Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Peugeot 3008 GT 2,0 BlueHDi 180 k 8AT – Mademoiselle Burleska

Peugeot 3008 GT 2,0 BlueHDi 180 k 8AT – Mademoiselle Burleska

Sedem dní, noc čo noc sa mi opakoval zvláštny sen. Sen, v ktorom sedím na kvalitnom burlesque predstavení. Keď som sa chcela opýtať samej seba vo sne, prečo som tu a čo tu hľadám, zrazu sa ozval neuveriteľne otravný zvuk. Ó nie, je 5:20, musím vstávať. Rozmýšľam, čo to bol za zvláštny sen. Váham či vziať snár, ale nepredpokladám, že sen o burlesque tanečniciach by mal vysvetlenie v snári. Pripíšem to prepracovanosti a po každodennej rannej rutine zamykám bránu, a vtedy mi „docvakne“. 

Veď ja mám Peugeot 3008 GT v teste, auto, ktoré vyhralo titul Európske auto roka 2017. Tak odtiaľ ten zvláštny sen. Ale prečo burlesque? Len aby sme si rozumeli, nemyslím burlesku ako literárno – umelecký žáner, ktorý je až fraškoidný so zosmiešňujúcim podtónom. Myslím tým predstavenie, v ktorom krásne dráždivé slečny, ktoré pri tanci prezentujú svoju ženskosť,  podporujú predstavivosť a tvorivosť u svojho publika. Sú elegantné, zvodné, a bez akéhokoľvek pocitu viny si ich môžete naplno užívať (aspoň) pohľadom. 

Presne ako novú 3008 GT, ktorej jednoduchá nadčasová elegancia je ako tanec krásnej Burlesky. Vďaka kompletnej plastike, ktorou  si prešla, má so svojou predchádzajúcou generáciou spoločné jedine tak meno. Chvála všetkým v Peugeote, nič v zlom, ale tá milá „stará“ pani by bola tak maximálne pani šatniarkou v divadle. Pre novú 3008 platí: v jednoduchosti je krása. Páčia sa mi jej čisté, jednoduché línie v exteriéri, žiadne trojdimenzionálne odskoky a aerodynamické výduchy nás neprekvapia. Je to jednoducho Mademoiselle Burleska. Jej športovú líniu podčiarkuje šachovnicu pripomínajúca predná maska chladiča, ktorú aj naďalej stráži SBSkár „lev Alex“. Jej predné FULL LED svetlá pripomínajú skôr nasrdenú mačku, ale stále zostávame medzi šelmami. Páči sa mi, že aj napriek, alebo možno práve vďaka jej jednoduchým tvarom sa veľmi pekne podarilo podčiarknuť inakosť a modernosť tejto slečny. Jej zadné svetlá nevsadili štandardne horizontálne, ale použili 3 obyčajné vertikálne jemne lomené svetlá. Mierne mi pripomínajú logo jednej športovej značky, ale to sú len moje konšpirácie. Eleganciu zovňajška dolaďujú chrómované detaily, ktorých je naozaj dostatok, ale jej najkrajším šperkom je do medena sfarbený monogram GT, ktorý krásne vyniká na perleťovo bielej pleti slečny Burlesky. 



Každé ráno ma pri autách chytá panika. Predpokladám, že sa v nasledujúcich vetách každá z nás nájde, a ak nepatríte k nám, tak to poznáte ako uškŕňajúci sa pozorovatelia tohto podivného predstavenia. Som matka, čo automaticky znamená, že chodím ovešaná ako vianočný stromček. Notebook, školská taška dieťaťa, športová taška dieťaťa, batôžtek druhého dieťaťa do škôlky a tá najzáhadnejšia, najhrôzostrašnejšia taška - kabelka. Všetci vieme, že tento bermudský trojuholník sa živí predmetmi, ktoré zrovna hľadáte. Jednoducho je zdrojom každodennej hrôzy, hľadania stratených kľúčov (a čohokoľvek, čo tam máte). Ale s Peugeotom sa žiadne divadlo nekonalo. Niekde tam - v tej kabelke je samozrejme ukrytý kľúč, takže frajersky prídem k batožinovému priestoru (520 l) a pekne jednoducho prejdem popod senzor nohou, dvere kufra sa otvoria, všetok ten náklad s obrovským výdychom vložím do kufra a s automatickým zatváraním kufra už susedu úplne nasi.ram. Tá len nechápavo, závistlivo krúti hlavou. V rámci dobrých susedských vzťahov ju rýchlo ukľudní tá škodoradosť, že žiaľ, mám ho len na 7 dní. 

Kuknem na hodinky,  rýchlo nasadáme do auta, a ponáhľame sa každý kam musí. Po vysadení posádky si konečne môžem užiť luxusnú jazdu v 3008-mičke. Interiér auta sa nedá inak titulovať ako „terapeutický luxus“. Dominujú v ňom farby s relaxačným efektom – sivá, čierna, medená. Znie to možno fádne, ale spolu s členitým interiérom tvoria veľmi príjemný celok. Ak by sa to niekomu zdalo príliš tmavé, môže si otvoriť panoramatickú strechu „Black Diamond“. Možno vtedy zbadá, že na mieste, kde sa štandardne nachádza volant, je umiestnený zvláštny malý útvar asi osemuholníkového tvaru (akože volant) a horná a spodná línia tohto volantu je zarovnaná. Ťažko vysvetliť tento francúzsky postmodernizmus, v každom prípade je dôvod čisto prozaický:  aby šofér videl na krásny 12,3 palcový displej, na ktorom sa budíky sfarbujú do medenej. 

Tak, ako som si nevedela za 7 dní zvyknúť na opačné zobrazenie budíkov v 308-mičke, situácia sa opakuje aj v prípade 3008 GT. Stále mi bolo neprirodzené, že otáčkomer je na pravej strane. Pravdepodobne je 7 dní málo na to, aby sa s tým človek zžil. Podľa niektorých teórií potrebujeme minimálne 28 dní, aby sme si na novú situáciu zvykli. Pýtam sa ženského osadenstva v práci, či sledujú otáčkomer? Prišla strohá odpoveď: Nie. Ok, ďalej to už neriešim. Ja si ho občas všímať musím, ale častejšie načúvam zvukom... 



Apropo zvuk, čuch... Na to, že celý čas hovoríme o modeli s 1997 cm3 objemom dieselového motora, tak hluk do interiéru neprechádza skoro žiadny. Veľmi dobre odhlučnený interiér sa mení len za predpokladu jazdy v režime SPORT. Žeby z FOCAL reproduktorov prichádzala akási ladná hudba pripomínajúca športové auto? Bude to tým GT? Z web encyklopédie si prepožičiavam definíciu: GT - je vysoko-výkonný luxusný automobil určený pre jazdu na dlhé vzdialenosti. 

Takže pozrime sa na to objektívne: máme tu 180 koní, krútiaci moment 400 Nm pri 2000 ot./min., 8 stupňový automat. Stačí to na časť definície vysoko-výkonný? Úprimne? Lambo to rozhodne nie je. Ale kto by čakal luxus Peugeotu a výkon Lamba za 34.890 Eur? Je luxusný? Rozhodne – ÁNO. Okrem luxusu pre oči, ponúka ťažké kalibre vo forme masážnych sedadiel – vodič a spolujazdec si masáž môžu užívať kedykoľvek chcú... a k tomu si môžu vďaka funkcii I-Cocpit Amplify užívať aromaterapiu (v ponuke sú 3 vône) ... ešte stále opisujem auto (len aby sme si rozumeli). 

Teraz už hádam chápete, prečo názov Mademoiselle Burleska. Tým som zodpovedala otázku, či je vhodné na dlhé vzdialenosti – ó, áno.  Pohodlné sú nielen sedadlá, ale aj podvozok. Teda, ak nesedíte na zadných sedadlách, tam to akosi po našich cestách mierne vytriasa. Keby svoju posádku vytriasalo namiesto asfaltu v teréne, vodič sa môže zahrať na hrdinu a použije Grip Control, ktorý je vymoženosťou len najvyššej výbavy – teda našej Burlesky GT. Avšak, ak sme GT a máme Grip Control, tak strácame nárok na 19 palcové disky BOSTON a nanútia nám „len“ 18-nástky. A to všetko len aby nás Mademoiselle, ktorá nemá 4x4, dostala z terénu (nielen) v piesočných dunách. Kto by si pomyslel, že vo Francúzku poznajú naše Šranecké piesky. Hm.. Tak či onak, dosiahnuť svetlú výšku 219 mm... bez 4x4 je chvályhodné.



Čo sa týka „štandardných asistentov“ je ich tu hojne. Čo ma prekvapilo, že ten klasický (otravný) START&STOP systém sa nedá vypínať a zapínať obyčajným tlačidlom, deaktivuje sa na 8 palcovom dotykovom displeji. Pri niektorých funkciách sa vykonávajú nastavenia etapovite: čiastočne pomocou klávesy pripomínajúcich tlačidiel pod 8 palcovým displejom, následne priamo na displeji. Nuž, je dobre ak si ponastavujete parametre jazdy a komfortu ešte pred cestou, predsa len SAFETY FIRST. Platí to aj pre tempomat, ktorý je umiestnený za vencom volantu  „na tajňáša“, takže buď viete ako na to, alebo ho nenastavujete počas jazdy. 

Spotreba za 7 dní (Mademoiselle mala za sebou len 826 km keď som ju dostala do testu) bola 6,9 l/100 km, avšak gro ciest som absolvovala v ranných a poobedných špičkách. Podľa udávaných hodnôt by slečne malo stačiť 4,9 l/100 km/ kombi. Peugeot 3008 GT nie je dokonalé auto, pretože také zatiaľ neexistuje. Je len na každom jednom z nás, komu sa čo páči, aké má požiadavky a čo preferuje. Peugeot 3008 GT je SUV, ktoré Vám ponúka veľa luxusu, dostatok priestoru a pohodlia, príjemné zmyslové zážitky na dlhých cestách, presne ako Mademoiselle Burleska. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Filip Damé
Advertisement