Porsche Panamera STMercedes-Benz S400dRolls-Royce CullinanTlačený časopis 2018i30 Fastback TestMX-5 RF TESTMitsubishi Eclipse Cross TestEčko je vraj droga radosti?Honda Jazz TestLand Rover DiscoveryT-Roc on the Rock"Hello"Karoq vs KaroqSeat Arona – TransshowMazda CX-3 testKTM 1090 Adventure Test
Úvod / Novinky / Aktuality / Mercedes-Benz Triedy G – Silnejšia ako LEGO

Mercedes-Benz Triedy G – Silnejšia ako LEGO

Niektorí internetoví hejteri prirovnávajú novú triedu G k rozpučenej kocke detskej stavebnice Duplo od Lega. Ale mýlia sa. Nová trieda G sa v druhej generácii predstavila na tohtoročnom autosalóne v Detroite a automobilka našťastie pochopila, že ak chce úspešne nadviazať na originál vyrábaný od roku 1979 do roku 2017, musí byť vonkajší dizajn len pozvoľnou evolúciou. 

Charakteristické prvky predchodcu sa nachádzajú aj na novej Triede G: hranatá silueta, výrazná kľučka dverí a zvonka umiestnené závesy dverí, robustná vonkajšia ochranná lišta, neprehliadnuteľné náhradné koleso na zadných dverách, zvrchu dosadajúca kapota motora a nápadné smerovky. Otáznym dizajnovým prvkom tak zostávajú len predné svetlomety, ktoré kvôli modernej LED technike, prirovnávajúc ich k ľudským očiam, vyzerajú trochu prekvapene.

Druhá Generácia narástla o 53 milimetrov do dĺžky a plus 121 milimetrov na šírke prospieva najmä vnútornému priestoru, vďaka novej konštrukcii je napriek výraznému nárastu rozmerov ľahšia až o 170 kilogramov.

Nový interiér smeruje k luxusu nielen výbavou, ale aj dizajnom a celkovým prevedením. Každodennej použiteľnosti z pohľadu cestovania majú pomôcť aj nové sedadlá s masážnou funkciou, vyhrievaním, odvetrávaním a „dofukovaním“ podporujúcim držanie tela pri rýchlejšom prejazde zákrutami. Popri klasických analógových budíkov bude za príplatok k dispozícii aj druhý displej s uhlopriečkou 12,3 palca.

Žiadne pochybnosti alebo výhrady nemožno mať k použitej technike. Ostal rebrinový rám a vývojári sa zamerali najmä na zvýšenie tuhosti vozidla a spojov medzi podvozkom a hnacím ústrojenstvom s rebrinovým rámom. Nový podvozok s jazdnými programami DYNAMIC SELECT stále dopĺňajú tri stopercentné uzávierky predného, stredového a zadného diferenciálu a redukcia LOW RANGE. V teréne má byť nové Géčko ešte schopnejšie vďaka zlepšeným parametrom kľúčových hodnôt, veď posúďte sami: svetlá výška medzi nápravami 24,1 cm (+6 mm), svetlá výška pod predným diferenciálom 270 milimetrov, pod zadným 241 milimetrov, bočný náklon 35° (+7°), nájazdový uhol vzadu 30°, vpredu 31° (+1°), prechodový uhol 26° (+1°) a brodivosť 700 milimetrov (+100 millimetrov).



Vpredu je nová konštrukcia nezávislého zavesenia kolies, vzadu nová tuhá náprava, ktorá je na rozdiel od predchodcu vedená štyrmi pozdĺžnymi ramenami na každej strane a jednou panhardskou tyčou, čo má zvýšiť bežný cestný komfort. Príplatkové adaptívne tlmiče majú režim Sport a Comfort, popri tom je možné meniť charakteristiku motora, prevodovky, podvozka, riadenia a asistenčných systémov prepínačom systému Dynamic Select v režimoch Comfort, Sport, Eco, Individual a „G“. Zmienku zasluhuje aj nové riadenie, ktoré namiesto hydrauliky dostalo elektromechanickú podporu, čo umožňuje aj nastavenie jeho charakteristiky.

Zatiaľ jedinou pohonnou jednotkou je pre model G500 už známy štvorlitrový vidlicový osemvalec s dvomi turbami s výkonom 422 koní a silou 610 Nm. Silu na všetky štyri kolesá prenáša deväťstupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC odladená špeciálne pre tento model.

Za mňa má nové „G“ palec hore a už teraz sa teším na ultimatívnejšie verzie podľa vzoru predchádzajúcej generácie.


Autor: Miro Vilím, Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia