Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Hyundai i30 Fastback N – Slovenské ceny prekvapili

Hyundai i30 Fastback N – Slovenské ceny prekvapili

Fastback N je dospelejšou alternatívou k mimoriadne úspešnému modelu i30 N hatchback, ktorého predaje valcovali aj slovenský trh. V Európe bolo do konca roku 2018 predaných a objednaných neuveriteľných viac ako 9000 kusov. 

Druhé čistokrvné eNko dostupné v Európe (nesmieme zabudnúť na Veloster N) si za základ zobralo model i30 Fastback a okorenilo ho už známymi ingredienciami. Predný nárazník, prahy, zadný nárazník a predovšetkým odtrhová hrana piatych dverí (počul som výkrik "ducktail"?!) zdôrazňujú dynamický charakter nového športového modelu. 

Viac plechu za zadnou nápravou znamená zároveň aj harmonickejšiu siluetu, nie nadarmo Hyundai označuje svoj model ako štvordverové kupé. Línia strechy je od hatchbacku nižšia o 21 milimetrov a na dĺžku meria Fastback o 120 milimetrov viac, výsledkom je okrem ľúbivejšej estetiky priaznivejšia hodnota súčiniteľa odporu vzduchu – 0,297 Cd vs. 0,320 Cd pre hatchback.

Základom pre jazdnú dynamiku je už známy dvojlitrový motor THETA 2,0 T-GDi s výkonmi 250 koní a 275 koní, obidva s hodnotou krútiaceho momentu vyjadrenú číslami 353 Nm a 378 Nm pri overbooste  (pre N Performance sú uvedené hodnoty dostupné v širšom rozsahu otáčok). 



Zrýchlenie z nuly na 100 km/h má hodnotu 6,4 sekundy pre základný model a 6,1 sekundy pre N Performance, hodnota maximálnej rýchlosti je pre obidva modely 250 km/h. Dynamické parametre sú teda totožné s tými pre hatchback, napriek tomu, že základné hmotnosti Fastbacku sú vyššie o nezanedbateľných 94 kilogramov, resp. 87 kilogramov pre verziu N Performance. 

Rovnako ako i30 N hatchback má Fastback vo verzii Performance väčšie brzdy, elektronicky ovládaný predný samosvor, deväťnásťpalcové kolesá, klapkovú výfukovú sústavu a rozperu v batožinovom priestore. 

Fastback bol postavený s rovnakou filozofiou ako predchádzajúce modely N, teda prioritou sú zábavné jazdné vlastnosti a výdrž aj pri okruhovom šantení. 



Hyundai i30 Fastback N považujem za zaujímavú možnosť voľby plnohodnotného rodinného auta. Oproti hatchbacku pôsobí dospelejšie a zároveň, z praktického hľadiska ponúka viac miesta pre batožinu. Základný objem batožinového priestoru predstavuje 450 litrov (436 so zadnou výstuhou), čo je o 55 litrov viac ako poskytuje hatchback. Celková prepravná kapacita pri sklopených zadných sedadlách je vyššia o 50 litrov (1.351 resp. 1.337 litrov).     

Interiér poznáme z klasickej verzie Fastbacku, podobne ako eNko pre hatchback je vylepšený špecifickými sedadlami, farebné prvky belasú farbu vymenili za výraznejšiu červenú, resp. šedú.



Hyundai dnes zverejňuje aj slovenské ceny platné od 1.2.2019 a opäť musíme konštatovať, že cena s aktuálnym podmieneným bonusom sú veľmi priaznivé. Základný model s výkonom 250 koní stojí 28.490,- EUR s DPH, model N Performance s výkonom 275 koní je v cenníku v sume od 30.990,- EUR. Cenový príplatok oproti hatchbacku je teda 800,- EUR. 

Úplná výbava necháva priestor len pre 3 príplatkové položky: +1.200,- EUR za panoramatické strešné okno, špeciálny lak Performance Blue alebo pre Fastback špecifický Shadow Grey stojí 300,- EUR (metalický +500,- EUR) a balík elektricky nastaviteľných športových sedadiel s poťahom Alcantara koža, sériovo dostupný pre model Performance, je pre základný model za príplatok 1.500,- EUR. 



Podľa prvých ohlasov jazdí nová verzia eNka snáď ešte lepšie ako hatchback, vyzerá príťažlivejšie a za rozumný príplatok ponúka viac úžitku. Moja voľba by bola jednoznačná, Fastback N. Všetko podstatné overíme v redakčnom teste a určite vás budeme, radi, informovať. Úplný cenník nájdete TU.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai
Advertisement