Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Novinky / Aktuality / Hyundai i30 N Project C – Súťaž o limitku ide do finále

Hyundai i30 N Project C – Súťaž o limitku ide do finále

Dobročinný projekt slovenského importéra Hyundai sa blíži do finále. Zostáva necelý týždeň do ukončenia súťaže o možnosť kúpiť si jedinečný Hyundai i30 N Project C. Ak sa chcete pridať k sedmičke záujemcov, ktorí do 7.6.2020 predložili platné ponuky, neotáľajteSúťaž končí 14.6.2020 o 23:59.

Medzi siedmymi vážnymi záujemcami sú aj dve ženy, môže byť naša redaktorka Amy jednou z nich? Ak si prečítate jej test bežného modelu i30 N, pokojne by ste tomu mohli uveriť aj Vy.  

Pripomíname, že záujemca môže novučičký Project C získať len vďaka predkupnému právu v súťaži, ktorá trvá do 14. júna 2020. 

Výťažok z predaja nad rámec cenníkovej ceny 39.990,- EUR pôjde na boj s rakovinou, slovenský Hyundai ho poukáže občianskemu združeniu NIE RAKOVINE na novú nadrozmernú maketu hrubého čreva, s ktorou organizácia podniká vzdelávacie turné po celej krajine. Okrem exkluzívneho auta má teda výherca v súťaži šancu pomôcť na správnom mieste. 

Teší nás, že z viac ako 5.700 zvedavých návštevníkov špeciálnej stránky importéra predložilo "sedem dobročinných" svoje ponuky do súťaže.



Hyundai i30 N Project C sme vám v našom magazíne predstavili v prvých dojmoch a aj v klasickom redakčnom teste. V redakcii sme sa zhodli, že Project C je skutočnou lahôdkou pre všetkých fanúšikov ostrých kompaktov a už tak skvelý Hyundai i30 N posunul takmer na úroveň dokonalosti, ktorú si môže vychutnať len 600 jedincov. Áno, Project C je striktne limitovaná edícia a na slovenský trh sa oficiálnou cestou slovenského importéra dostali len dva kusy. Jeden slúži na marketingové účely a ten druhý môžete získať aj Vy.

Nezabudnite, len do 14.6.2020 do 23:59 máte možnosť predložiť svoju ponuku práve prostredníctvom tejto stránky.

Projekt C vychádza z klasickej poučky Colina Chapmana a namiesto pridávania výkonu uberá kilá. Na 600 kusov limitovaná verzia dostupná len na európskych trhoch je ľahšia o 50 kg, jej podvozok je o 6 milimetrov nižšie k zemi a vizuálne agresívnejší bodykit zdôrazňuje výnimočnosť.



Rozmenené na drobné, najväčšiu úsporu hmotnosti majú na svedomí devätnásťpalcové kované kolesá od OZ racing, ktoré usporili 22 kilogramov. Diely z karbónom vyztuženého plastu (CFRP) sú použité na prednej kapote (mínus 7,2 kg), bočných prahoch (-499 gramov každý), predný spliter naopak pridáva 240 gramov čistej aerodynamickej funkcie a skvelého výzoru, zadný difúzor z CFRP je ľahší o 386 gramov. Napriek novému, agresívnejšiemu tvarovaniu aerodynamických prvkov ostala hodnota koeficientu odporu vzduchu rovnaká ako pre základný model (0,32).



Interiéru dominujú športové škrupiny od Sabeltu, ktoré aj vďaka zadnej časti z CFRP ušetria ďalších 15 kg (každá mínus 7,5 kg). Okrem straty hmotnosti poskytujú lepšiu oporu a  sú ukotvené nižšie ako elektrické kreslá v klasickom eNku.



Ďalšími príjemnými zmenami v interiéri je použitie alcantary na volante, radiacej páke a páke manuálnej ručnej brzdy a použitie oranžovej farby na bezpečnostných pásoch čalúnení a prešívaní sedadiel. Oranžovú použili dizajnéri aj na tlačidlá voľby jazdných režimov (namiesto klasickej belasej). Hlavica radiacej páky má pripomínať piest a je vyhotovená z brúseného hliníka. Celok dopĺňa aj plaketka s označením čísla limitovanej edície. Oranžové detaily nájdeme aj na jednotlivých aerodynamických prvkoch, ako aj na strmeňoch bŕzd. Charakteristickou pre limitovanú edíciu je matná šedá farba a CFRP diely majú priznanú karbónovú štruktúru s povrchovou úpravou v laku s vysokým leskom.



Výkon dvojlitrového prepĺňaného benzínového motora zostáva nezmenených 275 koní a 378 Nm, čo spolu s úsporou hmotnosti postačuje na tabuľkový údaj o zrýchlení z nuly na 100 km/h za rovných 6 sekúnd oproti hodnote 6,1 klasického modelu N Performance. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. Zníženie podvozku o 6 milimetrov, spolu s novou kalibráciou existujúcich tlmičov a nových kratších a tuhších pružín posunuli ťažisko o 8,8 milimetra nižšie. Nahradenie ocele hliníkom na uchyteniach zadných kolies ušetrilo ďalších 4,6 kilogramu. Nové nastavenie sa dotklo aj všetkých jazdných režimov, režim Sport a N drive režimy majú poskytovať lepšiu odozvu a ešte viac zábavy.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Hyundai

Advertisement