Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Novinky / Aktuality / Hyundai i30 N Performance – Najlepší!

Hyundai i30 N Performance – Najlepší!

Ostré hatchbacky síce nepatria k najpredávanejším vozidlám na slovenskom trhu, ale svojou prestížou majú významný vplyv na imidž značky, pretože často reprezentujú to najlepšie, čo automobilka sériovo vyrába pre bežného koncového zákazníka. Podľa vyjadrení samotných zákazníkov ovplyvnil Hyundai i30 N, ktorý je prvým z ostrých modelov Hyundai aj ich celkový pohľad na značku samotnú. 

Predpokladom úspechu je samozrejme výborný produkt, ale nemenej dôležitý je v ostrej konkurencii správny marketing. A tu musíme Hyundai pochváliť, nielen z nášho novinárskeho pohľadu (a výbornej dostupnosti testovacích vozidiel), ale predovšetkým aj z pohľadu vzťahu k samotným zákazníkom. Hyundai významne podporil nielen prvé stretnutie majiteľov, ktoré sa uskutočnilo na Slovakiaringu, ale pravidelne s nimi komunikuje prostredníctvom sociálnych sietí a aj týmto spôsobom získava cennú spätnú väzbu.

Združenie automobilového priemyslu SR eviduje za rok 2018 celkovo 59 registrácií modelu Hyundai i30 N. V kategórii hot hatchov, teda vysokovýkonných hatchbackov s benzínovým motorom, to predstavuje trhový podiel vyše 45%! 



Pre porovnanie, druhým najpredávanejším modelom kategórie bol Civic Type R s počtom 19 kusov, tretím bol, prekvapujúco, Golf GTI s počtom 17 kusov. Na trhu etablovaný brand v podobe Renaultu Megane RS skončil s dvanástimi predaným exemplármi až na štvrtom mieste. Ďalšie predaje na celkovom trhu HH (129 kusov) tvorili Seat Leon Cupra (8 kusov), Volkswagen Golf R (6 kusov), Peugeot 308 GTi a Opel Astra OPC (po 3 kusoch) a štatistiku uzatvára Ford Focus RS s dvomi predanými kusmi.  

Hoci sa i30 N ponúka v dvoch výkonnostný prevedeniach, N s výkonom 184 kW (250 koní) a N Performance s výkonom 202 kW (275 koní), práve výkonnejšia konfigurácia N Performance tvorila až 98% všetkých predaných eNiek na Slovensku. Najobľúbenejšou farbou i30 N bola pre N-ko typická a unikátna farba Performance Blue s podielom vyše 40%, nasledovala ju oceľovo sivá Micron Grey (20%). Vyše tretina vozidiel bola predaná v Bratislavskom kraji a hoci medzi klientmi dominovali muži, importér eviduje medzi zákazníkmi aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. 



Majitelia i30 N sa na Facebooku vyjadrili, že rozhodujúcimi faktormi, ktoré ich motivovali ku kúpe N-ka, boli najmä vynikajúci pomer ceny a výkonu, 5 ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov, mimoriadny zvukový prejav vozidla, pozitívne recenzie motoristických novinárov a emócie, ktoré model i30 N do segmentu hot-hatchov priniesol.  

Pán Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia komentoval predajný úspech nasledovne: „Tešia nás fantastické obchodné výsledky, ktoré model i30 N v roku 2018 dosiahol. Ešte väčšiu radosť však máme z toho, že okolo N-ka sa za mimoriadne krátky čas vytvorila silná, aktívna a súdržná komunita majiteľov a fanúšikov, ktorí spontánne pomáhajú ďalej šíriť emócie N.“ 

Hyundai i30 N je prvým vysokovýkonným modelom značky Hyundai, určeným pre európsky trh. Druhým v poradí je rovnako ostrý štýlový liftback i30 Fastback N, ktorý sa do predaja dostane vo februári. Slovenský cenník tejto horúcej novinky zverejní importér už v piatok 1.2.2019, takže ako sa u nás hovorí, zostaňte naladení.

Zdroj: Hyundai, úprava: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner