AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / HUSKY pasie

HUSKY pasie

„Kozička som, HUSKY pasiem, pojazdila by som až sa trasiem, ...“,podivne priechodná a tak detsky nástojčivá, až by som ju postískal a nazval jemne Vitarka. Pretože taký z nej mám dojem – maličká je, zmestí sa, strčí, vopchá kdekoľvek, Vďaka pohonu 4x4 (menom AllGrip) by mohla na Sibíri pokojne pásť tamojšie psy Husky a ešte si k tomu poskakovať, pretože to jej ide výborne, či na šotoline alebo asfalte. Otázkou zostáva, či auto poskakujúce ako kozička na tripe, je tým pravým dopravným prostriedkom, napríklad pre letargického seniora?

 

Cenovo sa pohybuje na úrovni sebavedomia spokojného dôchodcu, ktorý nechodí k lekárovi ale radšej do lesa, a aby mohol aj ďalej zájsť, rozhodne sa pre dobre vyzerajúci crossover, ktorý plní jeho pragmatické požiadavky, nevyzerá ako Dacia a zároveň pri nastupovaní a vystupovaní masíruje pobolievajúci chrbát, či kolená. Jeho jazda bude pomalšia a rozhodná, sem tam odbočí na trávu nechať kozičku napásť a aj ten črepník z Hornbachu si v kufri odvezie.

 

Zákaznícka sorta číslo 2, mladšia spoločnosť, inklinujúca skôr k paseniu Husky na Sibíri a pološialeným tancom na ceste či v teréne, označí Vitaru za račkujúcu milenku , ktorá síce nie je dokonalá, ale má tak výraznú charakterovú črtu, že s ňou chcete byť každý víkend a sľubovať, že raz sa určite rozvediete so svojou Škodou a vezmete si ju za ženu. 

 

Vitara váži „iba“ 1270 kg a má „až“ 140 koní, čo v režime Sport s pohonom AllGrip (4x4) vystreľuje malý crossover na asfalte ako z praku. Naozaj, to auto zrýchľuje ako nasrdená čivava a 1,4-kový benzínový turbo motor sa rád nechá vytáčať až k červenému poľu. Na prašných cestách lieta rovnako bláznivo a napriek hrubým nerovnostiam v tom aute nič zásadné nepraskalo, nevŕzgalo ani nebúchalo. A to všetko s neuveriteľnou ľahkosťou, nehlučne, akoby behala po špičkách.



 

Vďaka jej mladíckej povahe a mojej programovej nerozvážnosti, som zabudol zanalyzovať hodnotu materiálov použitých v interiéri. Jediné, čo som intenzívne ohmatával bol volant a páka manuálnej prevodovky. Riadenie je polomŕtve a silne cítiť offroadovú školu a radiť jednotlivé prevodové stupne bolo ako vyšívať lopatou, ale nakoniec som sa vždy trafil. Z rýchlika som registroval grafiku infotainmentu, ... v pohode Suzuki, nevadí, čítať sa to dá. Okrem toho ma však plne pohlcovala jazda a pokiaľ toto auto má nejaké ďalšie neduhy, je mi to jedno, pretože spôsob akým funguje je fantastický. Nová Vitara presne zapadá do mojej kategórie áut s vysokou dávkou jazdeckej istoty. Jednoducho vyvoláva, človekom si rýchlo osvojujúci, príjemný pocit, ... že vydrží!

 

Husky pasie. V tých dvoch slovách zrejme badať silný záchvev plytkej logiky a prvotná predstava vizualizovaná na základe konkrétnych slov môže byť ... čudná. Význam je však hlbší. Suzuki Vitara je pre mňa špecifické auto, vyvolávajúce špecifické nálady. Po prvých kilometroch som si začal pospevovať „Maličká som, húsky pasiem, tancovala by som, až sa trasiem!“ a túto vetu si postupne kalibroval až do podoby v úvode textu, ktorú som následne napasoval na schopnosti tohto malého crossoveru. Takže pokojne môže Husky pásť, tancovať, radosť robiť aj pracovať. 

 

Mám ju rád a prajem jej úspech, aby sa auto tohto druhu dostalo k dobrým ľuďom, ktorí z neho budú mať ozajstnú radosť.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Filip Damé

Advertisement