OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / Lotus Evora - nanotest

Lotus Evora - nanotest

Pondelkové slnečné doobedie sa dá vylepšiť rôzne. Napríklad 2 hodinami s Lotusom Evora. Vlastne s Lotusmi. Prečo jeden, keď môžu byť dva. A prečo nestretnúť ochotného predajcu, ktorý vám odovzdá kľúče a nechá vás s tými anglickými slečnami osamote.

Titánovo šedá  fešanda s Premium packet-om (navigácia a cúvacia kamera) a s automatickou prevodovkou mrkla prvá, tak sa som sa do nej položil. Závan superšportu bol citeľný hneď. Keď si dotykom prahu pomáhate do škrupiny potiahnutej kožou a klesáte a klesáte .... Posed je vynikajúci a svoju polohu si nájdete okamžite. Všetko na dosah, všetko padne do ruky a všetko vás zaujíma menej ako fakt, kedy už konečne naštartujete. Kľúčik z Fordu Transit považujem za recesiu, ale po natočení 3,5 V6 od Toyoty vás zaujíma, čo s cca 1300 kg dokáže 280 koní a genialita ladičov podvozkov z Lotusu. 

Mnoo ...

Prvé metre s automatom, boli ako prvé metre s automatom plus nalomené krky okoloidúcich. Vcelku lenivé radenie sa nezostrilo ani v režime Sport a Evora si proste radila ako uznala za vhodné. Radiť pádlami je v tomto aute iba frajerina a navodenie superšportového pocitu. Efektné medziplyny pri podraďovaní (ako uznala za vhodné) sú fajn audio kulisa. To že potiahne až do obmedzovača a potom preradí (ako uzná za vhodné) je nanič pokiaľ vám to spraví v zákrute. A to že vám pred obmedzovačom vyhodí na displej všetky červené kontrolky, akoby ste práve zabili motor, je strašne vtipné. Teda hneď potom ako sa zľaknete, že ste si práve zarobili zhruba 63000 EUR. Evora s vami komunikuje aj vizuálne a jednoducho vám podľa chuti vyhadzuje na oči farebné kontrolky. Za ten krátky čas sa mi však nepodarilo tento jej komunikačný kód rozšifrovať. 

Manuál s packet-om Sport (lepšie brzdy a tuhšie naladenie podvozku) bol ako zo starej školy. Neúprosná mechanika vyžadovala tvrdé príkazy a hneď prvé metre dali jasne najavo, že v tomto kokpite veget nebude. Prvý mestský okruh by sa dal vyjadriť takto: Práca, práca, práca, úsmev, práca, prekvapenie, práca, široký úsmev, práca, práca, prihlúple ujúkanie, práca, práca, nekontrolovateľný rehot, smrad pneu, práca, práca, rehot, práca, smiech, práca, práca ....

Áno, treba verziu S s kompresorom, aby bolo viac koní, smiechu a dymu. Podvozok je komfort a šport v super kombinácii. Na auto si zvyknete hneď. Je z neho dobre vidieť (dozadu nie) a máte prehľad kde má svoje konce. Zvykať si treba iba na pedál spojky v manuáli, pretože nemáte kde položiť nohu. Zatáča veľmi ochotne, brzdí výborne a varuje včas. 

Evora je netradičná a je to Lotus, takže ju budete milovať takú aká je alebo nenávidieť všetky jej excesy. Automat je na hranie, manuál pre začínajúcich masochistov. Ale automat sa viac hodí k jej cieľovej skupine. Evora hrá vážnu hru na superšport a tam v tejto dobe patria pádla a automaty. Ešte raz - hrá hru, ale hrá ju celkom dobre.

Za skvelý prístup a ochotu ďakujeme zastúpeniu pre SVK spoločnosti Todos s.r.o.


Autor: Marek Varga
Advertisement