AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ Fantastická štvorka

Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ Fantastická štvorka

Po nedávnom omladení modelov GLC a GLC kupé sa očakávaného faceliftu dočkala aj štvorica osemvalcovým AMG-čiek. 

Skôr ako začnete pátrať ďalej v texte, to najdôležitejšie na úvod. Pohon naďalej zabezpečuje  štvorlitrový biturbo osemvalec s výkonom 476 koní (5.500-6.250/min) a silou 650 Nm (1.750-4.500/min) pre základný model a s výkonom 510 koní (5.500-6.250/min) a hodnotou krútiaceho momentu 700 Nm (1.750-4.500/min) pre model S. 

Dynamické parametre zodpovedajú neveľkému rozdielu vo výkone a sú totožné tak pre GLC, ako aj GLC Coupé. Zrýchlenie z 0 na sto km/h má pre základný model hodnotu 4,0 s a maximálna rýchlosť je limitovaných 250 km/h (s príplatkovým AMG Drivers Package 270 km/h), silnejšie eSko potrebuje z nuly na sto len 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 280 km/hVrcholné modely majú AMG Drivers Package a dynamické uloženie motora sériovo.

Čo je teda nové? Novinkou z technického hľadiska je elektronicky ovládaný zadný samosvorný diferenciál pre všetky verzie, regulácia jazdnej dynamiky AMG DYNAMICS s tromi, resp. štyrmi profilmi (Basic, Advanced, Pro a Master) a nový jazdný režim systému AMG DYNAMIC SELECT nazvaný „Klzko“. 



Prenos výkonu na vozovku zabezpečuje 9 stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ktorá sa vzdala hydrodynamického meniča v prospech mokrej spojky, a plne variabilný pohon všetkých kolies 4MATIC+. 



Autá sú posadené na trojkomorovom vzduchovom podvozku AMG RIDE CONTROL+.  

Samozrejmosťou sú vizuálne úpravy, ktoré sa dotkli predných svetlometov, zadných svetiel a koncoviek výfukov s priemerom 90 milimetrov.  



Interiéru dominuje nový volant AMG s dotykovými ovládacími plochami a predovšetkým nové rozhranie multimediálneho a informačného systému MBUX, ktoré informácie zobrazuje na 12,3 palcovom displeji a 10,25 palcovej obrazovke multimediálneho systému. 

Modul AMG TRACK PACE okrem iného zobrazuje na príplatkovom head-up displeji aj profil trate, brzdné body, zákruty a časy na kolo.



S časom 7.49,369 minút je Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ stále najrýchlejším SUV na Severnej slučke Nürburgringu a predovšetkým, vďaka skvelému motoru je to jedno z najemotívnejších SUV na svete.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz  
Advertisement