Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Novinky / Aktuality / Nová Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC - Curriculum Vitae

Nová Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC - Curriculum Vitae

Text, ktorý sa začína zoskupením slov:  športová, štýlová, inteligentná a dynamická… Na sekundu som si myslela, že čítam svoje CV. V podstate, ...ono to CV konkrétnej slečny Mercedes je! Nuž a ako by mohol prebiehať pohovor klienta so slečnou Mercedes? (ďalej: uvádzame K ako klient, M ako Mercedes). 


K: Slečna, aký je Váš vek?  

M: Som najmladšia zo sveta Mercedes – AMG. 


K: Čo by ste mi o sebe povedali? 

M: Mám 4 – valcový prepĺňaný motor s objemom 2 litre, výkon 225 kW (306 k),krútiaci moment 400 Nm. Disponujem s variabilným náhonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC. Som rýchla. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahnem za 4,9 sekúnd. Som zábavná, preto mám 5 jazdných režimov (Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny). Mám dvojspojkovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, ktorá napomáha agilite a dynamickému charakteru a sériovú funkciu s názvom pretekársky štart. V poslednom čase som získala aj program Dynamika AMG, ktorý rozširuje funkcie ESP®. 


K: To, že ste krásna vidím, ale čo by ste chceli vyzdvihnúť z Vašich vizuálno - senzorických schopností?  

M: Mám rozhranie MBUX (Mercedes-Benz User Experience), bezrámové dvere, hodnotné materiály a imitáciu kože ARTICO v kombinácii s mikrovláknom DINAMICA. Náladové osvetlenie si môžete vybrať zo 64 rôznych farieb. Rada by som vyzdvihla aj hlasové ovládanie MBUX s neskromne skromným heslom „Hey Mercedes“. Som schopná poskytnúť pocit voľby vzhľadu prístrojovej dosky – zobrazenie AMG v štýle Klasický, Šport a Superšport.



 

K: Technicky ste na tom ako? 

M: O dokonalé zladenie pozdĺžnej a priečnej dynamiky jazdy ako aj maxima jazdnej stability a agilnosti sa stará podvozok AMG RIDE CONTROL. Na prednej náprave je použitá konštrukcia teleskopickej vzpery pruženia McPherson. Zadná náprava má štyri ramená a je cez pomocný rám tuho spojená s karosériou. Výkonnému motoru a podvozku sekunduje vysokovýkonná brzdová sústava. Na prednej náprave sú použité novovyvinuté 4-piestikové pevné strmene monoblok a 350-milimetrové brzdové kotúče, na zadnej náprave 1-piestikové plávajúce strmene a 330-milimetrové brzdové kotúče. Čerešničkou na torte je výfukové potrubie s aktívnou klapkou, ktoré mi vytvára nezameniteľný zvuk.



 

K: Rád pretekám. A Vy? 

M: Zaiste. Na želanie viem disponovať AMG TRACK PACE-om, čo je  virtuálny pretekársky inžinier zaznamenávajúci 80 špecifických údajov (napr. rýchlosť, zrýchlenie). To dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj rozdiel v porovnaní s referenčným časom. Na základe porovnania aktuálnych dát s uloženými sa niektoré zobrazovacie prvky rozsvietia nazeleno (v prípade lepšieho aktuálneho výsledku) alebo načerveno. Vodič dokáže analyzovať svoje výsledky a zlepšovať svoje jazdné schopnosti. 

 

K: Znie to skvelo. Ale vedeli by ste mi odpovedať na otázku,  kde sa vidíte za 2 roky? 

M: Na túto otázku Vám odpoviem úplne presne: Vo Vašej garáži!


Autor: Amy Zaťková, zdroj: Mercedes-Benz 

Advertisement