Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Seat Tarraco 1,5 TSI 7-DSG Style - Rodičovský manuál

Seat Tarraco 1,5 TSI 7-DSG Style - Rodičovský manuál

Byť rodičom je náročná cesta bez akejkoľvek nápomocnej navigácie do cieľa. Neraz je plná komplikovaných križovatiek a výmoľov, ktoré potom striedajú krásne tiahle poetické zákruty. Keď sme sa rozhodli ísť tou cestou, mnohí z nás dúfali, že k deťom nám pribalia aj niečo ako návod na použitie. Nuž, nestalo sa tak a z pôrodnice sa ide už „naostro“. Mnohokrát nám nezostáva nič iné, len improvizovať a prijať každú pomocnú ruku, ktorá môže byť užitočná. Snívame o Mary Poppins či kúzelnej opatrovateľke McPhee, ale niekedy stačí aj oveľa menej. Stačí auto, ktoré naše deti zvládne.  

V dnešnom dokumente o alternatívnych výchovných metódach je hlavným hrdinom Seat Tarraco s motorom 1,5 TSI so 7 stupňovým automatom. Tarraco rozpráva univerzálnym jazykom, ktorému väčšina z nás rozumie. Tým jazykom je jednoduchý, ale nadčasový dizajn, charakter a úžitkovosť. Konzervatívny vzhľad exteriéru dokonale funguje na ľudí unavených z excentrického sebaukazovania sa. Čistotu tvarov Tarraca prerušuje len ostrá bočná línia dolaďujúca nadčasovú jednoliatosť. Nároční petrolheadi určite nebudú slintať nad jeho strohou jednoduchosťou, ale my sa fokusujeme na základ spoločnosti – na rodinu. 

V striebornej farbe Brilliant je Tarraco ako skúsená a múdra babička, ktorá presne vie, čo a kedy všetci potrebujú. Aj keď je milá, vie byť aj prísna. Jej autoritatívny pohľad má na svedomí tvarovanie Full LED predných svetlometov, ktorých inšpiráciu tvorcovia hľadali pravdepodobne v pohľade žraločieho predátora. 



Najväčšej výchovnej pomoci Tarraca sa dočkáme v interiéri. Priestrannosť a sloboda! Jednoducho veľa, veľmi veľa miesta, kdekoľvek v aute sedíte. V Tarracu sa nikomu nedýcha na krk. Ulička medzi prednými a zadnými sedadlami je taká široká, že by sa tam dalo tancovať... (alebo robiť mnoho iných vecí). 



Dokonca sa tam objavili aj sklápateľné tácky pre zadných pasažierov, vďaka ktorým sa v momente cítite ako v jedálenskom vozni. Toto ma viedlo k poznaniu aké jednoduché je vyrobiť rodičovský manuál, či návod na použitie. Stačí mať v garáži zaparkované auto, slúžiace celej rodine, ktoré sa vyberalo tak, aby sa vyhovelo hlavne našim potomkom. 



Pre rodiča v aute platí výrok: keď sú deti spokojné (neplačú, nekričia, nehádajú sa – čo je skutočne vzácnosť), vodič sa môže plne venovať svojej prvotnej pracovnej náplni v aute - šoférovaniu. Pracovisko vodiča v Tarracu  je rozdelené do 3 zón, ktoré na seba navzájom nadväzujú a spolupracujú. Tachometer zobrazujúci sa na 10,2 palcovom plne digitálnym LCD displeji zostáva pre mňa matematická záhada. Vzniká tam anomália medzi číselnou postupnosťou voči vzdialenosti ich vyjadrenia. Nevadí – digitálna doba prináša inú matematiku. 

Na volante sa nachádzajú funkčné tlačidlá v počte „tak akurát“, vďaka ktorým je skoro všetko podstatné pod palcom. Ďalšou zónou je 8 palcový farebný displej infotainmentu so Seat Full Link (systémom Mirror link, CarPlay a AndroidAuto) a peknými grafikami jednotlivých sekcií. Treťou časťou je pracovný priestor okolo prevodovky, kde sa deaktivuje ten „otravný“ štart/stop systém. Materiály použité v interiéri vo výbave Style majú skôr výchovný charakter. Výborne poslúžia a na funkčnosti im ani štipku neuberá ich strohá funkcionalita. 



Týmto vychovávateľ Tarraco jasne a zreteľne vyjadruje svoje presvedčenie o prebytočnosti hýčkania. Tvrdosť sedadiel potiahnutých normálnou látkou možno zaváňa sparťanskou výchovou, ale chrbtici to vôbec neuškodí. Snažíme sa byť predsa zásadoví rodičia, ktorí chcú naučiť deti reálnym hodnotám skutočného života. 

Vychovávateľ jazdiaci na 18 palcových diskoch sa predstavuje s motorom 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní), krútiacim momentom 250 Nm pri 1500 – 3500 ot./min. v kombinácii s 2 spojkovou automatickou prevodovkou DSG bez 4Drive. Balík je vo výsledku podarený produkt, i keď SUV má podľa môjho názoru väčší význam, ak je aj 4Drive, teda s pohonom všetkých kolies. Pitný režim Tarraca  1,5 TSI 7 DSG je značne závislý od miesta, kde sa nachádza. V meste si vie vypýtať aj niečo cez 8 l /100 km, ale za to na okreskách pri pohodovej jazde spotrebuje len 6 l/100 km. Podvozok Tarraca je pomerne tuhý, ale nie nekomfortný. 



Rodičom, ktorí už návod na použitie dieťaťa majú v malíčku (a preto si ich zaobstarali 4 či 5), Tarraco ponúka aj 7 miestnu verziu. Ak ste skončili pri čísle 3 a stačí Vám 5 miestna verzia, získate výhody obrovského batožinového priestoru. Ak by sa počas letného táboráku strhla búrka, stačí jednoducho naskákať do kufra Tarraca a pod otvoreným vekom kufra si môžete vychutnávať vôňu dažďa. 

Základná cena, za ktorú sa výbava Style predáva, už s automatickou prevodovkou DSG je 29.860,- Eur (s manuálnou prevodovkou je v cenníku od 28.520,- EUR). Cena testovaného vychovávateľa aj s rodičovským manuálom je 33.481,- Eur. Tých 3588,- Eur navyše oproti úplnému základu je za príplatkovú farbu, disky, balík Safe Driving Plus, zásuvku na 230 V, navigáciu, balík Winter Pack s vyhrievaním predných sedadiel a ostrekovača čelného skla (ten je aktuálne v balíku Premium spolu s navigáciou a Safe Driving packom bez príplatku, vrátane predĺženej záruky na 5 rokov alebo 100.000 km), zadnú parkovaciu kameru a aktívny parkovací asistent. 

Bezpochyby sú to zmysluplne využité peniaze, ale predsa... v prípade porovnania finálnej ceny vychovávateľa s cenou vyššej výbavy Xcellence je tu otázka, či sa rovno nerozhodnúť pre tú vyššiu výbavu. A karty môže zamiešať aj FRko. Rozhodovanie je už v réžii každého zodpovedného rodiča, ktorý presne vie čo potrebuje a čo chce.  



Tvrdiť, že Tarraco je ideálnym autom len pre (veľké) rodiny, by bola redaktorská samovražda a úplný nezmysel. Seat Tarraco je schopné uspokojiť širokú škálu spotrebiteľov. Primárne však tých, ktorí uprednostnia funkcionalitu pred okázalosťou a ktorí využijú praktickosť a náturu tohto španielskeho macha. 

Autor: Amy Zaťková, foto: Roman Zaťko

Advertisement