Antitest CTR 2016MB GLC 250dUrban lumberjackKevin EspaceMB GLE SUVVlčí test Subaru XVRS3 vs A45 AMGVražedný hattrickMäso naporcované - kliknite!BMW X5 M50d testFord Focus ST Mix TestBrontosaurus RexTest BMW K1300SPäsť na oko!Dvojitý S-MAXHonda HR-V 1,6 i-DTECRenault Kadjar IntensA45 A(O)MGHyundai Genesis Sedan– Sociálny demokratČaro PriestorRS 230Seat Leon ST Kombi FRRange Rover Evoque TestAk si dobrý gazda ...to určite!BMW X6 40d testDokonalé PRPorsche Cayenne 4,2 V8MINI JCW - Italian JobNejem, nepijem, zo vzduchu žijem!Stále rovnaká DNAVolvo XC90 - DonarCTR ´15Thumb Up!XE. Jaguar XE.Caravelle Family Test
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / Seat Leon Cupra 265 a 280

Seat Leon Cupra 265 a 280

Tlačová konferencia k predstaveniu Seatu Leon ST (Kombi) sa konala na Slovakia Ringu a bola spojená s jazdami na cupových Leonoch. Pozvanie na predstavenie športového vrcholu modelovej rady do motokárovej haly MAX 60 s upozornením, že tentoraz je na testovanie pripravený jediný kus vozidla tak zaváňala sklamaním. Napriek tomu sa Seatu podarilo príjemne prekvapiť.

Popri predstavení modelu (tlačová správa tu) totiž Seat predviedol dve Cupry aj v akcii na motokárovej dráhe. Namiesto očakávaného upozornenia pre vodičov: „prosím spomaľte, nech nám autá zostanú celé“, bola dôvodom prerušenia jázd rezolútna požiadavka šéfky marketingu pani Žákovej: „prepnite si drive profile do režimu CUPRA a pridajte!“ Za volant som sa žiaľ nedostal, ale aj z pohľadu diváka mi Cupry jazdiace na dráhe vyčarovali úsmev na tvári.

Seat na našom trhu uviedol dve verzie modelu: CUPRA 265 a CUPRA 280. Okrem symbolického zvýšenia výkonu (+ 15 koní) pridáva špičková verzia Aerodynamic pack (čierne lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný spojler, čierne interiérové dekorácie), brzdové strmene s nápisom CUPRA a 19násť palcové disky „Cupra“. Maximum krútiaceho momentu 350 Nm zostalo nezmenené, pravda, je dostupný v nepatrne širšom rozsahu otáčok (1700 - 5300 ot./min. vs. 1750 - 5600 ot./min.). Či cenový rozdiel medzi verziami vo výške 1740,- EUR stojí za to si každý musí zvážiť sám. Domnievam sa, že rozdiel vo výkone nebude bez merania dynamiky poznateľný a osemnásťpalcové disky (sériovo pre model 265) sú na slovenské cesty jednoznačne lepšou voľbou.

Špecifiká slovenského trhu sa žiaľ prejavili v oficiálnej nedostupnosti trojdverovej verzie, ktorú Seat paradoxne ponúka pre bežné modely Leonu. Verím však, že ak si budete želať trojdverový model CUPRA, importér sa vám bude snažiť vyhovieť. Takže smelo do toho, pretože trojdverový model vo verzii CUPRA jednoducho vyzerá famózne.


 
Časom by aj u nás mal byť dostupný CUPRA Performance pack pozostávajúci z lepivých pneu Michelin Pilot Sport Cup 2, predných bŕzd Brembo s priemerom kotúčov 370 mm (séria 340 mm), nových 19 palcových diskov a rozšírených prahov. Predpokladaná cena: niečo málo cez 2000,- EUR. A presne s týmto Performance packom si so svojou Cuprou môžete na Severnej sľučke Nürburgringu zajazdiť rekordný predokolkový čas 7:58,44. Ak namietate, že Megane RS 275 Trophy-R je ešte o 4 sekundy rýchlejší (7:54,30), poriadne si obidve autá porovnajte a zistíte, že len Leon je skutočne spôsobilý na každodenný rozvoz detí do škôlky. V Leone navyše nemusíte vzadu neustále voziť lešenárske trubky.
    
Podrobnosti o výbavách a cenách nájdete tu (http://www.seat.sk/leon-cupra/cennik)

Záver? Veľmi sa tešíme na prvú jazdu.


Text a foto:Miro Vilím