Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi AWD – Z WTCR do reality (prvá jazda)

Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi AWD – Z WTCR do reality (prvá jazda)

Šťastná zhoda okolností? Nie, cieľavedomý technický vývoj a dôsledný, presne načasovaný marketing. Hyundai postavil svoj prvý ostrý kompakt a na prvú šupu sa mu to podarilo. Odmenou bol komerčný úspech presahujúci očakávania, pochvalné recenzie a spokojní majitelia. Druhým európskym plnokrvníkom sa stal Fastback N, ktorý je mi osobne ešte bližší ako podarený hatch. Úspech divízie N Hyundai úspešne preniesol do verzií N Line, ktoré sú príťažlivé pre širší okruh zákazníkov. 

Šťastná zhoda okolností? Áno! Pod zámienkou kolegiálnej výpomoci importérovi sme mali možnosť odviezť si novučičký Tucson N Line z podujatia WTCR na Slovakiaringu a nazbierať tak jazdné dojmy z prvých desiatok kilometrov na slovenskom asfalte. Hyundai Tucson je najpredávanejším modelom značky na európskom trhu a neoficiálne informácie o príprave skutočne ostrej verzie N s výkonom viac ako 340 koní majú svoje rácio. 

Ako predjedlo nám Hyundai ponúka práve verziu N Line, v našom prípade s výkonom 177 koní z benzínovej jednašestky a pohonom všetkých kolies.



Modely s benzínovým motorom 1,6 T-GDi s výkonom 177 koní a najsilnejším naftovým motorom 2,0 CRDi s výkonom 185 koní dostali modifikovaný softvér riadenia a o 8% tuhšie pružiny podvozku vpredu a o 5% vzadu. Výsledkom presne cielených technických zmien je vyvážené a priamejšie riadenie a lepšia kontrola podvozka pri dynamickej jazde. 



Marketingové reči? Zostal som veľmi príjemne prekvapený a mám pocit, že Hyundai nám nepovedal všetko a pohral sa aj s nastavením odozvy pohonnej jednotky a softvérom prevodovky. Všetky zmeny, vrátane použitia pneumatík Continental Sport Contact 5 priniesli výrazné zlepšenie jazdného zážitku. Riadenie má dostatočnú váhu, dobre reaguje už od stredovej polohy a vďaka tuhším pružinám je Tucson výrazne lepšie odtlmený ako bežná verzia. Je to tuhšie, ale žiaden buchot od náprav sa neozýval ani krátkych priečnych nerovnostiach. Rovnako motor si rozumie s prevodovkou lepšie ako si to pamätám z predchádzajúcej verzie, aj keď plný potenciál motora si s ohľadom na zábehové kilometre preveríme až v teste.   



 
Popri cielených technických vylepšeniach predstavuje model Tucson N Line aj vizuálne zmeny dostupné pre všetky motorizácie a pohony. Teda príťažlivý optický paket exteriéru a interiéru môžete kombinovať aj so základným naftovým motorom 1,6 CRDi, pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou.

Nový, dynamický dizajn predného nárazníka s výraznými, zalomenými líniami denného LED osvetlenia a charakteristickým vstupom vzduchu v spodnej časti, prepracovaný zadný nárazník a špecifická maska chladiča s tmavým výpletom a orámovaná tmavým chrómom sú základom pre podarený vizuál. Čierne kolesá s priemerom 19 palcov, čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler v rovnakej farbe dopĺňajú zatmavené predné svetlá, tmavé lišty okolo okien a kľučky vo farbe karosérie. Sebavedomý dizajn exteriéru je sám o sebe dôvodom, pre ktorý budete nový Tucson chcieť. 



Interiéru dominuje elegantná čierna farba, s ktorou kontrastuje červené prešívanie športových sedadiel potiahnutých kožou a semišom. Ďalšie červené akcenty nájdete na volante, novej radiacej páke, vrchnej časti prístrojovej dosky a lakťovej opierke. Dojmy z interiéru dotvárajú pedále s hliníkovou povrchovou úpravou, logo N vygravírované vo vrchnej časti sedadiel a tmavé čalúnenie stropu. 

  

Hyundai Tucson N Line v provokujúcej červenej farbe, ktorá skvele kontrastuje s tmavými doplnkami je pre mňa nielen tým najkrajším a najlepším Tucsonom, ale zároveň prísľubom, že ak príde plnokrvný Tucson N, bude to opäť... šupa! Podrobnejšie informácie o rozsiahlej výbave a cenách začínajúcich na sume 26.740,- EUR nájdete ako vždy na stránke importéra

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko 
Advertisement