Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Novinky / Aktuality / Honda Civic Type R 2020 – Objavila Ameriku?

Honda Civic Type R 2020 – Objavila Ameriku?

CTR síce v našej ankete #HotHatchOfTheYear2019 neobhájilo čitateľský titul z roku 2018, ale napriek tomu nemám pocit, že by nutne potrebovalo zásadné modelové osvieženie. Jediná zásadná výčitka od niektorých porotcov smerovala k nevýraznému zvuku. A zdá sa, že Honda práve na túto slabinu svojho ostrého kompaktu našla riešenie. Mám však pochybnosti o tom, či je skutočne správne...

Výraznejší zvukový prejav totiž nie je výsledkom modifikácie výfukového potrubia, ale v súčasnosti veľmi obľúbené umelé zvýraznenie zvuku. Active Sound Control bude prostredníctvom reproduktorov ovplyvňovať zvuk vnímaný v kabíne a to v závislosti od nastaveného režimu (ostáva Comfort, Sport a R+). 

V interiéri ešte ostaňme, podľa oficiálnych informácií bola koža na volante nahradená alcantarou a hlavica radiacej páky má nový tvar. Malo dôjsť aj k ďalšiemu skráteniu dráh radenia. Honda však nezverejnila ani jedinú fotku interiéru a ani z jej predstavenia na autosalóne v Tokiu som žiadnu nenašiel.



Dôležitejšie budú technické zmeny, Honda sa cielenými zásahmi ďalej snažila vylepšiť jazdné vlastnosti. Vzadu nájdeme tuhšie silentbloky pre lepšiu priľnavosť zadnej nápravy (= ešte menej zábavný zadok), upravené tlmiče pre lepší komfort a upravené zavesenie predných kolies pre lepší cit v riadení. Nové sú aj dvojdielne kotúče a brzdové platničky pre lepší brzdný účinok a dlhšiu výdrž.

Drobné dizajnové zmeny exteriéru mali tiež zlepšiť aerodynamiku a chladenie, novinkou je aj farba Boost Blue dostupná exkluzívne pre Type R. Výkon motora ostáva nezmenených 320 koní a 400 Nm.  



Všetky popisované zmeny sa týkajú výlučne americkej verzie, možno v Európe dostaneme niečo viac, čo poviete?

Zatiaľ ale nie sú dostupné žiadne informácie o menej ostrej verzii, ktorej príchod sa očakával v tomto roku (možno to vyriešilo len to komfortnejšie nastavenie podvozku) a rovnako nie je k dispozícii informácia, či sa Honda pokúsi o nový rekord na Nürburgringu.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Honda  

Advertisement