Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-Benz Trieda B 2018 – Viac športu nezaškodí

Mercedes-Benz Trieda B 2018 – Viac športu nezaškodí

Nová trieda B zdôrazňuje šport v označení Sports Tourer. Dynamickejší výzor, agilnejšie jazdné vlastnosti a viac komfortu. Technológie tak pokročili, že uvedené adjektíva môžete použiť aj v spojení s autom, ktoré vlastne patrí do kategórie MPV. 

Dynamickejší dizajn s hodnotou súčiniteľa odporu vzduchu 0,24 profituje z dlhého rázvoru (2.729 milimetrov), krátkych previsov, postupne klesajúcej línie strechy a diskov kolies s priemermi od 16 do 19 palcov. Predné svetlomety sú v základe vybavené LED denným svietením, za príplatok sú dostupné full LED a MULTIBEAM LED svetlomety. Zadné svetlá sú v aktuálnom dizajnovom jazyku vertikálne delené. 

Zlepšená geometria sedenia a nižšia spodná línia okien poskytuje lepší pocit z vnútorného priestoru. Oproti A triede sedí vodič o 90 milimetrov vyššie. Interiér vychádza z architektúry sesterskej triedy A, dominantou sú dva displeje s uhlopriečkami 7 a 7 palcov, 7 a 10,25 palcov alebo dvakrát 10,25 palcov. Užívateľským rozhraním je najnovšia verzia MBUX.

Komfort sedenia by vďaka príplatkovej klimatizácii sedadiel a masážnej funkcii mal dosiahnuť nový rozmer známy z vyšších tried. Novinkou je aj ENERGIZING kinematika sedadiel, ktorá minimálnymi zmenami sklonu polstrovania sedadiel podporuje uvoľnené držanie tela. Zadné sedadlá sú v rámci vyšších výbav posuvné na dráhe 14 centimetrov, operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 40:20:40. Základný objem batožinového priestoru má vďaka posuvu zadnej lavice objem od 455 do 705 litrov, jeho maximálna hodnota po sklopení zadných sedadiel a naložení po strechu dosahuje 1.540 litrov. Ako príplatková výbava je k dispozícii elektrické otváranie veka batožinového priestoru.



Samozrejmosťou sú bezpečnostné systémy s funkčným obsahom na úrovni S triedy, umožňujúce čiastočne autonómnu jazdu. Za tým účelom snímajú kamerové a radarové systémy priestor do 500 metrov pred vozidlom a využívajú mapové a navigačné dáta. Vďaka tomu dokáže aktívny tempomat DISTRONIC spomaliť v určitých dopravných situáciách.  

Úplnou novinkou v motorovom priestore sú dvojlitrové motory OM 654 upravené pre priečnu zástavbu s výkonom 150 koní (320 Nm) a 190 koní (400 Nm), nechýba ani z A triedy známa jednapäťka s výkonom 116 koní a 260 Nm, ktorá je spojená so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Pre obidva silnejšie naftové motory je k dispozícii nová dvojspojková prevodovka s ôsmymi rýchlostnými stupňami (8G-DCT). Ponuku dopĺňajú známe benzínové M 282 s objemom 1,33 litra a výkonmi 136 koní (200 Nm) a 163 koní (250 Nm).    

Cieľom pre vývoj podvozku bolo zvýšenie agility a súčasne komfortu. Štandardný podvozok môže byť ako opcia nahradený napríklad zníženým komfortným podvozkom a podvozkom s adaptívnymi tlmičmi. Slabšie motorizácie majú vzadu nápravu s torznou priečkou, tie silnejšie sú vybavené štvorprvkovou nápravou vyrobenou prevažne z hlíníkovej zliatiny. 

Novinku bude možné objednávať od 3. decembra, dodávky začnú vo februári 2019.

Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz