ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Mercedes-Benz GLB 200 – Madam M.

Mercedes-Benz GLB 200 – Madam M.

Kto by nepoznal tajného agenta, žijúceho život nespútaného milovníka žien, rýchlych áut a Martini? Otázkou je, či by bol James agent 007 bez dámy, ktorá stojí v úzadí. Pointa úvodu vôbec nie je James a jeho život, ale pani, ktorá ho riadi. Nenápadná, silná, distingvovaná a sebavedomá žena – M. 

Práve preto si moje ženské ja spojilo M. s novým SUV od Mercedesu, ktorého dodatkové písmeno za GL je B. Mercedes GLB 200 nie je autom pre Bonda a jemu podobných seladónov, ale pre ľudí, ktorí kľučkujú životom s viac, či menej početnou skupinou detí. GLB je SUV, ktoré dominuje priestrannosťou a variabilitou interiéru. 

S make-upom farby horskej sivej metalízy je ako kráska oblečená v neopréne. Stačí zvoliť inú farbu laku a GLB ožije. Iskra v jej očiach, ktorými sú LED svetlomety, bude svietiť živšie. Vonkajšie línie pani M. sú jednoliate a uhladené. Zadná časť, ktorej tvary určuje maximálna funkcionalita na mňa pôsobila akosi smutne. Pravdepodobne je to tvarovaním svetiel, ale viete… ženy vidia svet inými očami (a názor môžu zmeniť každý deň).

Novej GLB dopriali veľa vnútorného priestoru a pasažieri pociťujú niečo ako obývačkový efekt, ktorý pôsobí veľkolepo, vzdušne a hlavne funkčne. Predné sedadlá, aj keď nie sú elektricky nastaviteľné, sú maximálne pohodlné aj pre osoby patriace do štatistickej odchýlky priemernej výšky Slovákov. 



Zadné sedadlá sú vzhľadom na možnosť voľby aj 7 miestnej verzie (ktorú sme v teste nemali) posúvateľné s variabilitou nastavenia sklonu operadiel. Trojročné pokusné dieťa č. 1, ktoré bolo pripútané v autosedačke s ISOFIX na zadných sedadlách bolo nadšené, že videlo zo svojho okienka okolie. Rečou praktickosti to znamená, že zadné dvere majú ideálne proporcie pre výhľad aj menších pasažierov. 



Dizajn interiéru sa právom hrdí rukopisom Mercedes. Nájdeme tu mnoho miest, kde lesklé povrchy za slnečného dňa doladia naše otlačky prstov, ale to nevadí. Dominantou interiéru sú veľké dynamicky vyzerajúce výduchy klimatizácie. Samotná klimatizácia, ako aj iné často používané funkcie sú efektívne ovládateľné klasickými tlačidlami. Nie je to ani retro, ani nemoderné, je to hlavne praktické a bezpečné. 



Úplne iný level moderny je systém ovládania MBUX, ktorý je v podstate veľmi intuitívny a užívateľsky jednoduchý. Reaguje na Vaše inštrukcie buď prostredníctvom dotykových plôch na volante, dotykovou plochou umiestnenou na stredovej konzole, priamo na stredovom displeji alebo prostredníctvom hlasových pokynov adresovaných slečne M. Ona Vás aspoň poslúchne, nie ako tie deti sediace na zadných sedadlách. 



Prístrojový displej zobrazuje Vami vybrané ukazovatele a to v rôznych štýloch: klasický, šport či progresívny režim zobrazenia. Smartfóny, či už s operačným systémom Android alebo Apple sa integrujú, teda zžijú s Mercedesom behom pár sekúnd. 



Hnacím ústrojenstvom Madam M. je motor s objemom 1332 cm3 (áno, to je ten 1,3 Tce, ktorým sa hrdia aj v Renaultoch, Nissane či Dacii), s maximálnym výkonom 120 kW (163 koní) pri 5500 ot./min,  s max. krútiacim momentom 250 Nm  pri 1 620 – 4 000 ot./min a max. rýchlosť je 207 km/h a zrýhlenie z 0 na 100 km/h je za 9,1 s. V našej testovanej pani bola automatická - sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT.



A teraz si vyhrniem rukávy a analyzujem: Všetci sme si vedomí, že to nie je žiadny superšport, však? Naše očakávania by mali byť racionálne, pretože ak chcem GLB, nekupujem si žiadny okruhový špeciál. A preto aj napriek prítomnosti režimu SPORT, v SUV s motorom 1,3 Tce mi tento režim veľký zmysel nedáva, o to viac majú význam režimy ECO a COMFORT. Práve toto sú  obľúbené štýly vodičov rodinných SUV a tieto fungujú výborne. 



Satisfakciou za nešportový charakter by mohla byť spotreba. Sto kilometrovú vzdialenosť som bez akýchkoľvek obmedzení absolvovala so spotrebou 5,7 l /100 km či už na okreskách prerušovaných obcami, alebo na diaľnici. Priemerná spotreba testu sa „vyšplhala“ na 6,5 l/ 100 km, čo si myslím, že je veľmi príjemné a prijateľné číslo.  



Naša pani M. nemala pohon všetkých kolies a na cestách mala obuté 18 palcové disky. Sme realisti a všetci vieme, v akom stave sú naše cesty. Nedokonalosti, ktorých je v skutku dosť, dokáže podvozok komfortne eliminovať. Ani hluk z okolia Vám nebude prekážať, pretože ako inak, všetko je výborne odhlučnené... jedine tak naše deti nie :-). Ale to nie je problém auta. Svoje služby voči rodine umocňuje aj megalomanský batožinový priestor, špeciálne po sklopení druhého radu sedadiel. 



Neoddeliteľnou časťou dnešných áut sú bezpečnostné prvky a asistenti. Dnes je priam nepredstaviteľné, že za mojich detských čias neexistovali ani len bezpečnostné pásy na zadných sedadlách. Poznám zopár ľudí, ktorí si jednoducho asistentov jazdy ešte pred samotnou jazdou povypínajú... Nuž, nemalo by sa to, všakže? Pani M. brala svoju úlohu naozaj zodpovedne a strážila jazdné pruhy tak intenzívne, že v prípade vybočenia (to nie ja, to vďaka našim cestám) prišlo naozaj nepríjemné šklbnutie, čo pri neočakávanej reakcii môže byť kontraproduktívne. Toto a falošné koncovky výfukov sú jedinou mojou výhradou voči pani M. Inak je to naozaj seriózna pani. 



Aj keď M. z bondovky asi nemala rodinu, tá naša sa dokonale trafila do vkusu veľkých rodín a ich požiadaviek. Cena za Bondovu šéfku je 48. 306,- Eur aj s DPH (cena za základnú GLB 200 je 33.185- Eur bez DPH). Hm..., mať takú šéfku doma... Čo poviete? Mne by sa celkom hodila.

Autor: Amy Zaťková, foto: Jakub Čajko 



P.S. Z praxe jedného týždňa môžem smelo napísať, že GLB je neopozeraná, priam neznáma pre širokú verejnosť. Tí pseudoJamesovia našich sŕdc chodili za mnou s otázkou, že čo to je za model? Či je to nové GLK? Rozumiem im, pretože proporčne to naozaj môže na prvý pohľad pripomínať GLK, ale nie je! Toto je nová GLB, ktorá vyplnila miesto chýbajúcej karty v postupke radu SUV od Mercedesu.

Advertisement