy Zaťková, Foto: Pavol Gemeiner
Advertisement