Stinger GTKonzultantLet na drakovi#HotHatch Track TestIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute Couture
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-AMG GT a AMG GT R PRO - Ostrejšie a agilnejšie

Mercedes-AMG GT a AMG GT R PRO - Ostrejšie a agilnejšie

Nový najrýchlejší čas modelu GT na Severnej slučke Nürburgringu má hodnotu 7.04,621 min. a aj keď nie je rekordným, ukazuje potenciál zatiaľ najostrejšej verzie medvedieho GT, dvojdverového kupé AMG GT R PRO. Limitovaná edícia sa vyznačuje zlepšenou jazdnou dynamikou, pričom jej vývoj čerpal zo skúseností z pretekárskych vozidiel AMG GT3 a AMG GT4. Poznatky z motoršportu boli využité pri optimalizácii podvozku, aerodynamiky, hmotnosti a v neposlednom rade vizuálneho stvárnenia. 

Podvozok poskytuje ešte viac možností nastavenia tak, aby umožňoval prípravu individuálneho setupu pre každú trať. Novinkou sú manuálne v ťahu aj tlaku nastaviteľné tlmiče, pričom nastavenie stupňa tlaku je ešte rozdelené pre vysoké a nízke rýchlosti. Nastavovanie prebieha bez nástrojov, pomocou tzv. click-systému. Predný stabilizátor je vyrobený z karbónu a nastaviteľný, zadný stabilizátor je rovnako nastaviteľný, ale je vyrobený z ocele. Uloženia náprav sú kompletne unibalové, čím prispievajú k precíznemu vedeniu stopy. Elektronicky regulované dynamické uloženie motora a prevodovky dostalo za účelom zlepšenia agility nové nastavenie.   

K sériovej výbave AMG GT R PRO patrí aj balík Track Package obsahujúci bezpečnostný rám, štvorbodové bezpečnostné pásy pre vodiča a spolujazdca a 2 kilový hasiaci prístroj. Zaujímavosťou je, že tento paket nie je dostupný pre USA, Kanadu a Čínu. V týchto krajinách dostanú majitelia verzií PRO karbónové doplnky a rozperu v batožinovom priestore z toho istého materiálu. 



Pridajte ľahkosť! K úspore hmotnosti prispievajú popri viacerých karbónových dieloch aj sériovo montované karbon-keramické brzdy a karbónové škrupinové sedadlá (ani tieto však nedostanete v hore spomínaných troch krajinách). Redukčné opatrenia kompletizujú kované disky kolies. 



Aerodynamika je ovplyvňovaná novým predným nárazníkom obsahujúcim aj bočné nástavce („flics“) a predný spliter stabilizovaný kovovými vzperami. Prieduchy v predných blatníkoch pomáhajú odvetrávať priestor kolies a tým redukujú vztlak na prednej náprave. Na zadnom nárazníku rovnako pribudli nové vertikálne aerodynamické prvky. Zadný spojler dostal tzv. Gurney flap, ktorý má ďalej zvyšovať prítlak.



Výkonové parametre zostali pre verziu PRO na úrovni sériového GT R, teda pohon zabezpečuje štvorlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 585 koní a silou 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 318 km/h



Popri novej verzii PRO venoval Mercedes-AMG pozornosť aj ostatným verziám GT, GT S, GT C a GT R

Novinkou je aktualizovaný interiér s novým AMG Performance volantom, stredový tunel obsahujúci digitálne ovládače a plne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a nový, 12,3 palcový displej multimediálneho systému. Novinkou je regulácia jazdnej dynamiky vozidla (AMG DYNAMICS), pričom vodič môže voliť medzi jazdnými režimami „Klzko“, „Komfort“, „Šport“, „Šport+“, „Race“ a „Individual“. K uvedeným režimom sú priradené jednotlivé úrovne nastavení Basic (pre prvé dva stupne), Advanced (pre Šport), Pro (pre Šport+) a Master (pre Race, nedostupný pre základné GT), známe už zo štvordverového GT



Úroveň jazdeckých schopností vodiča pomáha zlepšovať doplnková funkcia infotainmentu AMG TRACK PACE, telemetria vyhodnocujúca 80 rôznych dynamicky relevantných dát, vrátane pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia, uhla natočenia volantu, uhla driftu, zrýchlenia na 100 km/h alebo na štvrťmíle. 



Výkonové parametre jednotlivých verzií ostali bezo zmien a teda pre verziu GT je k dispozícii 476 koní/630 Nm, GT S má 522 koní/670 Nm, GT C disponuje výkonom 557 koní/680 Nm a najvýkonnejšia verzia GT R má 585 koní/700 Nm. 

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes