OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Eventy / Roadtripy / AMG TRIP 2017 (Chapter Three)

AMG TRIP 2017 (Chapter Three)

Kapitola tretia: Zviera a krasoň

Predstavte si Monster Truck s absurdnou komixovou ovládateľnosťou a rýchlostnú skúšku na uzavretej okreske s rýchlosťami blížiacimi sa reálnej Vmax. Máte? Ja som to zažil v realite a doteraz mám na tvári úsmev. Mercedes G 500 4x4? je najväčším zvieraťom zo stáda našich modelov od Mercedesu. Tretí deň si beriem veľké Géčko a som odhodlaný zistiť ako mohol Robo prvý deň dávať také bomby na bežnej okresnej ceste. Portálové nápravy, adaptívny podvozok, 22 palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 325/55 R22, svetlá výška 45 centimetrov, výška 2,25 a šírka 2,1 metra. To všetko je, snáď okrem obludných rozmerov, samozrejme perfektným predpokladom na jazdu v teréne, pre sériovo vyrábané auto s absurdnými nájazdovými uhlami 52 a 54 stupňov, prejazdovým uhlom 47 stupňov, bočným náklonom 30 stupňov, stopercentnom stúpavosťou, brodivosťou 1000 mm a príplatkovými 37 palcovými M/T pneumatikami na špeciálnych Beadlock kolesách neexistuje v teréne nielen (sériový) súper, ale ani prekážka. Ako to je však na ceste?

Štartujem už dobre známe osemvalcové biturbo v našom G500 s výkonom 421 koní a silou 610 Nm a vychádzam z dvora penziónu Kremenec, kde sme strávili druhú noc. Oplotenie a brána je na úrovni vonkajšieho spätného zrkadla, v pozadí je počuť temné bublanie osemvalca. Vychádzame z Novej Sedlice a už prvé stovky metrov naznačujú, že s týmto kolosom bude veľká sranda. Základom pre ovládateľnosť je podvozok, ktorý poskytuje symbiózu medzi športovou dynamikou a nenúteným komfortom - výňatok z tlačovej správy už po reálnej skúsenosti nepôsobí tak úsmevne. Podvozok má na každé koleso dve paralelne vedené pružiny a tlmiče. Jedna z týchto jednotiek má obvyklé, pasívne tlmenie, druhá je adaptívna a dá sa nastaviť v dvoch režimoch Sport a Comfort. Jazdím v športovom režime, ktorý naozaj umožňuje aj veľmi dynamickú jazdu. Musel som si chvíľu zvykať na obrovskú zotrvačnosť a pomalé riadenie, ale po chvíľke už nachádzam ten správny rytmus. Pred zákrutou pribrzdiť, s dostatočným predstihom zatočiť a tesne pred apexom pridať, kľudne aj plný, plyn.Veľké Géčko zvláda rýchlu jazdu prekvapujúco výborne, ak dodržiavate maximálnu povolenú rýchlosť, máte pocit, že sa nudí. Samozrejme, riadenie vyžaduje pozornosť, musím stále šoférovať dvomi rukami a dávať pozor, aby som sa držal vo svojom pruhu. Motor má pod plným plynom mohutný zvuk a výkonu tak akurát, aby aj  na stredne dlhých rovinkách bez problémov dosiahol dvojnásobok maximálnej povolenej. Ehm. Nie je to ale žiadny šprintér (z nuly na 100 km/h sa dostane za 7,4 sekundy), skôr vytrvalý silák, ktorý dosiahne limitovanú maximálnu rýchlosť 210 km/h. Brzdy sú výborné, skvele sa dávkujú a bez problémov zvládajú brzdiť viac ako 3 tony vážiaci kolos (prevádzková hmotnosť 3.021 kg) aj z vysokých rýchlostí.



Po milej zastávke na automobilovom ranči patriacom nášmu miestnemu sprievodcovi pokračujeme z Humenného na Topoľovku a okolo zrúcaniny hradu Čičva ďalej na Benkovce, smerom na Malú a Veľkú Domašu a Remeniny. Skvelé cesty s rôznorodým, miestami rozbitým a niekde úplne novým asfaltom a minimálna premávka dávajú priestor svižnej jazde. Pred Hanušovcami nad Topľou sa pripájame na hlavný ťah a smerujeme do Prešova. V Plaza Beach Resorte máme krátku prestávku a meníme jazdcov. Moje dobrodružstvo za volantom Géčka na druhú žiaľ končí. Ako spolujazdec ešte v absolútnom pohodlí absolvujem jazdu na salaš Krajinka pri Ružomberku a po výdatných haluškách posledný raz meníme auto a sadáme do C43 cabrio. Je to fešáčisko, tmavomodrá metalíza v kombinácii s hnedou kožou a čiernou strechou predstavujú klasicky elegantnú schému pre štvorsedadlový kabriolet. Pod prednou kapotou je rovnaký šesťvalec ako vo famóznom GLC 43 kupé, teda trojliter s výkonom 367 koní a 520 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a celé auto pôsobí po majestátnom zážitku z veľkého géčka veľmi ostrým dojmom, vďaka agresívnemu zvukovému prejavu športového výfukovému potrubiu AMG Performance si pripadám ako chuligán. Cez Ružomberok smerujeme na Donovaly, ktoré sú už tradične upchaté pomalou premávkou. Nevadí, rýchlej jazdy sme si užili dosť, volím režim Comfort, strecha ide dole a až do Banskej Bystrice si užívam slnko a pohodovú jazdu. Presun po diaľnici smerom do Bratislavy je bežná rutina, ktorú céčko absolvuje s klasickou nenútenosťou komfortného Benzu.



Vlastivedný AMG TRIP 2017 nám ukázal nielen kvality časti obrovského modelového portfólia Mercedesu, ale znamenal aj nahliadnutie do mne neznámych častí severovýchodného Slovenska. Vďaka ľuďom z prešovského Motor-Caru, konkrétne Ondrejovi, Radkovi a Gabimu sme mali popri skvele vybraným trasám aj bohatý sprievodný program. Poďakovanie za skvelý trip samozrejme patrí aj pánom z importu, Ilja, Michal a Robo, ďakujeme.

Záverom a úplne neplánovane sa musím podeliť o môjho favorita z celého pelotónu. Nadupaný štvorvalec v GLA? Lahodné šesťvalce v GLC a C cabrio? Viac ako šesťsto koní v E 63 S? Super športové GT R, na ktoré som sa pred tripom najviac tešil? Nie. Športovci a RoLand sa na mňa možno budú hnevať, ale najzábavnejším autom bolo jednoznačne G 500 4x4?. Auto, ktoré je dokonale nadbytočnou, ale o to zábavnejšou hračkou pre dospelých chlapcov.


Text a foto: Miro Vilím
Advertisement