Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Nový Ford Kuga – keď to iskrí

Nový Ford Kuga – keď to iskrí

2. apríla 2019 spoločnosť Ford predstavila v Amsterdame svoj nový model Kugy, ktorý nebude len vizuálne čoro-moro, ale je to najelektrifikovanejší Ford v histórii, ktorý ponúka  komplexný rad hybridných pohonných jednotiek. Bude v ponuke ako mild hybrid, ale aj s plne hybridnouplug-in pohonnou jednotkou. V prípade Plug-In Hybridu sa avizuje až 50 km dojazd v čisto elektrickom režime, čo ruka v ruke prináša nízku spotrebu -  1,2 l/100 km a emisie  CO229 g/km. 


Elektrifikácia je dobrá vec, ale bez vizuálneho pohladenia by to bol v celku zbytočný pokus. V prípade Kugy prichádza aj nová aerodynamická silueta -  obsahuje dlhší rázvor, ktorý vytvára väčšiu podstavu na ceste, z čoho profituje jazda aj stabilita. Súčasťou je aj dlhšia kapota, väčší uhol zadného skla a nižšia línia strechy. Výsledkom je energickejší, svižnejší a mladistvejší vzhľad. Táto novinka od Fordu je postavená na novej globálnej architektúre C2, vďaka ktorej je o 90 kg ľahšia a má o 10% vyššiu torznú tuhosť ako predchádzajúci model. Na výber budú vo verzii Kuga Titanium, ST-Line Vignale. Podľa briefingu si z ponuky vyberie široké spektrum zákazníkov, športovo ladení si vyberú asi ST- Line s 18 palcovými alebo voliteľnými 19 palcovými zliatinovými diskmi kolies, s veľkým zadným spojlerom,  dvojitými koncovkami výfuku. Interiér s tmavým čalúnením stropu, sedadlami ST-Line s červeným prešívaním, zliatinovými pedálmi asi nikto neodmietne. Vignale je určené pre klientelu vyžadujúci luxusnejšiu výbavičku, ktorá sa len tak ľahko nenechá opiť rožkom.

    

Bleskovky o elektrifikovaných možnostiach Kugy: 


Kuga Plug-In Hybrid bude k dispozícii hneď od uvedenia na trh. Výkonovo rozdelená architektúra kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kW, všeho všudy - výkon dosahuje 225 koní, ktoré v prípade nabíjania si na 4 hodiny oddýchnu. 


Novinku - Kuga EcoBlue Hybrid poháňa zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní s nižšou spotrebou paliva. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla. Očakávané emisie CO2sú na úrovni od 132 g/km a spotreba paliva 5,0 l/100 km.


Kuga Hybrid je očakávaný v priebehu roka 2020. Bude využívať samonabíjaciu pohonnú jednotku a 2,5 litrový zážihová motor v Atkinsonovom cykle. 




Okrem elektrifikovaných modelov budú k dispozícii aj zážihové motory EcoBoost 1,5 litrový motor s výkonom 120 a 150 koní  a vznetové motory Ford EcoBlue s 2,0 litrovým alebo 1,5 litrovým motorom. Nová 8 stupňová automatická prevodovka Ford bude v ponuke v prípade, ak si vyberiete z ponuky 1,5 litrového EcoBlue s výkonom 120 koní a 2.0 EcoBlue s výkonom 190 koní. Keď na veľkosti záleží, tak záleží: úplne nová Kuga je o 44 mm širšia a o 89 mm dlhšia ako predchádzajúci model, zatiaľ čo rázvor sa zvýšil o 20 mm, čoho pozitívny efekt sa prejavuje aj vo vnútornom priestore nielen pre pasažierov na predných sedadlách, ale aj pre zadných cestujúcich. V novej Kuge je zabudovaný modem FordPass Connect, 12,3 palcový digitálny prístrojový panel, systém SYNC 3 s 8 palcovým dotykovým systémom a B&O audiosystém. Novinkou bude systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla a systém prevencie nehôd na križovatkách. Predstaví sa adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu.

 

Nová Kuga poteší... , nielen eco a raw pozitívnych ľudí, poprípade pacientov so začínajúcimi ťažkosťami pohybového aparátu, ale som si istá, že si nájde aj veľa nových, mladých priaznivcov. P.S. Veď predsa aj naša budúca prezidentka jednu Kugu má.



Autor: Amy Zaťková, zdroj: Ford

 

 

 

 

 

Advertisement