Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Optimálna kombinácia

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Optimálna kombinácia

Nový Mercedes-Benz GLE sme si podrobne predstavili už v septembri, krátko pred výstavnou premiérou na Ženevskom autosalóne Mercedes odhaľuje azda ideálnu kombináciu nového GLE a motorizácie, ktorú poznáme už z modelov „53“ radu CLS, E Coupé a E Cabrio.

Pod povrchom nového GLE 53 4MATIC+ teda nájdeme benzínový radový šesťvalec s výkonom 435 koní, plne variabilný pohon všetkých 4 kolies, deväťstupňovú automatickú prevodovku, špecifické AMG jazdné programy a vzduchový podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL, ktorého základom je AMG RIDE CONTROL+ s elektromechanickou stabilizáciou náklonov. 

Typickým poznávacím znakom nových modelov AMG je mriežka chladiča krytá 15 vertikálnymi lamelami, predná časť vďaka nim vyzerá podstatne agresívnejšie.   

Srdcom pohonnej sústavy je radový šesťvalec o objeme troch litrov prepĺňaný klasickým turbom a elektrickým kompresorom. Výkon 435 koní a silu 520 Nm vie krátkodobo zvýšiť EQ štartgenerátor (+22 koní a 250 Nm), ktorý je umiestnený medzi motorom a prevodovkou a úplne nahrádza štartér a alternátor. Tým odpadá aj ich pohon inak zabezpečovaný remeňom, čo skracuje konštrukčnú dĺžku motora (a blíži sa tak rozmerom kompaktnejšej vidlicovej konfigurácie).



Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ zrýchľuje z 0 na sto km/h za 5,3 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba má hodnotu 9,3 litra.

Na pôsobivých dynamických parametroch má zásluhu rýchle radenie deviatich prevodových stupňov automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT.

Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ primárne poháňa zadnú nápravu, ktorá podľa situácie a želania vodiča prenáša časť výkonu aj na predné kolesá. 



Aktívna stabilizácia podvozku redukuje nielen náklony pri jazde v zákrutách, ale zároveň zvyšuje aj jazdný komfort. Vzduchový podvozok disponuje športovým nastavením, ďalšiu individualizáciu umožňujú režimy Comfort, Sport, Sport+, pre pohyb v teréne sú k dispozícii nastavenia „Trail“ a „Sand“. Podvozok umožňuje zvýšenie svetlej výšky až o 55 milimetrov. Nové GLE 53 má v základe 20 palcové disky, priplatiť si môžete až do rozmeru 22 palcov.

Elektromechanické riadenie má variabilný prevod a popri tom aj dve nastavenia posilňovača, „Comfort“ a „Sport“.

O spomalenie sa stará vysokovýkonná brzdová sústava, ktorá má na prednej náprave oceľové kotúče s priemerom 400 a hrúbkou 36 milimetrov a dvojpiestikové brzdiče, zadné brzdy majú priemer 345x25 milimetrov.  



Nový AMG DYNAMIC SELECT poskytuje sedem jazdných režimov, od „Klzko“, cez „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ a „Individual“, až po offroad špecifické programy „Trail“ a „Sand“.

Jednou z možností príplatkovej výbavy integrovanej do užívateľského rozhrania MBUX je AMG TRACK PACE, ktorý sleduje až 80 jazdných parametrov, niektoré z nich môžu byť premietané na príplatkový head-up displej.

Perličkou na záver je možnosť použitia exkluzívnej vône pre AIR-BALANCE paket s menom „AMG#63“.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz