Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / BMW M8 a M8 Competition – Turbo killer?

BMW M8 a M8 Competition – Turbo killer?

Dočkali sme sa najšportovejšieho BMW súčasnosti? Nová M8, prvá svojho mena, sa po dlhom naťahovaní konečne predstavuje a to hneď v štyroch verziách.

Technika vychádza z aktuálneho modelu BMW M5, preto nikoho neprekvapí vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra pod kapotou, pohon všetkých kolies M xDrive a osemstupňová automatická prevodovka M Steptronic. 

Súčasťou sériovej výbavy je aj variabilné riadenie M Servotronic, M špecifické adaptívne tlmiče a aktívny zadný M diferenciál.

Pohon všetkých kolies opäť ponúka základný pohon 4WD, dynamickejší 4WD Sport a po deaktivácii DSC je k dispozícii aj režim 2WD, teda M8 sa správa ako klasické BMW so zadným pohonom. 

Novinkou je konfigurovateľný brzdový systém, vodič si môže zvoliť medzi režimom Comfort a Sport. Nastavenie určuje odlišne množstvo tlaku, ktorý je potrebné vyvinúť na brzdový pedál.



 
Brzdová sústava je tvorená oceľovými kotúčmi s priemerom 395 milimetrov a šesťpiestikovými strmeňmi vpredu, vzadu sú kotúče s priemerom 380 milimetrov a jedným piestikom. Príplatkové M karbonkeramické brzdy majú priemer 400 mm vpredu a 380 vzadu.



BMW M8 Coupe a BMW M8 Convertible majú 600 koní a 750 Nm a zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 3,3, resp. 3,4 s. Z nuly na dvesto potrebujú 10,8, resp. 11,3 sekundy. 

BMW M8 Competition Coupe625 koní a 750 Nm, zrýchľuje z 0 za 100 km/h za 3,2 s (na dvesto km/h za 10,6 s, BMW M8 Competition Convertible s rovnakým výkonom potrebuje na stovku 3,3 s, na dvesto km/h 11,1 sekundy. 



Limitovaná maximálna rýchlosť sa za patričný príplatok dá posunúť z čísla 250 km/h na hodnotu 305 km/h, ktorá platí ako maximum aj pre verziu bez prívlastku Competition.

Technické údaje a hodnoty zrýchlenia sú nepochybne dychberúce, ale aj M8 je stále skôr luxusným kupé s brutálnou dynamikou. Predsa len, s hmotnosťou 1960 kg (Coupé) a 2085 kg (Convertible) a dĺžkou takmer 5 metrov to vôbec nie sú drobčekovia. 

Na druhej strane, už M850ix jazdí výborne, takže necháme sa prekvapiť. Na to Turbo, hoci aj 911 narástla a pribrala, to asi stačiť nebude...

Autor: Miro Vilím, Zdroj: BMW
Advertisement