N testi8 Protonic testČasopis RoadLife - predplatnéi30E-spaceKTM 1090 Adventure TestFord Mustang GT Convertible TestDragon SkinHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Novinky / Aktuality / Ford Fiesta 2017 - Vyšlo, nevyšlo?

Ford Fiesta 2017 - Vyšlo, nevyšlo?

Novinárske akcie Fordu majú svoje zvláštne čaro. Nikdy mi na nich nepadne sánka z programu, nepije sa nezmyselne drahé šampanské a netlačím tam do brucha krevety a homáre. Stále je to však veľmi príjemné, uvoľnené a takmer priateľské stretnutie ľudí z rôznych redakcií. A vždy s menším, či väčším prekvapením. Teraz sa o to prekvapko postarala cateringová spoločnosť, ktorá troškou dymu na chvíľu (do vyvetrania) premenila showroom  Fordu na prostredie táboráka.  

Predstavenie úplne novučičkej Fiesty spojené s Kugou a Focusom ST-LINE sa tak nevymykalo štandardu. Fiesta sa prednou maskou nezameniteľne zaradila do forďáckej rodiny. Siedma generácia dostala rovnako ako jej väčší súrodenci, žraločiu papuľu, teda v tomto prípade skôr papuľku. Opticky pôsobí o málinko väčšia ako predchádzajúca verzia, ku konkrétnym číslam som sa však nedostal. Ďalšia podstatná zmena dizajnu sa odohrala na zadnej časti. Ak ste mali radi vertikálne svetlá starej Fiesty, budete hromžiť. Išlo sa horizontálnou líniou. Moderne, stále ale decentne a za mňa – s nádychom Ázie. Vzhľadom na jedinečnosť tohto kusu, teda ide o predprodukčnú ručne vyrobenú kusovku, bude interiér Fiesty predstavený na bratislavskom autosalóne zatiaľ cez 3D okuliare, teda bez možnosti dotyku s realitou. Tú som ja ale zažil. 

Miesto vodiča je v tomto kompaktnom vozítku aj pri mojich 185 cm viac ako v poriadku. Teda ak by mi nezáležalo na eventuálnych splucestujúcich na zadnej sedačke.  Pracovné prostredie je spojením všetkého existujúceho. Štandardné forďácke prvky kam len oko dovidí.  Až na....veľký, voľne stojací displej so Sync 3. A začínam rozmýšľať, či do Kolína (tam sa zrodila nová Fiesta) neprijali nejakého Kórejca. Na zadnej lavici, pracovne som ju nazval trestnou, to už také optimistické nie je. Kolená som ešte ako tak uložil, ale hlavu som pod strechu vpratal iba šikmo. Pevne verím, že raz budem mať možnosť absolvovať na tomto mieste aspoň 500 kilometrový trip. A rovnako pevne verím, že to nebude v tomto živote. 



Svetlo sveta by mala uzrieť v štyroch modelových líniách. Titanium, nová, luxusná Vignale, Activ so zvýšeným podvozkom a nebude chýbať ani 3 dverová ST-LINE. Aj u motorizácie prišli zmeny, ale o tom viac po reálnom zážitku, teda teste. Predstavila sa aj ST-Line u Kugy a Focusu. Čo to vlastne znamená? Jednoduché. Vyzerať a cítiť sa športovo už môžete s každou motorizáciou. Koníky navyše však očakávať netreba. ST-Line by som rozdelil do dvoch rovín. Prvá je tá emočná, vodičská. Ak sa vyberiete týmto smerom, tak sa vo vašom Forde uložia športovejšie sedačky, volant a radiaca páka. Nožičky si uložíte na hliníkové pedále. A tam tá športovosť veru aj končí. Okolie Vás ale neprehliadne. Športové nárazníky, zadný so štýlovým difúzorom u Focusu a deflektorom u Kugy, maska v čiernej lesklej.  Kuga dostala ešte rozšírené lemy blatníkov a čierne koncovky výfuku. A to všetko samozrejme s označeniami ST-line. To všetko sa uložilo na Focusové 17tky a 18ky u Kugy. Cool! Obaja vyzerajú veľmi dobre. A čo je nemenej podstatné, celý tento balíček, ktorý z vás urobí športovca – hobíka, dostanete za ozaj rozumné peniaze. Pevne verím, že rovnako ako ja ocení tento počin aj široká verejnosť a ST-Line budem bežne stretávať. Prečo? Lebo sa na nich jednoducho dobre pozerá.


Autor. Peter Baran