Stinger GTKonzultantLet na drakovi#HotHatch Track TestIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute Couture
Úvod / Novinky / Aktuality / Audi e-tron GT concept – Megatron

Audi e-tron GT concept – Megatron

Audi predstavilo tretí koncept e-tron a postaralo sa tým o predčasný dôchodok nielen pre modely Tesly, ale aj Taycan oproti GT vyzerá... jemne povedané, mimoriadne nepríťažlivo. Úprimne, elektrické autá (zatiaľ) nemusím, výnimkou je geniálna mestská i-trojka. 

Audi však na to ide rozumne, cez srdce. Dizajn novej štúdie je jednoducho MEGA! Základné dizajnové znaky nových modelov Audi sú jednoznačne rozpoznateľné, ale celok pôsobí ako z alternatívnej budúcej minulosti, keď autá boli krásne, svalnaté, ale pritom elegantné. 

Svalnaté predné blatníky a zadné boky evokujú Audi Sport quattro, takmer päťmetrová silueta má dokonalé proporcie. Áno, je to koncept, ale dúfajme, že čo najviac sa z neho objaví v sériovej verzii, ktorú by do dvoch rokov (koniec roku 2020) malo začať vyrábať Audi Sport GmbH. Už len táto informácia hovorí o budúcej exkluzivite modelu.

Nízka stavba znamená nízke ťažisko a s ohľadom na výkon 590 koní, pohon všetkých kolies a Torque Vectoring môžeme očakávať nadpriemernú dynamiku. Karoséria je tvorená mixom materiálov umožňujúcich pracovať s váhou a jej rozložením, strecha je napríklad z karbónu, veľká časť je tvorená hliníkovými komponentmi, nosné elementy sú z vysokopevnostnej ocele. Technika bola vyvíjaná v úzkej spolupráci s Porsche (rovnako ako RS2 Avant, pamätáte?), dizajn a charakter však nezameniteľne patrí Audi. 



Výrazným dizajnovým prvkom sú kolesá s priemerom 22 palcov obúvajúce pneumatiky vo formáte 285/30. Dominantou prednej časti je typický singleframe gril, jeho výplň má štruktúru odkazujúcu na modely RS. Predné Matrix LED svetlomety používajú laserové diaľkové svetlá a ako sme si už u Audi zvykli, animované svetelné sekvencie zdravia vodiča pri odomykaní vozidla. Zadné osvetlenie je tvorené svetelnou líniou tiahnúcou sa po celej šírke vozidla, samozrejmosťou sú aj samostatné zvislé LED elementy vytvárajúce charakteristický svetelný podpis Audi.
 

 
Vonkajšia farba Kinetic Dust – teplý a tmavý titanu podobný farebný tón necháva vyniknúť výraznú skulpturálnosť dizajnu.    

 
Interiér poskytuje vďaka rázvoru 2,90 metra priestor pre štyroch samostatne sediacich pasažierov. Digitálna prístrojová doska je orientovaná na vodiča, centrálna obrazovka multimediálneho systému je dotykovo ovládaná. Obidva displeje je možné individuálne konfigurovať. Spracovanie interiéru je bezchybné, novinkou je jeho zloženie výlučne z „vegánskych“ materiálov. Textil je kombinovaný so syntetickou kožou a recyklovanými materiálmi. 



Konfigurácia elektromobilu umožňuje vytvoriť dva batožinové priestory, pod prednou kapotou je to symbolických 100 litrov, výklopné piate dvere ukrývajú 450 litrov priestoru. 



Pohon zabezpečujú dva elektromotory, pre každú nápravu jeden. Systémový výkon 590 koní je prenášaný a individuálne rozdeľovaný na všetky štyri kolesá. E-quattro tak zabezpečuje optimálnu trakciu a len želaný preklz na tom ktorom rohu karosérie. Tomu zodpovedá zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je s ohľadom na potrebu zachovania optimálneho dojazdu limitovaná na 240 km/h. Termo manažment pohonného ústrojenstva pritom umožňuje aj opakované plné zrýchlenie. Dojazd podľa WLTP štandardu má dosahovať viac ako 400 kilometrov. Systém rekuperácie energie prispieva k celkovému dojazdu v rozsahu až do 30 percent. Viac ako 90 percent brzdných manévrov sa pritom realizuje bez použitia bŕzd, len s pomocou elektromotorov. Pri tvrdých brzdných manévroch sa koncept spolieha na karbon-keramické brzdy.



Elektrická energia je uskladnená v batérii s kapacitou 90 kWh, ktorá sa nachádza v podlahe medzi prednou a zadnou nápravou. Nabíjanie je zabezpečované prostredníctvom tradičného kábla, bezkontaktne pomocou indukčného nabíjania prostredníctvom Audi Wireless Charging. Bezkontaktné nabíjanie trvá pri nabíjacom výkone 11 kW celú noc, cez kábel a 800 voltový systém je do 20 minút k dispozícii 80 percent nabitia batérie, čo predstavuje 320 km dojazd. Ako posledná možnosť je k dispozícii nabíjanie z bežnej elektrickej siete.

Elektrická ofenzíva Audi bude pokračovať aj ďalej, do roku 2025 má byť v ponuke 12 čisto elektrických vozidiel vo všetkých relevantných triedach. Nuž teda, elektrická budúcnosť, vitaj!   

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi