Ms. MercedesOsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Časopis RoadLife / Číslo 3 (2017) / BMW i8 Protonic Frozen Black Edition

BMW i8 Protonic Frozen Black Edition

Mrazivý nezáujem, to bola moja prvá reakcia. V septembri 2013 predstavilo BMW sériovú podobu svojho druhého „i“ modelu a mňa to nechalo úplne chladným. Dizajn pritom na obvyklé pomery veľmi presne kopíroval futuristické tvary konceptu z roku 2011 a... vyzeral ÚŽASNE! Prečo to sklamanie? 

Namiesto poriadneho motora sme dostali v strede umiestnený trojvalec a elektrický motor vpredu. Jednoducho pohon, nehodný super športového vzhľadu. Plug-in hybrid som vtedy považoval za nadávku, prepáčte, systém kombinujúci nevýhody spaľovacieho a elektrického motora a tému i8 som odložil na budúcnosť vo viere, že časom sa medzi nápravami ocitne aj motor s dvojnásobným počtom valcov a konečne dostaneme nástupcu BMW M1. Nestalo sa tak, ale ja som napriek tomu začal byť zvedavý ako i-osmička jazdí. 

Náhodou som ju zazrel v premávke plnej obyčajných áut a uvedomil som si, že BMW ako prvá automobilka predstavila koncept športového auta budúcnosti, dotiahla ho do sériovej podoby, začala ho vyrábať a predávať zákazníkom. Viete si predstaviť, aký by boli zákazníci nadšení keby si pred viac ako štyridsiatimi rokmi mohli kúpiť BMW E25 Turbo? Nádherný červený prototyp s dohora otváranými dverami bol predstavený v roku 1972 a v svojej dobe predstavoval budúcnosť dizajnu, aerodynamiky a bezpečnostných technológií. V čase keď Miura mala veľkoobjemový dvanásťvalec, BMW prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom umiestneným v strede popularizovala pohonnú jednotku, použitú v bežnom cestnom modeli 2002 turbo. Asi nemusím pripomínať, že trojvalcové motory dnes nájdeme v nielen rade 1, ale dokonca už aj v rade 3... 


Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner


Kompletný článok a výborné fotografie superšportu z budúcnosti, BMW i8, nájdete v ďalšom vydaní tlačeného časopisu RoadLife už v decembri 2017

Advertisement