Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Novinky / Aktuality / Audi R8 Coupe / Spyder 2019 - Speed Days vol. 2.5

Audi R8 Coupe / Spyder 2019 - Speed Days vol. 2.5

Audi R8 je moja srdcovka a nech to znie akokoľvek zvláštne, uprednostnil by som ju aj pred porovnateľným Huracánom. Pochopiteľne. Sila skutočného zážitku je totiž stále neprekonateľná virtuálnou realitou. Spomínam to nielen preto, že článok o predchádzajúcej generácii modelu R8 bol mojim úplne prvým pre RoadLife, ale aj preto, že je to... pravda! A ešte jeden veľmi jednoduchý dôvod, exteriér a predovšetkým interiér sa, podľa môjho názoru, podaril v Audi viac.

Ale poďme k veci. Na autosalóne v Paríži predstavilo Audi svoj inovovaný model R8 LMS GT3 a napriek tomu, že si to zrejme nikto nevšimol, pretekárska verzia takmer presne predznamenala podobu nového Audi R8. Novým je samozrejme mienený obvyklý facelift za polovicou modelového cyklu a... hlboký nádych, táto R8 má byť vraj posledná, bez nástupcu. Finito! Ja verím, že sú to len nepodložené klebety, veď prvá R8 s vidlicovým osemvalcom a manuálnou prevodovkou nanovo definovala kategóriu športiakov s motorom uprostred.

Audi hrdo uvádza, že motoršport je neoddeliteľnou súčasťou DNA eR Osem, pretože okolo 50 percent komponentov zdieľa s modelom R8 LMS GT3 a dokonca 60 percent s pretekárskym špeciálom R8 LMS GT4.

Základom zážitku sú naďalej atmosférické motory V10 vyrábané nám za humnami, v maďarskom Györi. Výsledkom optimalizácie je nárast výkonu pre základnú V10 z 560 koní na 570 plnokrvníkov, pri V10 Plus sa výkon posunul na 620 koní (predchodca ich mal "len" 610). Mimochodom, tieto dáta tlačová správa ignoruje, ich zdrojom je britský magazín CAR.



Optimalizáciou prešiel nielen podvozok, ale aj riadenie a to nielen štandardné, ale aj pomerne často kritizované, ako opcia dostupné, dynamické riadenie. Cieľom bolo samozrejme poskytnúť viac spätnej väzby a zvýšenú presnosť.

Novinkou je doplnenie jazdných režimov o programy dry, wet a snow. Vďaka upravenému stablizačnému systému ESC sa zlepšila brzdná dráha, z rýchlosti 100 km/h do zastavenia o 1,5 metra, z rýchlosti 200 km/h dokonca o 5 metrov. Brzdové kotúče sa skrývajú za štandardnými 19 palcovými kolesami, príplatkové dvadsiatky a príplatkové karbón-keramické kotúče pridávajú viac optickej príťažlivosti a viac výdrže brzdného účinku. 



Ostrejšie rezané nárazníky vpredu a vzadu, nový dizajn kolies a mohutnejšie koncovky výfukov prinášajú viac prezencie na ceste. Novinkou sú aj farby Kemora Gray a Ascari Blue.

Predaj začína v prvom kvartáli 2019 a ja by som sa vôbec nenahneval, ak by som dostal pozvánku na prezentáciu ;-).

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Audi