Hot Rod!Na vrchole!CoolsterHot EVil...?Mercedes-Benz S400dRolls-Royce CullinanPorsche Panamera STBMW X3 M40i T-Roc vs Kona vs Eclipse CrossDobrá Káwa ...Tlačený časopis 2018Honda Jazz Testi30 Fastback TestLand Rover DiscoveryMX-5 RF TESTT-Roc on the RockMitsubishi Eclipse Cross Test"Hello"Ečko je vraj droga radosti?Karoq vs KaroqSeat Arona – TransshowMazda CX-3 testKTM 1090 Adventure Test
Úvod / Časopis RoadLife / 2. kvartál 2018 / Volvo XC40 T5 AWD R-Design - Na vrchole!

Volvo XC40 T5 AWD R-Design - Na vrchole!

Časy, keď sa vozidlá švédskej značky označovali ako alternatívna, a počtom predaných kusov menšinová, voľba k nemeckým premiantom sú dávno preč. Skončili najneskôr s príchodom aktuálnej generácie XC90, a s každým ďalším modelom Volvo predstavuje autá, ktoré už nie sú alternatívne, ale sú plnohodnotnou konkurenciou v prémiovom segmente. Nebojím sa povedať, že Volvo prešlo vôbec najrýchlejšou premenou dizajnovej filozofie. Každé nové Volvo si zachováva osobitný vzhľad, ktorý je na jednej strane veľmi dôstojný, hodnotný a na strane druhej vyzývavo originálny a príťažlivý. Postupné rozširovanie ponuky SUV modelov smerom nadol má s ohľadom na celosvetové predaje svoju logiku a najnovším prírastkom Volvo ďalej posilňuje svoju pozíciu na trhu. 

  

Nové Volvo XC40 postavené na platforme novej kompaktnej modulárnej architektúry (CMA) cieli najmä na mladších zákazníkov a jeho dizajnéri sa mohli viac odviazať a pridať nové, originálne prvky. Hlavné rodové znaky v podobe mriežky chladiča, denných svietidiel v tvare Thorovho kladiva a vertikálne orientované zadné svietidlá zostávajú zachované. Dvojfarebná strecha, negatívne sklonená predná maska, svojsky tvarovaný C stĺpik a výrazné koncové svetlá XC40 podstatne odlišujú od väčších súrodencov. Celkový dizajn pripomína svojou robustnosťou kovadlinu zo švédskej ocele a napriek sviežim dizajnovým prvkom si zachováva potrebnú vážnosť.


Interiér preberá základnú architektúru z väčších modelov, ale opäť ju osviežuje nápaditými detailmi. Tým najnápadnejším je oranžový koberec Lava, ktorým sú potiahnuté aj výplne dverí, toto sa veľmi podarilo. Tradične vynikajúce sú veľkoryso dimenzované sedačky v kombinácii čiernej kože a textilu Nubuck a trojramenný volant. S každým ďalším Volvom si stále lepšie zvykám aj na ovládacie rozhranie multimediálneho a navigačného systému Senzus, aj keď preferujem hardvérové ovládacie prvky. Osobitnú kapitolu by sme už tradične mohli venovať bezpečnostným a asistenčným systémom a prvkom, toto však prenechám podrobnému cenníku. Spomeniem len, že časť z nich, zaberajúcu celú jednu stranu, dostanete už v štandardnej výbave.   




Typickým prostredím pre pohyb XC40 má byť mesto, ale Volvo si pod pojmom mesto tajne predstavuje aj les, inak ťažko vysvetliť doslova impozantnú svetlú výšku 21 centimetrov. V kombinácii s pohonom všetkých kolies a vďaka minimálnym previsom vpredu a vzadu som sa smelo vydal aj mimo spevnený povrch... ale nie do terénu samozrejme. Bolo by mi ľúto ničiť nádherné 20 palcové disky, ktoré fantasticky dotvárajú celkový postoj auta. Keď však raz niekedy budete musieť... Môžete!


Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner

Kompletný test Volva XC40 nájdete v druhom tohtoročnom (2018) čísle tlačeného časopisu RoadLife.