Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Nové Audi A4 2019 - Hybridná revolúcia a nafta pre S4

Nové Audi A4 2019 - Hybridná revolúcia a nafta pre S4

Mám rád prirodzenosť a preto úplne neprirodzene vítam plastiku Audi A4. Dôvod? Facelift prináša jednému z ťažiskových modelov značky novú tvár, ktorá vyzerá lepšie a predovšetkým ladí s ostatnými novými modelmi značky. 

Okrem dizajnu je hlavnou správou informácia o elektrifikácii portfólia motorov. Celkom 5 motorov z ponuky je vybavených systémom mild-hybrid (MHEV), čo platí aj pre športový model S4 TDI, ktorý po prvý raz prichádza s naftovým motorom V6 TDI, 48-voltovou hlavnou elektrickou sústavou a elektricky poháňaným kompresorom, zabezpečujúcim spontánnejšiu reakciu motora. Táto kombinácia výkonu, krútiaceho momentu a efektívnosti je jedinečná v segmente.

Modernizovaný modelový rad Audi strednej triedy teraz pôsobí ešte dynamickejšie a modernejšie. Jednodielna maska chladiča Singleframe je širšia a nižšia, na prednej aj zadnej časti karosérie horizontálne línie zvýrazňujú šírku. Bočný pohľad definujú výrazne modelované „svaly“ nad blatníkmi a medzi nimi ležiaca, nižšie položená bočná línia. Spolu vytvárajú výrazné kontúry, navonok signalizujúce gény legendárneho prvého modelu Audi quattro.

Audi A4 má sériovo reflektory z LED, špičkové vyhotovenie využíva príplatkovú technológiu Matrix LED s adaptívnymi diaľkovými svetlami. Nová je aj koncepcia línií vybavenia: vonkajšie majú teraz označenie basis, advanced a S line, pričom modely S4 a A4 allroad quattro majú špecifický dizajn. 



Interiér Audi A4 sa vyznačuje horizontálnymi líniami a novým spôsobom ovládania. V strede prístrojového panelu je mierne k vodičovi natočený veľký dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania. Displej MMI touch s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole. Dotykový displej TFT má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca). Jeho grafika je zámerne čistá a jednoduchá, štruktúra menu so svojimi prísnymi hierarchiami zodpovedá očakávaniam používateľa a uľahčuje ovládanie. Vyhľadávanie MMI umožňuje online vyhľadávanie v databázach a rýchlo vedie k výsledku. Hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré je ďalšou funkciou nového systému, rozumie mnohým formuláciám z bežnej reči.



Na začiatku predaja v Európe bude Audi ponúkať modelový rad A4 so šiestimi turbom prepĺňanými motormi s priamym vstrekovaním paliva, troma benzínovými TFSI a troma naftovými TDI. Ich výkonové rozpätie siaha od 150 koní do 347 koní (od Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI). Onedlho ponuku rozšíria ďalšie dva naftové motory: 30 TDI s výkonom 136 koní a 35 TDI s výkonom 163 koní. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp. S výnimkou základných motorov majú všetky modely A4 sériovo automatickú prevodovku (S tronic alebo tiptronic). Benzínový motor 35 TFSI s výkonom 150 koní Audi ponúka aj s manuálnou prevodovkou, rovnako ako model 40 TDI s výkonom 190 koní a pohonom predných kolies.

Zákazníci si môžu ako alternatívu k štandardnému podvozku objednať aj ďalšie vyhotovenia, vrátane adaptívnych podvozkov. Je to jednak komfortný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia, ktorý má oproti štandardnému podvozku o 10 milimetrov zmenšenú svetlú výšku a poskytuje zvlášť vysoký jazdný komfort. Druhým je športový podvozok, ktorý má zmenšenú svetlú výšku o 23 milimetrov. Svojim ešte dynamickejším základným vyladením zvýrazňuje športový charakter pri zachovaní komfortu. Normálny aj športový podvozok môžu byť na želanie vybavené tlmičmi pruženia s reguláciou charakteristiky. Obidva adaptívne podvozky sú prepojené so systémom Audi drive select. Okrem podvozka tento systém regulácie jazdnej dynamiky ovplyvňuje aj charakteristiku dynamického riadenia, automatickej prevodovky a škrtiacej klapky. Prostredníctvom Audi drive select  môže vodič nastaviť 5 rozličných profilov fungovania týchto systémov. 

Audi S4 

Obidva športové modely S radu A4 – Audi S4 TDI a S4 TDI Avant – sa na európskych trhoch budú predávať výlučne s novým naftovým motorom V6 3.0 TDI. Tento motor dosahuje výkon 347 koní a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Limuzína S4 TDI s nim zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. K vysokému temperamentu motora pri rozjazde a takmer lineárnemu nárastu výkonu prispieva elektricky poháňaný kompresor EAV. Kompresor, ktorý je pripojený k novej 48-voltovej hlavnej elektrickej sústave vozidla, eliminuje zvyčajné oneskorenie turbokompresorom prepĺňaného motora a umožňuje bezprostrednú reakciu na pedál akcelerátora. Elektrická sieť 48 V má ešte väčší potenciál pre zvýšenie efektivity ako systém MHEV pri modeloch A4 so štandardnou 12-voltovou elektrickou sústavou. Audi S4 TDI využíva vyšší stupeň technológie mild-hybrid. Vedľajšia elektrická sústava s napätím 12 V je prepojená s hlavnou sieťou 48 V pomocou výkonného meniča jednosmerného prúdu (DC/DC). Základom systému mild-hybrid v Audi S4 TDI je výkonný 48-voltový štartovací generátor, pripojený k motoru drážkovaným remeňom. Štartovací generátor dosahuje pri brzdení maximálny rekuperačný výkon až do 8 kW. Ako zásobník elektrickej energie slúži kompaktná, vzduchom chladená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 0,5 kWh, uložená pod podlahou batožinového priestoru. Systém mild-hybrid v modeloch S4 v reálnej premávke znižuje spotrebu paliva až o 0,4 litra na 100 kilometrov. 



Prevodové ústrojenstvo tvorí 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a permanentný pohon všetkých kolies quattro. Na želanie Audi montuje športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá. Pri dynamickej jazde v zákrute športový diferenciál prenáša väčší podiel krútiaceho momentu na vonkajšie koleso v zákrute, čo od začiatku eliminuje tendenciu k nedotáčavosti. Audi S4 má sériovo športový podvozok so špecifickým vyladením pre modely S. Športový zážitok z jazdy si zákazník môže ďalej umocniť voliteľným športovým podvozkom s reguláciou charakteristiky tlmičov. 

Na trhoch mimo Európy bude Audi predávať S4 a S4 Avant aj s motorom 3.0 TFSI. Prepĺňaný benzínový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 354 koní a v pásme otáčok od 1.370 do 4.500 za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 500 Nm. Motor TFSI V6 udeľuje limuzíne S4 TFSI zrýchlenie za 4,7 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Kombi S4 TFSI Avant potrebuje na štandardný šprint z miesta na tempo 100 km/h o 0,2 sekundy dlhšie.  

Audi A4 allroad quattro

Vďaka svojmu systému pohonu všetkých kolies quattro a o 35 milimetrov zväčšenej svetlej výške Audi A4 allroad quattro kombinuje vysoký jazdný komfort so schopnosťami jazdy v ľahšom teréne. S voliteľným podvozkom s reguláciou tlmičov, špecifickým pre model allroad, si zákazník môže ďalej zvýšiť komfort a dynamiku. S dodatočným režimom offroad v systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select má vodič k dispozícii 6 jazdných režimov. Od kombi A4 Avant sa allroad na prvý pohľad líši detailmi na karosérii ako nájazdové štíty v nárazníkoch a rozšírené lemy blatníkov. Okrem toho má A4 allroad o 12 milimetrov väčšie kolesá a rozšírený rozchod – vpredu o 6 a vzadu o 11 milimetrov. Audi A4 allroad je na výber s troma motormi – jedným benzínovým a dvoma naftovými. Štandardom sú automaticky radiace prevodovky. Rovnako ako pri kombi A4 Avant má batožinový priestor základný objem 495 litrov, sklopením zadného operadla a naložením až po strop je k dispozícii maximálny objem 1.495 litrov. Dvere a kryt batožinového priestoru majú sériovo elektrické ovládanie. 



Uvádzací model Audi A4 edition one

Na začiatok predaja značka so štyrmi kruhmi pripravila zvláštny model A4 s označením „edition one“. Je k dispozícii pre limuzínu aj kombi Avant s troma verziami pohonu – benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI s výkonom 245 koní, naftovým štvorvalcom 2.0 TDI s výkonom 190 koní a naftovým šesťvalcom 3.0 TDI s výkonom 231 koní. Vonkajší dizajn obsahuje prvky z kompletu S line Exterieur, doplnené markantnými detailmi z kompletu Designpaket Black. V interiéri má zákazník na výber dve vyhotovenia – design selection alebo komplet S line Interieur. 



Nové modely Audi A4 a modely S4 s motorom TDI sa začnú predávať v Nemecku a v Európe na jeseň tohto roku.  

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi
Advertisement