ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Auto/Moto / Pohľad z Venuše / Volkswagen Golf 1,5 eTSI DSG Style – Ôsme prikázanie

Volkswagen Golf 1,5 eTSI DSG Style – Ôsme prikázanie

Nikdy som nehrala na žiadnom greene, nesledujem PGA a nikdy som nepatrila do žiadneho golfového klubu. Hm, otázka znie: som vôbec vhodná pre test ôsmej generácie ikony akou VW GOLF nepochybne je? Verím, že áno, ale skriptá o Golfe napíše náš Miro, ktorý by (nielen) v Skalici dostal doktorát z teoretických a praktických vedomostí o Golfe. Nesmejte sa, myslím to vážne!

Zamýšľam sa nad tým, prečo som sa nikdy nedopracovala k momentu, že by som reálne rozmýšľala nad kúpou Golfu… Boli to všeobecné reči o “nudnom” dizajne a či len nie príliš kreatívny reklamný slogan “Das Auto”? Bojujem s odpoveďou, ale ak mám byť úprimná, nemala som nikdy možnosť poriadne si toto auto vyskúšať (nepočítam starú benzínovú 75 kilowatovú 1,4-ku, ktorá sa v Kremnických vrchoch dusila príliš na to, aby ma presvedčila, že toto je TO Das Auto, ktoré chcem). Entschuldigung, ak som niekoho urazila, snažila som sa len ospravedlniť moju nevidomosť ohľadom tejto ikony. 

Čo sa dizajnu osmičky týka, stále sa drží svojho konzervatívneho vzhľadu, i keď náznak kontroverznosti by tu aj bol: výrazný “botox” na predku. Obávam sa, že ani táto kozmetická úprava ho nedostane na titulky bulvárnych časopisov. Niečo ako malé drobné úlety vo forme a tvare nových matrixových IQ. LIGHTS už klasický golfový dress code oživujú, ale stále sú to len malé pragmaticko - technologické inovácie a nejedná sa o dizajnový iracionalizmus. 



Interiér sa nesie v duchu minimalistickej moderny s dôrazom na funkčnú jednoduchosť a pohodlie. Niekoho môžu prekvapiť veľké lesklé plochy, na ktorých sa budú všetky otlačky krásne vynímať ako obrazy na vernisáži. Sedadlá ErgoActive s elektricky nastaviteľnou pamäťou (a masážnou funkciou) sú jedným z Golfových prikázaní: Usadíš vodiča svojho do pohodlných sedadiel a budeš ho rozmaznávať. Ten pocit komfortu znásobuje aj samotný posed za volantom. Rečou politického rapera: JE – TO – PER – FEKT – NÉ.  



Vodičove pracovisko sa stalo digitálnym cockpitom (alebo naopak?). Áno, ale smelo pridajme. V novom Golfe sme objavuje Innovision Cockpit, ktorý matematicky vyjadríme ako I.C. = Digitálny Cockpit (s 10 palcovou uhlopriečkou) + displej navigačného systému Discover Pro (tiež s 10 palcovou uhlopriečkou). Všetko toto je výborné, ale ich slávu zatieňuje projekčný Head-up displej a tak trošku možnosť hlasového ovládania. Toto sú informácie, ktorými moja teória o konzervatívnosti začína mať váhu asi ako tituly našich politických hláv. V súčasnej generácii viac menej zmizli klasické analógové ovládače a za zmienku stojí aj tvar voliča prevodovky... 100 ľudí, 101 poznámok. 



Nevadí, hlavne že 7-stupňové DSGčko pracuje výborne. Čo je ešte naozaj výborné je jeho podvozok a spotreba. Testovaná 1,5tka s výkonom 110 kW (150k) pri 5000 – 6000 ot./min, krútiacim momentom 250 Nm pri 1500 – 3000 ot./min. bola mild-hybridná, kde elektromotor pracuje ako štartovací generátor pri rozbehu či pomalej jazde. Nesmiem opomenúť ani možnosť rekuperácie. Tieto technologické pokroky sa odzrkadľujú vo výbornej spotrebe - moja bola 5,5 l/100 km, ale Miro dal 5,4 l/100 km a dovolím si tipnúť, že náš eco Vlado by to dal aj pod štyri. To všetko na 17 palcových diskoch a štandardnom podvozku. 



Žijeme v dobe, kedy neživé predmety dokážu medzi sebou efektívnejšie komunikovať, ako ľudia, ktorí by to mali mať vďaka evolúcii by default. Vďaka systému Car2X dokáže Golf „komunikovať“ s iným autom, vďaka čomu sa zvyšuje bezpečnosť na cestách. Pre ešte lepší pocit bezpečia a komfortu sa postarajú asistenti jazdy ako aj Travel Assist, či adaptívny tempomat, a mnoho iných, už dobre známych Front Assist, Lane Assist, City Brake, veľké oranžové upozornenie pri sledovaní mŕtveho uhla a veľa iných. Príjemný pocit v interiéri navodzuje aj ambientné osvetlenie, či trojzónová klimatizácia s možnosťou funkcie Smart Clima, v ktorej si môžete zvoliť jednoduchý režim ako „chladná hlava“ alebo „nohy v teple“, teda približne takto. 



Napriek inováciám, Golf zostal verný aj svojej univerzálnosti a preto vie dokonale poslúžiť aj rodine, ktorá potrebuje zbaliť detskú izbu na víkend k babke. Kufor má objem 380 l, takže všetci plyšáci sa tam bezpečne zmestia. 

Potrebujete vedieť aj cenu, alebo v prípade Golfu je to nepodstatný detail? Ak by Vás naozaj mala presvedčiť IBA cena, Golf ako taký začína na sume 16.990,-Eur, ale Golf 1,5 eTSI dostupný výlučne s DSG vo výbave Style môžete mať za 26.090,- Eur. Ten náš ale presiahol sumu 32 tisíc.



Aby som to zhrnula: Sedem doterajších generácií už dostatočne dlho potvrdzuje, že Golf je auto, ktoré výborne jazdí, je alibisticky moderný, má skvelý podvozok, ale hlavne, na nič sa nehrá, pretože to nepotrebuje. Tam je základ jeho univerzálnej obľúbenosti a nová 8. generácia to všetko len utvrdí.   



Hovorí sa, že “karma je zdarma” a preto sa stalo čo sa stať malo... Ja, fanúšik japonských áut sa úprimne skamarátim s týmto Nemcom. Hm… čo k tomu dodať? Možno som len musela dozrieť a pochopiť jeho odkaz univerzálnej rovnošaty. Alfa a omega Golfu 8 je ulahodiť hlavne vodičovi, pretože Golf je výborné šoférske auto.   



Ešte jeden špeciálny odkaz pre XX: Dievčatá, slečny, panie a dámy – Vy, ktoré stále veríte na princov na bielych koňoch (teda len toho jedného pravého), prosím, uvedomte si, že je reálna šanca, že princ nie je princ, ale normálny právnik, lekár, či vodič MHD... a nepríde na bielom koni, ale na bielom Golfe... :-) 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Jakub Čajko 

Advertisement