Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Novinky / Aktuality / BMW radu 3 Sedan 2018 - Návrat ku koreňom

BMW radu 3 Sedan 2018 - Návrat ku koreňom

Embargo? Nuž, niektorí si s tým starosti nerobia a preto mi dnes ráno na mobile mohla vyskočiť správa od známeho, ktorý prirovnal predné svetlá novej Trojky k tým z Peugeotu 308. To asi nie je úplne lichotivé alebo sa mýlim?

V každom prípade BMW sa s modelom radu 3 sedan chce vrátiť k športovým koreňom a chce v prémiovej strednej triede naďalej zosobňovať koncept radosti zo športovej jazdy. Tlačová správa hovorí o dynamickom dizajne, špičkovej ovládateľnosti, výnimočne účinných motoroch a inovatívnych prvkov výbavy. 

Sedan je srdcom modelovej ponuky BMW radu 3 (doteraz sa po celom svete predalo viac ako 15 miliónov vozidiel) a zároveň predstavuje aj najdôležitejší model značky BMW. Nový model príde na trh 9. marca 2019 a bude sa vyrábať v domácom závode značky BMW v Mníchove, v závode Tiexi v meste Šen-jang, ktorý prevádzkuje spoločný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA) a v novo postavenom závode značky BMW v mexickom meste San Luis Potosí.



Exteriér a jeho dizajn ponechávam na fotografie a oko pozorovateľa, suché čísla hovoria o tom, že nováčik je o 85 milimetrov dlhší než predchodca (meria 4 709 mm), o 16 milimetrov širší (1 827 mm) a iba o 1 mm vyšší (1 442 milimetrov). Rázvor dlhší o 41 milimetrov (2 851 mm), ako aj širší rozchod (vpredu: + 43 mm, vzadu + 21 mm) majú priamy a pozitívny vplyv na jeho postoj a obratnosť. Nový dizajnový jazyk značky sa objavuje aj v interiéri a spolu s palubnou doskou tradične orientovanou na vodiča má prispieť k celkovému pocitu priestoru a športovému nádychu.

Motorizácie. Na začiatku predaja bude k dispozícii šesť motorov: štvorvalcové benzínové motory, štvorvalcové naftové motory, jediným šesťvalcom je nafta. Výkonové spektrum pokrýva rozsah od 150 k do 265 k. Inteligentný pohon všetkých kolies bude dostupný od začiatku predaja pre model BMW 320d xDrive Sedan. Modelová ponuka sa v priebehu roka rozšíri o športový model BMW M Performance a o verziu BMW iPerformance s nabíjateľným plug-in hybridným pohonom. Ďalšie technické informácie nájdete v našej skoršej správe.

Súčasťou štandardnej výbavy sú prvky ako predné LED svetlomety a dizajnovo zatmavené zadné LED svetlomety. Hlavné LED svetlomety s rozšírenými funkciami, adaptívne LED svetlomety s funkciou BMW Laserlight pre diaľkové svetlomety bez oslňovania (dosvietia do vzdialenosti 530 metrov) a predné LED hmlovky tvoria súčasť výbavy dodávanej na želanie. 



Výrazne rozšírená ponuka asistenčných systémov vodiča dláždi cestu k automatizovanej jazde: štandardne sa dodáva Kolízne varovanie a varovanie pred chodcami s funkciou brzdenia v meste. Ako opcia sú k dispozícii systémy obsiahnuté v balíku Driving Assistant Plus: Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go, Asistent riadenia a jazdného pruhu (podporuje vodiča ty?m, z?e udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu), Asistent zmeny jazdného pruhu a Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou, Automaticky? vyhýbací manéver, Varovný systém pre križovatky, Výstraha pred hlavnou cestou a Výstraha pred vjazdom do protismeru. K dispozícii je aj nová generácia zariadenia BMW Head-Up displej.

Súbor parkovacích asistentov výrazne uľahčuje parkovanie vozidla a manévrovanie s ním: Asistent parkovania – plne automatické pozdĺžne a priečne parkovanie pre vjazd a výjazd z parkovacieho miesta, Asistent cúvania, Park Distance Control a zadná parkovacia kamera.

Dôsledne bol prepracovaný systém ovládania a zobrazovania: štandardne sa dodáva prístrojová doska s obrazovkou s uhlopriečkou od 2,7 do 5,7 palca a stredový displej Control Display s uhlopriečkou od 6,5 do 8,8 palca. Na želanie dodávaná plne digitálna prístrojová doska BMW Live Cockpit Professional má uhlopriečku 12,3 palca a 10,25-palcový Control Display s možnosťou rozdelenia zobrazovania na viacero individuálne nastaviteľných častí. Nový operačný systém BMW Operating System 7.0 upravuje intuitívne ovládanie pridaním viacerých možností ovládania (dotykovo cez obrazovku Control Display, ovládačom iDrive Controller či tlačidlami na volante, prípadne ovládaním gestami BMW alebo hlasovými povelmi).



Ako obvykle, prvé živé dojmy, či už statické alebo jazdné napovedia viac.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: BMW