Nové Volvo ...Škoda KodiaqČasopis RoadLife - predplatnéV90 CCMercedes-AMG GLC 43 CoupeChlapi majú radi beštie!Európsky Mustang ...Ebajk TestUrban lumberjackCaravelle Family Test
Úvod / Eventy / Roadtripy / AMG TRIP 2017 (Chapter One)

AMG TRIP 2017 (Chapter One)

Polstoročie v živote človeka je dôvodom na veľkú oslavu a veľkú radosť. Polstoročie v živote Performance divízie AMG je rovnako veľkým míľnikom a pri tejto príležitosti sa žiada niečo špeciálne. Tento rok pristane na Autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom automobilový ekvivalent kozmickej lode, Mercedes-AMG Project ONE. Hyperauto s podobou prototypu LMP1,technológiou Formule 1 a hybridným výkonom viac ako 1000 koní. Motor prevzatý z najprestížnejšej disciplíny motoršportu, vidlicový šesťvalec s objemom 1,6 litra, predpokladaným výkonom viac ako 750 koní a redline pri 11.000 otáčkách za minútu (!). Doplnením vrcholného modelu potvrdí Mercedes-AMG svoju absolútnu pozíciu výrobcu najširšieho spektra športových modelov jedinej značky. Časť z neuveriteľne rozsiahleho portfólia AMG sme mali možnosť vyskúšať v rámci novinárskej prezentácie AMG TRIP 2017.
 
Po rakúskej Nockalmstrasse a Stegersbachu nás program už druhýkrát zaviedol na Východné Slovensko. Vďaka Mercedesu sme tak mali možnosť spoznať doslova najvýchodnejšiu časť našej krásnej krajiny.
 
Kapitola prvá: Tancovanie v daždi

Pozvánka slušne, ale nekompromisne žiadala, aby sme boli dochvíľni a už 7:15 hlásili príchod v Mercedese na Tuhovskej. Zbláznili ste sa?! Tak neskoro??? Asi od štvrtej som už bol hore a nevedel som sa dočkať! A zjavne som nebol sám, na moje prekvapenie som neprišiel prvý a všetci dorazili načas. Michalom sľubované A 160 CDI ako náhrada za jedno z avizovaných áut síce nedorazilo, ale aj tak bola zostava jednoducho, ehm, hviezdna. Rozdelenie áut na jednotlivé dni a úseky našej dvojčlennej posádke doprialo postupnú gradáciu radosti a prvý deň sme začali s autom, ktoré som už poznal z nášho týždenného testu.


 
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupé (test)
Na tomto mieste chcem poďakovať môjmu spolujazdcovi Mirovi Koštialovi, ktorý obetavo prevzal prvú diaľničnú etapu a neskôr aj ďalšie, pre mňa menej zaujímavé úseky. Obvykle ako spolujazdec po pár minútach jazdy zaspávam, ale tentoraz sa mi nedalo. Bolo neuveriteľne zábavné sledovať ako kolóna šiestich špičkových Mercedesov-AMG budí pozornosť ostatných účastníkov premávky. Tie neveriace obdivné pohľady sa týkali najmä jedného pekelne zeleného a druhého mohutne žltého vozidla, my ostatní sme jednoducho hrali druhé husle. Michal Žitný z Mercedesu v nás počas rutinného presunu prebudil súťaživého ducha, keď postupne zadával kvízové otázky, týkajúce sa kumulovaného výkonu, ceny a ďalších parametrov našej flotily. Koní bolo 2734, obstarávacia cena sa zastavila na sume 889 338,- EUR. Cesta po prvý check-point v Banskej Bystrici nám teda ubehla rýchlo a ešte v dobrom počasí. Výmena vodičov, preberám moje obľúbené hot SUV a teším na okreskové vyprážanie, oproti skoršiemu testu, na letných gumách. Trasa nás viedla ďalej na východ, cez Brezno, Tisovec, Muráň a Vernár na Poprad. Za Breznom začína pršať, neskôr doslova liať, s občasnými prestávkami bez dažďa na vydýchnutie. Dokonalé počasie na zamyslenie sa, prečo asi je tak obľúbený pohon všetkých štyroch kolies. Okrem jediného auta boli všetky AMG s pohonom 4Matic a dobre tak. Jednoducho viac trakcie, viac rýchlosti, viac pohodlia. To, že prevažnú časť trasy tvorila rozbitá a neskôr doslova deravá vozovka vôbec nevadilo, GLC na vzduchovom podvozku dokonale žehlilo všetky nerovnosti a bolo neskutočne rýchle. Muselo byť. Robo v G500 4x42 totiž nasadil také tempo, že sme sa fakt museli snažiť. Ani jeden z nás nechápal, ako ten kolos (bez ohľadu na nesporné kvality svojho jazdca) dokázal na okresnej ceste určovať tempo obratnejším autám. Prietrž mračien v Poprade a okolí nám trochu skomplikovala presun z áut do reštaurácie hotela International vo Veľkej Lomnici. Po vynikajúcom obede a krátko oddychu je čas pokračovať v ceste. Sadáme do najmenšieho SUV značky.


 
Mercedes-AMG GLA 45 4Matic
Drsnejšia verzia jedného z najsilnejších megahatchbackov A45 dostala v rámci modelového osvieženia výkon 381 koní a 475 Nm. Vďaka dvojlitrovému silno prepĺňanému benzínovému štvorvalcu sa auto na stovku dostane za 4,4 sekundy a inak obvyklú limitovanú maximálku si majiteľ môže správnym príplatkom zvýšiť z pôvodných 250 km/h až na 270 km/h. Túto opciu sme v špecifikácii vozidla nenašli, za to tam bola mimoriadne zaujímavá položka s kódom 471 (ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS) a to samosvorný predný diferenciál. Nakoľko skôr testované A45 AMG tento príplatok nemalo, nečakal som ho ani v tomto aute. Odpoveď na moje prekvapujúce zistenie, že GLA 45 pri správnom použití akcelerátora nepozná nedotáčavosť ani na mokrom povrchu teda našla jednoznačné vysvetlenie až po návrate z tripu pohľadom do špecifikácie vozidla. Vďaka samosvoru na predku je odpoveď ako prejsť zákrutu veľmi jednoduchá. Za apexom jednoducho naložiť plný a ide to ako diabol. V porovnaní s GLC je auto samozrejme hyperaktívnejšie a ostrejšie, ale menej komfortné a menej priestranné. Otázkou, ktorú snáď zodpovie klasický týždňový test, je či má zmysel ušetriť deväťtisíc eur alebo túto čiastku priplatiť a kúpiť GLC 43. Výnimočný Mercedes-AMG GLA 45 4Matic v našej rozsiahlej výbave totiž zastavil cenovku na sume 79.644,- EUR a fantastické GLC 43 stálo „len“ 88.704,- EUR. Prestávka v Čaklove a zbytočné úvahy o cenách končia, do starostlivosti nás preberá Radko a Gabi z prešovského Motor-Caru. Do našej kolóny sa pripájajú na vedúcej pozíciis Mercedesom-AMG E 43 4Matic. Smerujeme do etapového cieľa vo Vinnom. Fantastický hotel Vinnay nás privítal pekným počasím, „vlastným“ Vinnianskym jazerom a skvelou večerou spojenou s ochutnávkou produktov miestnej vinárskej firmy.

Druhý a tretí deň nájdete v ďalších dvoch článkoch a ... „prikalíme“.


Autor: Miro Vilím, Foto: autor a Mercedes