OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC – Veľká šestka

Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC – Veľká šestka

Päť celá dva. To je zrýchlenie kompaktného, na želanie až sedem miestneho, SUV. Z nuly na 100 km/h! Už sme tu mali jedno „B“, ktoré zrýchľovalo rovnako brutálne. Išlo o jedinečnú prestavbu modelu B-klasse na B55, vtedy sa pod krátkou prednou kapotou kompaktného vanu ukrýval päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 388 koní, ktorý poháňal adaptovanú zadnú nápravu z triedy E. 

Pohon aktuálneho „B“, konkrétne GLB 35 4MATIC zabezpečuje motor známy z modelov 35 patriacich do rodiny triedy A. Nový dvojlitrový motor používa variabilné časovanie ventilov CAMTRONIC, twin-scroll turbo a má sa vyznačovať spontánnou reakciou na plyn a výrazným zvukovým prejavom. Valce sú na základe zapaľovacej sekvencie rozdelené do dvoch skupín a každá z nich vedie výfukové plyny priamo k turbíne tak, aby bol zabezpečený dostatok tlaku v každom cykle zapaľovania. Výsledkom je výkon 306 koní pri 5.800-6.100 otáčkach za min. a 400 Nm krútiaceho momentu v rozpätí 3.000-4.000 ot./min. 

Na rozdiel od áčkových modelov je výkon prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT 8G (pre pripomenutie, áčka majú sedemstupňovú prevodovku). Optimalizácia prevodov a časov preradenia zabezpečujú spontánnu akceleráciu v celom spektre rýchlostí, smerom nahor elektronika prerušuje zapaľovanie, pri podraďovaní zase používa funkciu medziplynov.

Štandardom je funkcia RACE START, umožňujúca zrýchlenie z nuly na 100 km/h za v úvode spomínaných 5,2 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h



Pohon všetkých štyroch kolies AMG Performance 4MATIC umožňuje rozdelenie hnacej sily medzi obidve nápravy až do podielu 50:50, primárne je samozrejme poháňaná predná náprava. Základom systému je viackotúčová elektromechanicky ovládaná spojka integrovaná do zadnej nápravy. Pre rozdelenie hnacieho momentu sú rozhodujúce nielen obvyklé parametre ako rýchlosť, priečne a pozdĺžne zrýchlenie a uhol natočenia predných kolies, ale aj rozdielna rýchlosť rotácie medzi jednotlivými kolesami, zvolený prevod a pozícia akcelerátora. 



K dispozícii je päť jazdných režimov, k známym Comfort, Sport, Sport+ a Individual pribudol program „Klzko“, v ktorom elektronika redukuje výkon a vyrovnáva krivku krútiaceho momentu. Novinkou je funkcionalita AMG DYNAMICS v dvoch úrovniach Basic (pre režim „Slippery“ a „Comfort“) a Advanced (pre režim Sport). Na úrovni Basic je cieľom dosiahnutie čo najvyššej jazdnej stabiity, pre úroveň Advanced systém dynamickej kontroly rozširuje stabilizačnú funkciu ESP o brzdné zásahy na zadnom vnútornom kolese, čím má byť dosiahnutý stáčavý efekt a vyššia dynamika jazdy v zákrutách.



Brzdový systém zodpovedá osvedčenému riešeniu prevzatému z modelov radu A 35. Vpredu sa teda zakusujú 4-pietikové strmene do ventilovaných a dierovaných kotúčov s priemerom 350 milimetrov, vzadu pracuje jednopiestik a vetrané a dierované kotúče majú priemer 330 milimetrov. 

Ako príplatková výbava je k dispozícii AMG RIDE CONTROL podvozok s adaptívnymi tlmičmi. 



Interiér vychádza z architektúry novej triedy A, ktorej dominuje dvojica displejov, nový multifunkčný volant a multimediálne rozhranie MBUX.



Špecifickým výbavovým prvkom pre GLB je tretí rad sedadiel, na ktorý sa zmestia dve osoby s výškou do 1,68 centimetra, teda bude využívaná najmä deťmi.



Napriek výrazným AMG prvkom, tvoreným predným a zadným nárazníkom, Panamericana grillom, dvomi okrúhlymi koncovkami výfukov a špecifickými kolesami s priemerov 19 palcov (za príplatok sú k dispozícii disky až do veľkosti 21 palcov) je najmenšie SUV od Mercedesu... roztomilé. 



Taký malý medveď, ktorý má ale poriadnu silu. Veď je to už šiesty model AMG, ktorému pod prednou kapotou bije 306 koňové srdce.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-AMG
Advertisement