Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake – Piaty element

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake – Piaty element

Piaty model s prívlastkom 35 AMG? Niečo mi uniklo? Veruže áno. Po predstavení A 35, A 35 sedan a CLA 35 prichádza CLA 35 Shooting Brake. Stále vám chýba štvrtý model? Len pre čínsky trh je určená predĺžená verzia sedanu, A35 L 4Matic Sedan. 

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake je tak skutočne už piatym modelom juniorského tímu AMG. A rovnako ako Leeloo Dallas z hereckého ansámblu v Piatom elemente, aj Shooting Brake je tá najkrajšia verzia.

Ako všetky predchádzajúce modely, aj táto karosárska verzia je poháňaná prepĺňaným štvorvalcom s výkonom 306 koní (pri 5.800 otáčkach za min.) a silou 400 Nm dosahovanou v pásme 3.000-4.000 ot./min. Výkon prenáša na všetky štyri kolesá (AMG Performance 4Matic) sedemstupňová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.

Maximálna rýchlosť je tradične limitovaná na 250 km/h, zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 4,9 sekundy, teda rovnaký čas, ktorý na túto disciplínu potrebuje dlhý čínsky sedan a CLA. Najrýchlejšia z rodu je A35, ktorá vybaví šprint za 4,7 sekundy, sedan je s hodnotou 4,8 sekundy len nepatrne pomalší.



K dispozícii je päť jazdných režimov, k známym Comfort, Sport, Sport+ a Individual pribudol program „Klzko“, v ktorom elektronika redukuje výkon a vyrovnáva krivku krútiaceho momentu. Novinkou je funkcionalita AMG DYNAMICS v dvoch úrovniach Basic (pre režim „Slippery“ a „Comfort“) a Advanced (pre športové režimy a režim Individual). Na úrovni Basic je cieľom dosiahnutie čo najvyššej jazdnej stabiity, pre úroveň Advanced systém dynamickej kontroly rozširuje stabilizačnú funkciu ESP o brzdné zásahy na zadnom vnútornom kolese, čím má byť dosiahnutý stáčavý efekt a vyššia dynamika jazdy v zákrutách.

Brzdový systém zodpovedá osvedčenému riešeniu prevzatému z modelu A 45 predchádzajúcej generácie. Vpredu sa teda zakusujú 4-piestikové strmene do ventilovaných a dierovaných kotúčov s priemerom 350 milimetrov, vzadu pracuje jednopiestik a vetrané a dierované kotúče majú priemer 330 milimetrov. 



Interiér vychádza z architektúry novej triedy A, ktorej dominuje dvojica obrovských displejov, nový multifunkčný volant a multimediálne rozhranie MBUX.

Mercedes-AMG ponúka ako opciu funkcionalitu AMG TRACK PACE, ktorá permanentne zaznamenáva viac ako 80 špecifických kategórií dát (o.i. rýchlosť a akceleráciu). Systém zobrazuje aj časy na kolo a časy jednotlivých sektorov, s ohľadom na farebne zvýraznenú grafiku (zelená a červená) vie jazdec v reálnom čase sledovať progres alebo naopak zhoršenie. Systém zároveň sleduje dáta zrýchlenia na 100 km/h, ? míle, brzdnú dráhu a pod. Okrem dát už nahratých okruhov je možné nahrať do systému vlastné trate. Mapa môže dáta zobrazovať aj trojdimenzionálne. 



Vrcholom virtuálnej asistencie je nateraz funkcionalita MBUX Augmented Reality (rozšírenej reality), ktorá na multimediálny displej alebo na príplatkový head-up displej premieta ideálnu líniu na uložených pretekárskych tratiach a funguje tak ako virtuálny jazdecký inštruktor. 

Modelový rad tridsať pätiek je teda nateraz úplný, čo znamená, že doslova čoskoro začneme s odhaľovaním verzie „45“. Počítajúc jednotlivé verzie mi vychádza, že v kompaktnej triede budeme mať k dispozícii celkom 10 (slovom desať) ostrých AMG modelov. Dokáže na to konkurencia odpovedať? 

Text: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz 
Advertisement