Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / Seat Tarraco - prvý dotyk

Seat Tarraco - prvý dotyk

Tarraco mi znie ako nevlastný brat mexického burrito s americkým vplyvom známeho aj ako Tex-Mex. V skutočnosti je Tarraco iný názov pre prístavné mesto Tarragona v Katalánsku na severovýchode Španielska, takže zabaliť do tortilly a jesť, sa to dať nebude.

 

Po prvý krát to bolo navečer. Tma väčšinou zmyje všetky pehy na kráse, ale ja som sa šiel stretnúť s novým Seatom, ktorý by mal mať postavu Haliny Pavlovskej. Má sa teda jednať o veľké SUV, ktoré Seat vypustil do boja proti Škode Kodiaq  a polotučnému Tiguanu Allspace a nemal by som mať teda žiaden problém označiť ho za ďalšiu rodinnú škatuľu. Lenže nie je to celkom tak a uznávam, že už len pri pohľade na ten 7 miestny “wórdrób” tam cítim Auto Emoción.

 

Seat postavil pekné rodinné SUV. Nie športové, nie dynamické, ale pekné rodinné. Pripomenul mi Audi Q7. V podstate sa veľmi nepodobá, ale niekde tam pri pohľade zo zadoboku má krivku, ktorá mi Audi pripomenula. Predsalen sú to istým spôsobom vzdialení bratranci. Auto ako celok pôsobilo vizuálne uspokojivo a na rodine jazdiacej Seat Tarraco badať, že rozpočty sú dostatočné a tatko má vkus.



 

Prvý dojem spoza volantu sa podobal pocitu pri riadení pretekárskeho rýchločlna alebo včely robotnice. Malý priemer budíkov rýchlomeru a otáčkomeru v kombinácii s malým volantom a uvedomením, že za mnou je zvyšný kusisko auta, naozaj spôsobovali dojem, že sedím niekomu na malej hlavičke a tykadlami určujem smer. Výborne zapracovaný displej infotainmentu je však na prémiovej úrovni a interiér pôsobí celkovo ako klasický koncern - úhľadne a čisto. 

 

Jeho pohyb som  nazval indiánsky - ľahké kolesá. Tarraco totiž na svojich 20-kach jazdilo badateľne hladko a isto. Zatáčalo výborne, nebadal som žiadne veľké náklony do strán ani “hojdačku” pri prechode priečnych nerovností. Keď sa vrátim ku Q7, Audi ktoré považujem za najlepšie SUV dneška, Tarraco mi pripomína jeho vlastnosti oblečené v menej značkových handrách.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Filip Damé