OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé a Mercedes-Benz GLE Coupé 2019

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé a Mercedes-Benz GLE Coupé 2019

Mercedes pokračuje v masívnej modelovej ofenzíve a pred nastávajúcim autosalónom vo Frankfurte predstavuje ďalšie modely rozširujúce ponuku veľkých SUV. 

Komerčný úspech predchádzajúceho veľkého SUV kupé si logicky vyžiadal nástupcu a automobilka zákazníkom predstavuje očakávané rozšírenie portfólia. 

Dizajn noviniek neprekvapuje tých, ktorí poznajú nové GLE a prvé GLE Coupé, na prvý pohľad je nové kupé evolúciou svojho predchodcu, dokonca jeho základné línie sú si viac podobné ako je to v prípade klasického GLE.

Mercedes-Benz a Mercedes-AMG Coupé sa od sesterského modelu líšia o 60 milimetrov kratším rázvorom, ktorý má zabezpečovať lepšie dynamické schopnosti.

Nové SUV kupé sa nepochybne bude páčiť všetkým, ktorým sa páčil jeho predchodca, v detailoch decentnejší dizajn môže získať aj nových fanúšikov. Tí, ktorým sa SUV a odvodené kupé modely nepáčia všeobecne majú v portfóliu značky dostatok iných možností na výber.  

Novinky budú k dispozícii na jar 2020, najskôr vo verziách Mercedes-Benz 350 d a 400 d a Mercedes-AMG 53 4MATIC+



Rovnako ako v prípade GLE bude pre verzie s naftovými motorizáciami k dispozícii špičkový podvozok E-ACTIVE BODY CONTROL kalibrovaný tak, aby poskytoval ešte vyššiu mieru jazdnej dynamiky. 

Pre model Mercedes-AMG 53 je k dispozícii vzduchový podvozok AMG RIDE CONTROL+ s elektromechanickou stabilizáciou náklonov a kontinuálnym nastavovaním tlmičov AMG ACTIVE RIDE CONTROL. AMG DYNAMIC CONTROL poskytuje sedem jazdných programov: Klzko, Comfort, Sport, Sport;, Individual, Trail a Sand.



Nové kupéčka majú na dĺžku 4.939 milimetrov (+39 oproti predchodcovi) a 2.010 milimetrov na šírku (+7 mm). Rázvor je síce kratší o 60 mm oproti klasickému GLE, ale oproti predchodcovi narástol o 20 mm, z čoho profituje nielen priestor pre cestujúcich, ale aj proporcie karosérie.



Pohon pre naftové motorizácie zabezpečuje radový šesťvalcový motor OM 656, ktorý je zatiaľ dostupný v dvoch výkonových verziách. Ako 350 d 4MATIC272 koní a 600 Nm, vo verzii 400 d 4MATIC poskytuje výkon 330 koní a silu 700 Nm.



Nová technika pohonu všetkých kolies Torque on Demand umožňuje prostredníctvom lamelovej spojky umiestnenej za deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC prerozdelenie sily od 0 do 100 percent medzi jednotlivými nápravami, iným slovami dokáže fungovať aj čisto ako predokolka



Pohon zatiaľ najsilnejšej motorizácie 53 AMG zabezpečuje radový benzínový radový šesťvalec s objemom troch litrov a výkonom 435 koní a silou 520 Nm. Jeho EQ Boost štart generátor poskytuje krátkodobo ďalších 22 koní a 250 Nm sily. Vďaka tomu trvá zrýchlenie z nuly na 100 km/h len 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na obvyklých 250 km/h.



Na rozdiel od bežných verzií je pohon všetkých kolies zabezpečovaný prostredníctvom systému 4MATIC+, ktorý permanentne poháňa zadnú nápravu a v prípade potreby posiela na prednú nápravu množstvo výkonu potrebné pre optimálnu jazdnú dynamiku. Extrémne krátke časy radenia zaručuje dvojspojková deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT.



Interiér oboch verzií vychádza z najnovšej architektúry MBUX, ktorá je pre model Mercedes-AMG 53 špecificky rozšírená o ďalšie funkcie. 



Okrem iných je dostupná opäť aj funkcionalita AMG TRACK PACE, ktorá zaznamenáva až 80 dynamicky relevantných údajov, vrátane merania zrýchlenia, brzdnej dráhy a časov. 



Špecifickým dizajnovým prvkom výrazne odlišujúcim naftové modely Mercedes-Benz a benzínovú 53 od Mercedes-AMG je nielen špecifický AMG volant, ale aj už tradičný Panamerica Grill so štrnástimi vertikálnymi lamelami, ale aj viditeľná štvorica okrúhlych koncoviek výfukov.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes  
Advertisement