Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC – Sedem

Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC – Sedem

Mercedes kompletizuje abecedu svojich ostrých modelov o GLA 35 4Matic na celkových sedem kúskov radu "35". 

Dizajn vychádza z výbavy AMG Line, špecifickým znakom je nová predná maska, ktorá svojim tvarom pripomína riešenie na veľkom GLE, predný nárazník s červenými akcentami, zadný difúzor, strešný spojler a dvojica koncoviek výfukov. GLA stojí na 19 palcových kolesách, za príplatok sú dotupné nielen 20 palcové, ale dokonca 21 palcové disky (plus jeden palec oproti predchodcovi). Podobne ako u predchodcu môžeme GLA považovať za jemne zdvihnutý hatchback, ktorého zvýšená stavba len nepatrne ovplyvní jeho jazdné vlastnosti a to aj vďaka špecifickej geometrii zavesenia kolies.

Pohon zabezpečuje osvedčený dvojlitrový motor používajúci variabilné časovanie ventilov CAMTRONIC a twin-scroll turbo. Valce sú na základe zapaľovacej sekvencie rozdelené do dvoch skupín a každá z nich vedie výfukové plyny priamo k turbíne tak, aby bol zabezpečený dostatok tlaku v každom cykle zapaľovania. Výsledkom je výkon 306 koní pri 5.800-6.100 otáčkach za min. a 400 Nm krútiaceho momentu v rozpätí 3.000-4.000 ot./min. 

Výkon je rovnako ako v prípade GLB 35 prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT 8G (pre pripomenutie, áčka majú sedemstupňovú prevodovku). Optimalizácia prevodov a časov preradenia zabezpečujú spontánnu akceleráciu v celom spektre rýchlostí, smerom nahor elektronika prerušuje zapaľovanie, pri podraďovaní zase používa funkciu medziplynov.



Štandardom je funkcia RACE START, umožňujúca zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. 

Pohon všetkých štyroch kolies AMG Performance 4MATIC umožňuje rozdelenie hnacej sily medzi obidve nápravy až do podielu 50:50, primárne je samozrejme poháňaná predná náprava. Základom systému je viackotúčová elektromechanicky ovládaná spojka integrovaná do zadnej nápravy. Pre rozdelenie hnacieho momentu sú rozhodujúce nielen obvyklé parametre ako rýchlosť, priečne a pozdĺžne zrýchlenie a uhol natočenia predných kolies, ale aj rozdielna rýchlosť rotácie medzi jednotlivými kolesami, zvolený prevod a pozícia akcelerátora. Pri aktivovanom ESP pracuje 4MATIC v režime Comfort, aktivácia režimu ESP SPORT Handling alebo úplná deaktivácia ESP navolia pre pohon všetkých kolies režim Sport.



K dispozícii je päť jazdných režimov, k známym Comfort, Sport, Sport+ a Individual pribudol program „Klzko“, v ktorom elektronika redukuje výkon a vyrovnáva krivku krútiaceho momentu. Novinkou je funkcionalita AMG DYNAMICS v dvoch úrovniach Basic (pre režim „Slippery“ a „Comfort“) a Advanced (pre režim Sport). Na úrovni Basic je cieľom dosiahnutie čo najvyššej jazdnej stabiity, pre úroveň Advanced systém dynamickej kontroly rozširuje stabilizačnú funkciu ESP o brzdné zásahy na zadnom vnútornom kolese, čím má byť dosiahnutý stáčavý efekt a vyššia dynamika jazdy v zákrutách.

Brzdový systém zodpovedá osvedčenému riešeniu prevzatému z modelov radu A 35. Vpredu sa teda zakusujú 4-pietikové strmene do ventilovaných a dierovaných kotúčov s priemerom 350 milimetrov, vzadu pracuje jednopiestik a vetrané a dierované kotúče majú priemer 330 milimetrov. Ako príplatková výbava je k dispozícii AMG RIDE CONTROL podvozok s adaptívnymi tlmičmi.



Interiér vychádza z architektúry novej triedy A, ktorej dominuje dvojica displejov, nový multifunkčný volant a multimediálne rozhranie MBUX.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes
Advertisement