Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Novinky / Aktuality / Ford Mustang – Dobrý sused

Ford Mustang – Dobrý sused

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, nový Mustang pozná svoje slovenské ceny. Oproti predchodcovi je vidlicový osemvalec drahší o 1.500,- EUR pre všetky verzie, za fastback s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou zaplatíte najmenej 45.490,- EUR, s automatom cena štartuje na sume 48.990,- EUR. Verzia Convertible stojí 50.490,- EUR s manuálom a 53.990,- EUR s automatickou prevodovkou. Zvýšenú cenu viac ako dostatočne kompenzuje nielen nárast výkonu päťlitrového motora Ti-VCT V8 GT z pôvodných 422 koní na aktuálnych 451 koní, ale aj rozšírená výbava. Hodnota krútiaceho momentu osemvalca zostala takmer rovnaká, 530 Nm vs. 529 Nm. Absolútnou novinkou je nahradenie letargického šesťstupňového automatu, novou desaťstupňovou (!) automatickou prevodovkou, ktorá osemvalcovému fastbacku umožní absolvovať šprint z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy (predchodca bol pomalší o 0,5 sekundy).

Základná verzia s prepĺňaným štvorvalcom EcoBoost o objeme 2,3 litra má aktuálne 290 koní (pôvodne 317 koní) a 440 Nm (predtým 432 Nm) a zdražela o rovnú tisícku. V úplnom základe stojí fastback s manuálom 38.990,- EUR.

Nový Ford Mustang vyzerá modernejšie a uhladenejšie, základné črty sú však len evolúciou predchádzajúceho dizajnu. Popri nových motoroch a automatickej prevodovke sú novinkou nastaviteľné tlmiče MagneRide a funkcia voľby jazdných režimov Drive Modes s individuálne nastaviteľnými parametrami. Pikoškou je aktívne ovládanie výfukových klapiek s príznačným názvom „Dobrý sused“ („Good Neighbour“).

K pokročilým asistenčným technológiám patrí napríklad prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov, asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat či nastaviteľný 12-palcový združený digitálny displej. Nový Mustang je vybavený komunikačno-zábavným systémom Ford SYNC 3, prostredníctvom ktorého môžu vodiči ovládať svoje pripojené mobilné telefóny, ako aj funkcie audiosystému, navigácie a klimatizácie vozidla pomocou konverzačných hlasových príkazov alebo pomocou pohybu palca a ukazováka na centrálnej osempalcovej dotykovej obrazovke. Systém je kompatibilný so systémami Apple CarPlay a Android AutoNapriek tomu, že Mustang dospel, ponechal si funkciu Line Lock, ktorá uzamkne predné brzdy, a umožní vodičovi „nechať počas státia bežať zadné kolesá, a zahrievať tak pneumatiky“, teda môžete si užiť klasický BURNOUT. 



Nanovo kalibrované nastaviteľné tlmiče MagneRide majú zvyšovať stabilitu vozidla pri prejazde zákrutami, upravené zavesenie zadných kolies a hrubšie stabilizátory majú prispieť k presnosti jazdy. Aktuálne sú v ponuke dva nové režimy jazdy, vďaka ktorým môže vodič zosúladiť so scenárom jazdy elektronický systém riadenia stability, odozvu škrtiacej klapky, schémy automatického radenia prevodových stupňov, nastavenie riadenia a nastavenia výfuku s aktívnym ventilom. Okrem existujúcich režimov „Normal“ (bežná jazda), „Sport“ (športová jazda), „Track“ (jazda na trati) a „Snow/Wet“ (jazda na snehu alebo mokrej vozovke) je novinkou režim „Drag Strip“, ktorý optimalizuje výkon tak, aby sa zabezpečil rozjazd zo státia s maximálnym zrýchlením a schopnosť absolvovať šprint na štvrť míle v čo najkratšom čase a už vyššie spomínaný režim „My Mode“, ktorý umožňuje vodičom zvoliť si vlastné nastavenia výkonu a dynamiky vozidla, ba dokonca aj zvuk výfuku.

Veríme, že vďaka modernizácii pribudnú k viac ako 30.000 kusov predchodcu, ktorý bol prvým Mustangom oficiálne predávaným v Európe, ďalšie tisíce ušľachtilých divokých koní.


Autor: Miro Vilím, Zdroj: Ford