OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Novinky / Aktuality / Hyundai i30 N Project C – Pridaj lahkosť!

Hyundai i30 N Project C – Pridaj lahkosť!

Hyundai predáva ostré eNká na tisícky, darí sa mu aj na slovenskom trhu, kde je neohrozeným lídrom predajov vo svojej kategórii. Po Fastbacku N prišiel čas osviežiť záujem o hatchback a môže byť niečo lepšie ako postaviť ostrejšiu a exkluzívnejšiu verziu úspešného auta?  

Projekt C vychádza z klasickej poučky Colina Chapmana a namiesto pridávania výkonu uberá kilá. Na 600 kusov limitovaná verzia dostupná len na európskych trhoch je ľahšia o 50 kg, jej podvozok je o 6 milimetrov nižšie k zemi a vizuálne agresívnejší bodykit zdôrazňuje výnimočnosť.

Rozmenené na drobné, najväčšiu úsporu hmotnosti majú na svedomí devätnásťpalcové kované kolesá od OZ racing, ktoré usporili 22 kilogramov

Diely z karbónom vyztuženého plastu (CFRP) sú použité na prednej kapote (mínus 7,2 kg), bočných prahoch (-499 gramov každý), predný spliter naopak pridáva 240 gramov čistej aerodynamickej funkcie a skvelého výzoru, zadný difúzor z CFRP je ľahší o 386 gramov. 

Napriek novému, agresívnejšiemu tvarovaniu aerodynamických prvkom má ostať hodnota koeficientu odporu vzduchu rovnaká ako pre základný model (0,32).



Interiéru dominujú športové škrupiny od Sabeltu, ktoré aj vďaka zadnej časti z CFRP ušetria ďalších 15 kg (každá mínus 7,5 kg). Okrem straty hmotnosti poskytujú lepšiu oporu a dúfajme, že sú ukotvené nižšie ako elektrické kreslá v klasickom eNku.



Ďalšími príjemnými zmenami v interiéri je použitie alcantary na volante, radiacej páke a páke manuálnej ručnej brzdy a použitie oranžovej farby na bezpečnostných pásoch čalúnení a prešívaní sedadiel. Oranžovú použili dizajnéri aj na tlačidlá voľby jazdných režimov (namiesto klasickej belasej). 



Hlavica radiacej páky má pripomínať piest a je vyhotovená z brúseného hliníka. Celok dopĺňa aj plaketka s označením čísla limitovanej edície umiestnená pred sedadlom spolujazdca. 



Oranžové detaily nájdeme aj na jednotlivých aerodynamických prvkoch, ako aj na strmeňoch bŕzd. Charakteristickou pre limitovanú edíciu je matná šedá farba a CFRP diely majú priznanú karbónovú štruktúru s povrchovou úpravou v laku s vysokým leskom.



Výkon dvojlitrového prepĺňaného benzínového motora zostáva nezmenených 275 koní a 378 Nm, čo spolu s úsporou hmotnosti postačuje na tabuľkový údaj o zrýchlení z nuly na 100 km/h za rovných 6 sekúnd oproti hodnote 6,1 klasického modelu N Performance. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. 



Zníženie podvozku o 6 milimetrov, spolu s novou kalibráciou existujúcich tlmičov a nových kratších a tuhších pružín posunuli ťažisko o 8,8 milimetra nižšie. Nahradenie ocele hliníkom na uchyteniach zadných kolies ušetrilo ďalších 4,6 kilogramu. 



Nové nastavenie sa dotklo aj všetkých jazdných režimov, režim Sport a N drive režimy najú poskytovať lepšiu odozvu a ešte viac zábavy.

Ceny zatiaľ nie sú známe, rovnako nie je zatiaľ potvrdené, či bude Project C dostupný aj na slovenskom trhu. Veľká časť edície je totiž určená pre nemecký trh. Snahou slovenského importu je samozrejme priniesť Project C aj k nám. 

Aktualizácia 14.9.2019: Pre nemecký trh je určených celkom 500 kusov z celej edície s cenou 43.000,- EUR.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai


Advertisement