Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW X7 xDrive40i – Prvá jazda

BMW X7 xDrive40i – Prvá jazda

BMW si s príchodom skutočne veľkého SUV dávalo načas a keď ho konečne predstavilo verejnosti, muselo si vypočuť kritiku za obrovské ľadvinky. Bola oprávnená? 

Po počiatočných rozpakoch z virtuálnej podoby som sa rozhodol počkať s verdiktom na osobnú skúsenosť a dnes už môžem bez rozpakov vyhlásiť, že nové BMW X7 sa mi páči, veľmi. 

A snáď ako jediné z celého bavorského modelového portfólia X. Tam, kde menšie modely, vrátane X5, tápajú v dizajne a maskujú to extrémne komplikovanými tvarmi predných nárazníkov, tam prináša X7 takmer jednoduchú eleganciu. 

Rovnaká situácia je vzadu, hladké svetlá a ich spojenie chrómovou lištou je pekné a luxusne pôsobiace riešenie. 

Najmenej kontroverzným pohľadom je nepochybne profil, čisté línie bez zbytočných experimentov už teraz pôsobia nadčasovo.  







Interiér je síce krásny a mimoriadne kvalitne spracovaný, ale chýba mu originalita. Vôbec by nevadilo, že je totožný s tým, ktorý nájdeme v X5ke, ale trochu zamrzí, že totožné prvky zdieľa aj s novým BMW radu 3. Spoločným pre všetky novinky od BMW je nielen digitálny prístrojový panel a obrazovka multimediálneho systému, ale aj stredové výduchy klimatizácie, ovládanie klimatizácie, stredový panel, dokonca aj kryt priehradky v stredovom tuneli. Samozrejme, nejde o nič, čo by akýmkoľvek spôsobom limitovalo funkčnosť. Práve naopak, ovládanie je intuitívne a z môjho pohľadu to najlepšie, čo prémiové značky ponúkajú.







BMW X7 má byť luxusnou alternatívou k sedmičkovej limuzíne a teda nevyhnutne musí byť dostatočne pohodlná aj na dlhé cestovanie. Prvých pár desiatok kilometrov po prevzatí auta som v Bratislave a jej okolí absolvoval v absolútnom pohodlí a preto som sa na samotnú nedeľnú cestu do Varšavy veľmi tešil. 







V nedeľu ráno sme sa stretli s kolegami z magazínu startstop.sk na najviac automotive čerpacej stanici v Bratislave a spoločne vyštartovali na cestu do Varšavy. Navigácia nás smerovala po D2 cez Českú republiku a ďalej smer na sever po poľské hranice. Tradične zlý povrch českej D1 po Brno bol dostatočným testom pre naladenie podvozku a musím potvrdiť prvé dojmy, vzduchový podvozok je aj na obrovských 22 palcových kolesách mimoriadne pohodlný.  



K akustickému komfortu prispievala nielen výborná zvuková izolácia, ale aj motor. Benzínový radový šesťvalec má výkon 340 koní a silu 450 Nm, čo mu postačuje na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 245 km/h



Dynamické parametre sú lepšie ako v prípade verzie xDrive 30d (7,0 s a 227 km/h), subjektívne však chýba benzínovej verzii pocit zatlačenia do sedadla pri pružnom zrýchľovaní. 



Viac než dostatočnou kompenzáciou je famózna kultúra chodu a príjemná zvuková kulisa, ktorá je naliehavá len pri plnom zošliapnutí akcelerátora. 



A spotreba? Cesta do Varšavy mi s drobným blúdením trvala 7,5 hodiny a pri priemernej rýchlosti 106,3 km/h som na 758 kilometrov dlhú cestu potreboval 88,68 litra benzínu. Priemer 11,7 litra je s ohľadom na cestovnú rýchlosť, surový motor (pri prevzatí mal len pár stoviek km) a hmotnosť auta v poriadku, aj keď vrchol úspornosti to nie je.



Bude BMW X7 lepším autom so základným naftovým motorom? To čoskoro zistíme v našom domácom teste. 



Príbeh z Varšavy môžete dočítať na tomto linku

Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner         

Advertisement